kotikonsteja niska/hartia- ja selkäkipuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuha

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
5 027
0
36
meillä on kummallakin niskat AIVAN jumissa,hyvä et pää kääntyy ja hartiat niin kipeenä et hyvä et koskee pystyy ja kaupan päälle mulla alko alaselkä kettuileen :headwall: |O
meil ei oo icepoweria eikä mitään kauratyynyä tms,särkylääkekö täs nyt on ainoa apu? mut eihän sekään pidemmänpäälle auta? helvetti ku ei oo yhtäkää hierojaa lähimaillakaan |O tulee tappavan kalliiks jos ruvetaan kumpikin kulkeen kaukana hierojalla :headwall:

Roikkuminen. Äläkä nyt ala nauraa vaan tää on vuosien saatossa hyväksi havaittu keino laukaista niskalihasten jännitystilaa. Mulla on asunnossa avoportaat yläkertaan ja kun niskat on tosi jumissa, menen alakertaan, otan porrasaskelmasta kiinni ja nostan jalat ilmaan. Ovenkarmien väliin sijoitettu voimistelutanko ajaa saman asian tai jos asut omakotitalossa, pihakoivun tai omenapuun riittävän tukeva oksa.

Mun kotikonsti on seuraava ja teen sen aina itse, eli ei tarvii miestä vaivata asialla; Ensin vaikka villahuivi tai joku paksu villavaate vähäksi aikaa hartioille, ja kevyesti hieroskella siinä sen aikaa, että pikkusen lihakset lämpiää. Sit taivutan pään olkaa vasten niin paljon kun menee, etsin sormilla kipupisteet, ja painelen niitä.
Joskus lämpimässä saunassa otan oikealla kädellä vasemmasta hartiasta kiinni ja "nostan " ylöspäin
Myös hierova suihku on hyvä, kun kovalla paineella laskee vettä kipupisteisiin.

Kaikista maailman venytyksistä paras minulla on niskajumetukseen se, että istuu lattialla ja ojentaa itseään kohti toista jalkaa ja sitten toista. Särkylääkettä ensin ja sitten annat mennä niin, että rutina käy ja tuskanhuuto kuuluu =)

Meillä minä hieron miestä ihan jatkuvasti. Eli siis hierokaa vuorotellen toisten niskat. Myös kevyt jatkuva liikkeinen sively rentouttaa. Kokeile hieroa myös kallon alaosa ja korvien yläpuolelta edestä taakse.

On olemassa muutamia hyviäja yksinkertasia venytyksiä. kuten esim "korva olkapäähän","nenä rintaan", ja "nenä kaunaloon".Kesto vaan mpitää aina olla se puoli minuuttia muuten siiitä ei oel mitään hyötyä...

Missäpäin asutte? Mä kun olen ite hieroja ja teen kotikäyntejä pelkästään...
laita yv:tä jos kiinnostaa saada lisää ohjeita tms...

Minä kävin lääkärissä kun pää särkenyt taukoamatta reilu vuoden verran |O Ja käski ostamaan kävelysauvat.On kuulemma erinomaista hoitoa niskajännityspäänsärkyyn. En ole vielä kokeillut mutta toivon totisesti että auttaa. Alkaa veettää ´pikkuhiljaa´tämä ainainen kipu |O

Alkuperäinen kirjoittaja Onezhskoe ozero:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja Onezhskoe ozero:
lämmitä kattila kansi kuuma ja laita se pyyhen sisään,älä polta ihoa.

Tuo oli sellainen vinkki, jota en ollut aiemmin kuullut. Entäpä froteepyyhe mikroon lämpiämään?

en ole kokeilut pelkkä pyyhe.

En tiedä, pitääkö olla kostea, vai ei, mutta fysioterapeutti ystäväni sanoi, että toimii.

Voin lainata mein keskimmäistä, antaa pika hierontaa enemmän kuin mielellään :D

Mutta kaurapussia oisin ehottanut. Niin kuumaa vettä kuin hanasta tulee, pussiin ja niskan ja hartioiden aluellee. Vaikka ohut paita väliin.

Antakees vyöhyketerapiaa toisillenne, jalkapohjista ja käsistä etsitte kipeät paikat ja niitä sitten painelemalla (ei kovasti) alkaa helpottaa. Tietty voi tehdä itte itteelleen mutta huomattavasti kivempaa kun toinen "hoitaa". Googlettamalla löytyy varmaankin ns. oikeat paikat eli kartat.

Yhteistyössä