Kotikuntoilua ja kävelylenkkejä, miten sinä treenaat??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 40v ja neljä lasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

40v ja neljä lasta

Vieras
Eli millaista treeniä te kotona treenailevat teette? Itsellä ei ole mahdollisuutta lähteä punttisalille eikä mihinkään ohjattuihin jumppiin. Kolme, max neljä kertaa viikossa pääsen lenkille, noin 45-60 minuuttia reipasta kävelyä, tarkoitus pikkuhiljaa ottaa juoksuspurtteja mukaan. Pienimuotoista punttitreeniä käsipainoilla olen tehnyt pari kertaa viikossa. Nyt tarkoitus kokeilla Wii:llä Zumbaa ja näitä oman kehon painolla tehtäviä reisi- ja pepputreenejä.

Tarkoitus saada kroppaan lihasta, pudottaa pari kg painoa (mitat 165cm ja n.58kg) ja pitää mieli irteänä ja hyvä yleisvire yllä. Reisissä hieman selluliittiä, joten vedenjuonnin tarkistus ja kuivaharjaus kuvioon mukaan.

Olisi kiva kuulla millä te muut pidätte kuntoanne yllä. Siis kun elämä on kiireistä eikä saleja yms ole lähimaillakaan. Kahvakuulan hankkimista olen myös miettinyt.

Antakaa vinkkejä ja kertokaa omista treenauksistanne.
Blogivinkkejäkin olisi kiva saada :)

Käyn hölkällä (4-6km) 3-4krt/vko ja lisäksi työnnän lapsia (tuplat) rattaissa lähes päivittäin 4-5km. Joskus kun innostun, teen pari vatsalihasliikettä, mutta tämä enempi harvoin :)

Pystyisitkö vaihtamaan puolet lenkeistä punttikseen vai eikö siellä päin ole saleja? 2 lenkkiä ja 2 treeniä per viikko olisi aika tehokasta.

Mä en saa tehtyä tehokkaasti kun lapset kotona..jotain yksittäisiä liikkeitä vaan. Kahvakuula ja 'mahapyörä' sekä käsipainot löytyy.

Salilla + lenkkeilemällä sain puolessa vuodessa kiinteytettyä löysät pois ja nyt lihasta tilalle pikkuhiljaa... Mahtavaa olla taas timmi ja mitoissa, lapsista huolimatta :)

Meillä on lähin sali 20km päässä, enkä lastenhoidon, miehen pitkien työpäivien ja omien osa-aikatöiden takia pysty sinne lähtemään, ainakaan säännöllisesti. Pitää miettiä jos jotenkin onnistuisi esim. kaksi kertaa viikossa sinne lähteminen. Tai sitten vaan tehostaa kotona punttitreeniä ja tosiaan tuo oman kehon painolla tehtävä treenaus kiinnostaa, pitää tutkia asiaa lisää.

Kiitos teille. Mitoissa ole, ja timmiltä näytä vaatteet päällä, mutta näkyvää lihasta pitäisi vähän saada.

Minulla kotitreenissä reippaat kävelylenkit sekä jumpat kotona tv:n ääressä. Suosittelen kaikenlaisia jumppa-dvd:tä, ei välttämättä maksa edes kauheasti.

http://jumppaa.blogspot.fi/search/label/jumppa%20DVD

Tossa linkki tommoseen jumppa-blogiin, jossa ainakin vanhemmissa jutuissa on juttua nimenomaan myös kotijumpasta ja tossa linkissä just jumppa-dvd:stä. Itse olen tykännyt noista Jillianin jutuista ja kunnon treenin oon niillä saanut, niistä saa mukavasti myös sitä lihaskuntoa, salille ei tosiaan tartte mennä jos lihaksia haluu treenata, mutta esim. käsipainot ois kuitenkin hyvä olla kotona, mutta niillä kyllä jo pärjää. Kirjotitkin tosiaan, että käsipainoilla oot treenaillut.

Itse tosiaan treenailen sen 3-5 kertaa viikossa, välillä ulkona lenkkeillen, välillä kotona jumppaillen. Kotona jumppaan sit kun lapset on mennyt nukkumaan, niiden hereillä ollessa ei jumpasta tuu tosiaan mitään.

[QUOTE="tytteli";26852095]Minulla kotitreenissä reippaat kävelylenkit sekä jumpat kotona tv:n ääressä. Suosittelen kaikenlaisia jumppa-dvd:tä, ei välttämättä maksa edes kauheasti.

Jumppaa!: jumppa DVD

Tossa linkki tommoseen jumppa-blogiin, jossa ainakin vanhemmissa jutuissa on juttua nimenomaan myös kotijumpasta ja tossa linkissä just jumppa-dvd:stä. Itse olen tykännyt noista Jillianin jutuista ja kunnon treenin oon niillä saanut, niistä saa mukavasti myös sitä lihaskuntoa, salille ei tosiaan tartte mennä jos lihaksia haluu treenata, mutta esim. käsipainot ois kuitenkin hyvä olla kotona, mutta niillä kyllä jo pärjää. Kirjotitkin tosiaan, että käsipainoilla oot treenaillut.

Itse tosiaan treenailen sen 3-5 kertaa viikossa, välillä ulkona lenkkeillen, välillä kotona jumppaillen. Kotona jumppaan sit kun lapset on mennyt nukkumaan, niiden hereillä ollessa ei jumpasta tuu tosiaan mitään.[/QUOTE]

Kiitos linkistä ja Ap:lle tästä ketjusta. Tulee hyvään saumaan, täällä myös liki nelikymppisenä herännyt kuntoilun maailmaan :)

Tsemppiä Ap,
terkuin Mia

Kolmijakoista salitreeniä, ihan siis on kaikki vehkeet ja vermeet, monta sataa kiloa rautaa ihan kotona. Tämän lisäksi brassijujutsua ja painia, muitakikin kamppailulajeja, mutta näitä kahta pääsääntöisesti. Voimamiestreeniä, 100 metrin ja 200 metrin sprinttijuoksuja, intervallitreeniä, jalkapalloa, tennistä, sulkapalloa ym ym..

Jos sali on kaukana, tuo sali kotiisi.

Hyppynarulla, leuvanvetotangolla ja voimapyörällä pääset jo pitkälle. Oman kehon painolla voi myös treenata tiettyyn rajaan asti.

Oletko Ap tutustunut Callaneticsiin? Kotona voi harjoituttaa ja todella tehokasta ja kyllä saa näkyvääkin lihasta. Ja näkyyhän se lihas jos siinä ei läskiä päällä ole, vaikkei kovasti treenaisikaan ;)

Yhteistyössä