Kotimaan hotellilomalle 4 viikkoisen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lähtisikö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lähtisikö

Vieras
Esikoinen kaipaisi jo jotain muutakin tekemistä kuin kotona ja lähialueilla olemista, varsinkin kun säät ovat olleet niin huonoja, ettei ulkonakaan ole enää kivaa. Kaikki kaveritkin tuntuvat olevan reissussa, joten sieltäkään ei vaihtelua löydy. (Ja pienen vauvan kanssa ja viimeisilläni raskaana ei olla paljon muualla oltu kuin kotona.)

Olisiko hullu ajatus lähteä hotelli-, kylpylä- tai kaupunkilomalle, kun vauva on vielä noin pieni? Vauvan kanssa ei tietenkään kylpylään mentäisi, eikä välttämättä joka paikkaan muutenkaan, mutta ainakin esikoinen pääsisi ja samalla saataisiin pieni yhteinen hotelliloma ja minäkin vähän vaihtelua.

"Saako" noin pienen vauvan kanssa lähteä hieman vaikka kaupungille, museoihin tai mitä nyt esikoiselle keksittäisiinkään?

Sitä eniten mietin, onko tuossa joku riski esim. infektioiden kanssa. Toisaalta jos esikoinen ravaa Hoplopissa yms ja välillä jotain muita lapsia kylässä esikoisen seurana, kai niitä infektioita sitä kauttakin tulee jos on tullakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30049288:
itse en lähtisi, monestakin syystä. mutta jos tuntuu, että jaksat, niin siitä vaan

Jos aloituksessa kysytään mahdollisia syitä, miksi neliviikkoisen kanssa ei voisi lähteä hotellilomalle, niin "monestakin syystä" on aika jännän ympäripyöreä vastaus ;)

Mä lähtisin. Ihan heittämällä.

Pieni vauva (jos ei ole pahasti mahavaivoja tms.) tod. näk. nukkuu paljon, ja on melko helppo suojata vaunuihin vaikka rievun taakse tai esim. kantoliinaan niiltä ylimääräisiltä pöpöiltä, joku useamman kuukauden ikäinen on paljon hankalampi mun mielestä.

Tietty oman jaksamisenkin mukaan, jos taas vauva sattuu olemaan öisin puolen tunnin välein heräilevä, kaikelle allerginen koliikkitapaus, jonka kanssa joutuu läträämään apteekin jauhekorvikkeita tai noudattamaan itse jotain tasan viiden sopivan ruoka-aineen imetysdieettiä, niin jäisin suosiolla himaan.

En lähtisi. En jaksais. Pikkuvauvalle on perempi olla kotona, jotta imetys lähtee hyvin käyntiin. Itsellekin on parempi olla kotona, koska taudit iskee herkemmin päälle. Aikoinaan olin reissussa pienen vauvan kanssa ja sain ruokamyrkytyksen seisovasta pöydästä syödessä.

Mä taas ajattelen, että vauvan kanssa reissaaminen on työläämpää kuin omilla jaloillaan kävelevän. Vauvaa ja sen kamoja pitää raahata jokapaikkaan, mitä pienempi lapsi, sen enempi varusteita tarvii mukaan. Ja juu, lomalle olemme lähdössä 7 viikkoisen kanssa...

SEnkun menet. Meillä on kaikkien kanssa reissattu alusta asti. Kuka sitten on käynyt missäkin, mutta kotona ei olla kökötetty. Johan siinä tulee hulluksi koko porukka. Sun jaksamisen mukaan tietysti...

Mä taas ajattelen, että vauvan kanssa reissaaminen on työläämpää kuin omilla jaloillaan kävelevän. Vauvaa ja sen kamoja pitää raahata jokapaikkaan, mitä pienempi lapsi, sen enempi varusteita tarvii mukaan. Ja juu, lomalle olemme lähdössä 7 viikkoisen kanssa...

Tämä on ihan puppua! Kyllä on paljon helpompaa sen neliviikkoisen kuin kaksivuotiaan kanssa. Pienen vaatteet on pieniä eikä niitä varusteita paljonkaan tarvita, se on ihan itestä kiinni mitä vempelettä luulee tarttevansa. Ja se pikkuinen nököttää just mihin hänet laittaa,sen isomman perässä saa hölkätä ja silmät olla selässäkin.

Eipä olisi tullut mieleenkään lähteä 4 viikkoisen kanssa hotelliin tai muuallekkaan lomalle. Neuvolassa ja mummulassa on meidän vauvat tuon ikäisenä käyneet, ei viety edes kauppaan noin pienenä.

Me oltiin hotelliyö 5 vkosen kanssa, ristelilyllä 7 vkosen kanssa, mökille mennään kun 3 kk ja Espanjaan kun 4 kk. Kaksi ekaa reissua menneet tosi hyvin, kun toinen vaan syö rintaa ja nukkuu. Nuhan sai 2 vkon iässä vanhemmalta sisarukseltaan kotona. Kesällä on vielä helppo matkustaa, kun voi imettää ulkona. Vauvahan on koko ajan suojassa vaunuissa, joten why not? Lentokoneeseen en menisi ennen kuin lähemmäs 4 kk ja sekin ihan mutu-syystä.

Tiedän, että itkuisen ja huonosti nukkuvan vauvan kanssa voi olla raskasta reissata. Tai jos on itse kovin väsynyt tai huonossa kunnossa synnytyksestä. Nyt ei kuitenkaan näytä, onneksi, olevan kumpaakaan ongelmaa. Joten omasta ja vauvan puolesta jaksaisimme lähteä hyvinkin. Tiedän myös, että kaikkia ei huvittaisi lähteä, mutta minua huvittaisi ja ennen kaikkea muun perheen kannalta se olisi erityisen kivaa. Varsinkaan isompi lapsi ei saa mitään kotona vauvan kanssa hissuttelusta, vaan päinvastoin lisää kierroksia.

Rs-virus oli varoitus. Se kuitenkin näyttäisi esiintyvän epidemioina, joka meni jo talvella ja keväällä, joten nyt sitä riskiä ei pitäisi olla.

Yhteistyössä