P
"puoliso"
Vieras
Taas kerran: miten teillä jaetaan kotityöt? Meillä ne jaetaan äidille. Lapsia kaksi, toinen kohta viisi ja toinen alle vuoden, ja mies töissä. Siivouksesta, tiskauksesta ja pyykkäyksestä ym. vastaan pääsääntöisesti minä. Jos esimerkiksi sanon, että täytyisi siivota, mies toteaa, että "Niin aina" tai että "Joo kohta". Ikävintä on se, että hän ei opeta lapsillemmekaan kotitöiden tekemistä. Minun pitää patistaa isompaa siivoamaan lelunsa ja tavaransa, ja jos ovat kaksin iskän kanssa, ei mitään korjata paikoilleen, kaikki lelut ym. jäävät "jonkun" kerättäväksi. Viime aikoina minulle on jäänyt myös autonhuolto, lumityöt, koska "Sähän olet kotona." Tai sitten syy on siinä, että "Mä en ehtinyt, kun sä jo teit sen". Niin, odoteltuani 2 viikkoa auton huoltoon viemistä toden totta vein sen itse, kun mies ei siis "ehtinyt" tuossa ajassa.
Olen puhunut ja puhunut ja puhunut ja huutanut. Sama meininki jatkuu. Useilla muilla perheillä tuntuu olevan sama ongelma. Olenko siis vain liia vaativa, kun odotan osallistumista? Kuinka monta muuta tämä asia hiertää? Ja jos se on saatu kuntoon, niin miten?
Olen puhunut ja puhunut ja puhunut ja huutanut. Sama meininki jatkuu. Useilla muilla perheillä tuntuu olevan sama ongelma. Olenko siis vain liia vaativa, kun odotan osallistumista? Kuinka monta muuta tämä asia hiertää? Ja jos se on saatu kuntoon, niin miten?