KOTONA EI TARVI HUUTAA, opettakaa lapsenne puhumaan normaalilla äänellä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hirvee haloo pienestä asiasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hirvee haloo pienestä asiasta

Vieras
Miksi annat lapsesi puhua huutamalla? Tuntuu että hyvin harva komentaa lapsiaan puhumaan kauniisti ja normaalilla äänellä, eikä tarvi huutaa! Kun lapsia tulee meille, tuntuu että kaikilla on kova ääni.. huutamalla puhuvat kokoajan eikä tunnuta osaavan ollenkaan puhua normaalilla äänellä?

Miksi? Omat lapsetkin on olleet päiväkodissa, ja ymmmärrän että siellä on korotettava ääntä etttä tulee kuulluksi, mutta miksi lapselle ei opeteta eees kotona puhumaan hiljempaa??!! Kamalan kuulosta kun kaikki lapset huutaa niinku oltas kuuroja.

Minä hiljennän lapsia joka päivä useaan kertaan. Aina huutavat. Itse puhun hiljaa ja sanon etten vastaa jos huutavat asiansa. Kyllä se hetkeksi auttaa. Raivostuttavaa kylläkin jankata asiasta.

Sepä voi lisäksi johtua siitä, ettei lasta ja hänen sanomisiaan huomioida, ELLEI hän huuda. Eli jos ap ei olisi niin itsekäs ja ohittaisi toisen lapsen asiaa vaan antaisi suun vuoron lapsillekin,voisivat nämä käyttäytyä normiesi mukaan.

No niinhän sanoin, että harmi kun päiväkodissa lasten on korotettava ääntään jotta tulee kuulluksi. Mutta pointi olikin se, etteivät vanhemmat kommentoi asiaa edes kotona. Opeta lasta ettei kotona enää tarvitse huutaa, ja että puhuisivat kauniisti ja normaalisti.

okei nyt kun kuuntelen niin kyllä meillä puhutaan aika kovalla äänellä... en oo aikasemmin edes kiinnittänyt huomiota asiaan, mutta täytyy katsoa jos asialle vois jotain tehdä...

cosmopolitaN. mitens teillà?
oltiin tàssà kesàllà tarhaluokan kanssa pizzalla : hieman yli 20 lapsesta làhti aivan jàrkyttàvà ààni!!!!!
samoin suomesta tànne palatessa se ààni alkaa jo lentokoneessa.
MUTTA mahtuuhan tànne maailmaan eloa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hirvee haloo pienestä asiasta:
No niinhän sanoin, että harmi kun päiväkodissa lasten on korotettava ääntään jotta tulee kuulluksi. Mutta pointi olikin se, etteivät vanhemmat kommentoi asiaa edes kotona. Opeta lasta ettei kotona enää tarvitse huutaa, ja että puhuisivat kauniisti ja normaalisti.

Mistä tiedät ettei kotona huomauteta huutamalla puhumisesta?

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
cosmopolitaN. mitens teillà?
oltiin tàssà kesàllà tarhaluokan kanssa pizzalla : hieman yli 20 lapsesta làhti aivan jàrkyttàvà ààni!!!!!
samoin suomesta tànne palatessa se ààni alkaa jo lentokoneessa.
MUTTA mahtuuhan tànne maailmaan eloa ;)

Noh, sveitsiläiset ovat hillittyjä käytökseltään jo lapsina, mutta onhan täällä - onneksi - tosi paljon italialaisia ym. ulkomaalaisia vähän piristämässä...

Mä ainakin olen yrittänyt opettaa että sisällä ei tarvitse huutaa ja että pihalla voi sitten huutaa ihan vapaasti (ainakin melkein :) ). Varsinkin tuolla meidän esikoisella on ihan järkyttävän kova ääni ja puhuu melkeinpä huutamalla. Taitaa olla äitiinsä tullut. :whistle: