Hae Anna.fi-sivustolta

kotisiivous,mitä maksaa?

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä helmi, 02.05.2006.

1. helmi Vierailija

Hei,
    Olen palkkaamassa kotisiivooja ja olisin kiinnostunut tietämään missä hinnoissa kodinsiivous pyörii? Kysymys siis teille, joilla kotona käy siivooja - paljonko maksatte hänelle tunnissa? Tuo hinta ei tietenkään ole mikään absoluuttinen keino verrata palvelun hintaa, joku on hidas, toinen supertehokas, kolmas huolimaton.. mutta siis tuntihinnoista jonkinlaista suuntaa olisi kiva kuulla.

Kiitos jo etukäteen :) !

2. hei Vierailija

3. minä Vierailija

Ohoh. Olipas edellisellä halpa kotisiivous.. Meillä käy kerran vkossa siivoamassa perussiivouksen(wc-pesu, suihkun putsaus, matot ulos, imurointi, luutuaminen,pölyt ja tiskit) kotisiivooja ja tuntiveloitus on 20e.. Missä päin asut, kun maksat nuin vähän?

4. dina Vierailija

Samaa ihmettelin minäkin... kymppihän on todella vähän! Minusta jopa ""minän"" 20 euroa on suht vähän, monet siivousfirmat veloittavat jopa 28 euroa/tunti.

Minälle vielä kysymys: millä tavalla valitsit siivousfirman/siivoojan? Suositteliko joku, vai otitko ihan sattumanvaraisesti ""sormet ristissä"" -tyyliin eli toivoit parasta?

5. Taru Vierailija

Eli pimeästi tekee joku. Mites sitten, jos tapahtuu esim. jokin vahinko? Ei vakuutuksia, ei saa kotitalousvähennystä. Sellainen palkkaus ei kannata. Itse ainakin arvostan turvallista palveluntarjoajaa.

6. iitu Vierailija

Meidän siivooja veloittaa n. 29 €/h. Joo kallista- mutta niin mukavaa. Eikä tuosta verovähennyksen jälkeen, niin tolkutonta summaa jää itselle maksettavaksi.
    Itse kotisiivouksista, joita teen tosi vähän, veloitan itsekin suurinpiirtein saman verran. Ja satun tietämään, mikä osuus tuosta summasta jää itselle, kun siitä on maksettu alv, eläkemaksu, vakuutukset ja norm. vero...

7. tietämätön Vierailija

Itsekin suunnitellut siivoojan ottamista jo astman ja allergioiden takia.
    Kertoisitteko tietämättömälle, joudunko maksamaan siivousfirmalle (tms.) muuta kuin tuntiveloituksen, hoitavatko he kaikki muut maksut, vai miten homma toimii?
    Meneekö tiedot suoraan verottajalle, vai onko veroilmoituksessa jokin kohta, johon täytän maksamani summan ja antaako firma jonkun kuitin jne.?

8. Huh! Vierailija

Kovin on arjen ajankäyttö viritetty tiukoille, jos ei aikaa (muka) jää oman kodin siivoukseen omin voimin?

Tai sitten on tullut hankittua omaan kotiin ihan liikaa neliöitä!!

9. Eräs Vierailija

Olen aivan samaa mieltä kanssasi.

10. viikkis Vierailija

Yllä on yksi syy, miksi kotiin pitää hankkia ulkopuolista apua: allergiat ja astma esimerkiksi.
    Eikä kai se mikään paha asia ole, jos apua tahtoo. Itsekin olen jo sen ikäinen, että ihan hyvin voisin harkita siivoojan palkkaamista. Olenpa ehtinyt elämän varrella erinäisiä kertoja luuttuamaan lattioita sun muuta.
    Ja lienee ihan jokaisen oma asia, kuka ja kuinka kotinsa siivouksen hoitaa.

11. Jepa Vierailija

Olen myös siivonnut sen verran elämässäni, että nyt nautin siitä, että joku siivoaa kotini valmiiksi.
    Viihdyn työssäni ja olen valmis maksamaan arvokkaalle kotityöntekijälleni 20 e/ h.

12. hei Vierailija

Joo no pimeenä ja pimeenä, yks tuttu siivooja käy omalla ajallaan siivoamassa kerran viikossa. 10e per tunti maksan suoraan käteen.

13. paula Vierailija

Meillä käy joka toinen viikko 2,5 h kolmion siivous. Veloitus 25 €/h sis. alv.

14. Ittu! Vierailija

Pitäisi käräyttää viranomaisille tuollaiset pimeän työn luuserit, jotka syövät meidän yhteisestä kuormasta!!!

15. Kettu Vierailija

Näillä pimeän työn teettäjillä on ilmeisesti varaa maksaa tuplasti teettämästään työstä: ensin maksavat palkan ja sitten vielä verorahoistaan työttömyyspäivärahat, asumistuet, toimeentulotuet jne.

16. iitu Vierailija

Verottajalle joudut itse kertomaan, että käytät palvelua joka kuuluu kotitalousvähennyksen piiriin. Sitä varten on verottajalla lomake, joka vain täytetään, kuitteja ei tarvitse liittää, jos teet ilmoituksen norm. veroilmoituksen kanssa.
    Jos haluat kotitalousvähennyksen kesken verokauden, täytyy mennä henk. kohtaisesti verotoimistoon kuittien kanssa.
    Siivousfirma veloittaa sinulta yleensä kuukausittain, tai niinkuin sovitte, siis saat laskun. Muusta ei tarvitse huolehtia, kuin siitä laskun maksamisesta, mielelään eräpäivään mennessä. Yrittäjällä kun odottaa omat laskut maksamista :))
    Näin siis, kun yrittäjä on enakkoperintarekisterissä ja alv-velvollinen, jotka tiedot taas selviävät yrityksen nimellä sivuilta www.ytj.fi

17. hei Vierailija

Mitä vit*ua? Miks se haittaa teitä jos mulla käy tuttava siivoamassa ja vielä maksankin sille? Mihinköhän mun pitäs siitä ilmottaa, älkää nyt saat*na naurattako..

18. Ihmettelen Vierailija

Mikä estää sinua itse siivoamasta omaa kotiasi?

19. Minni Vierailija

Kaikki ei tykkää siivoamisesta ja rahalla saa kaikkea mitä ei itse halua tehdä. Mielestäni ihan ok. ja jokaisen oma asia, täällä taas kateelliset akat kirjoittaa. Parempi olla iloinen perheenäiti ja palkata siivooja, kun täällä marista ja valittaa toisten asioista.

20. Quelle Vierailija

Mitäpä jos kiireiset jakkupukuiset Ura-Ellit vähän hellittäisivät sitä kiivasliikkeistä kiitoaan työelämässä ja muistaisivat, ettei vapaa-aikaakaan tarvitse täyttää täpötäyteen elämyksillä ja ulkomaanmatkoilla.

Lapsillekin tavallinen arki - esimerkiksi yhteiset kotiaskareet - ovat parasta turvaa ja tukea vanhemmilta toisin kuin 'rahalla saa kotonakin' -meininki.

21. hei Vierailija

22. tietämätön Vierailija

Kiitos, Iitu tiedoista!
    Selväksi tuli:)

23. Sipe@ Vierailija

Asian voi myös tietysti nähdä niin, että lapsille paras tuki on hyväntuulinen aikuinen, joka ehtii tehdä lasten kanssa muutakin kuin kotitöitä.

Sitä paitsi: tähän maahan on saatu aika monta siivousalan työpaikkaa, kun kotisiivous yleistyi kotitalousvähennyksen myötä.

Minä ainakin aion jatkossakin teettää kaikki tympeimmät ja työläimmät hommat (ikkunanpesut, saunankuuraukset jne. ) kotisiivoojalla ja käytänpä joskus ihan viikkosiivojenkin tekemiseen. Siivousajan voinkin sitten käyttää vähän paremmin ja lähteä vaikka tenavien kanssa uimahalliin.

24. Heips Vierailija

Taitaa Sipe tehdä liian pitkää päivää töissä, jos työpäivän jälkeen tuikitavalliset kodinaskareet tuntuvat tympeille.

Kutsupa lapsiesi lisäksi miehesi kodin siivoustalkoihin! Ei se niin kauheata ole!

25. hih Vierailija

Jaaha, taas meidän vaki-kirjoittajamme vauhdissa... ""kiireiset jakkupukuellit"", ""oma koti pitää siivota omin voimin"", ""liikaa töitä"" ja niin edelleen..! Hauskaa, että jaksat ""ilahduttaa"" meitä iäti samanlaisilla viesteilläsi. ;)

Vai että liian pitkä työpäivä, jos kotiaskareet tuntuvat tympeiltä..! Minä taas en ole töissä ollenkaan, ja tuntuvat silti tympeiltä ;) :D :D

Kyllä se kotisiivooja on poikaa myös kotirouvan (ja patalaiskan aviomiehen ;) ) taloudessa!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri