[QUOTE="vieras";25410466]Kotona oleva tekee kotityöt, kotoa poissa oleva tekee ansaintatyöt. Ei luulisi olevan kovin monimutkaista.
Kukaan tervejärkinen mies ei alistu siihen että nainen on kotona lapsen kanssa, palstailee päivät ja sitten illalla mies saa omien töidensä jälkeen vielä osallistua kotitöihin.[/QUOTE]
Kukaan tervejärkinen nainen ei alistu siihen, että tehtyään päivän töitä kotona (lapset+kotityöt), kattoo illat sohvalla makaavaa miestä.
Mulla on anoppi joka on teki IHAN KAIKEN ja enemmänkin. Mies hoiti pelkästään ansiotyön, ei mitään muuta. Nyt ovat eläkeläisiä ja anoppi valittaa jatkuvasti kuinka ei jaksa tehdä kaikkea yksin, appiukosta ei ole apua siivoamisessa eikä yhtään missään, kun ei osaa mitään. Appiukko on täysin avuton, ei osaa etes perunoita keittää. Anoppi esimerkiks kattoo sille aamulla vaatteet mitä pukea päälle, hyysää kun pientä lasta, on hyysänny aina. Ihan itse on ukkonsa passannu avuttomaksi. Anoppi on kerran ollu yönyli poissa jollain eläkeläisretkellä, oli jättänyt appiukolle valmista ruokaa jääkaappiin että lämmittää sitä mikrossa. Kerran oli yrittäny ja kun ei ollu osannu (lämmittää ruokaa mikrossa!!!!!), oli kaks päivää syöny pelkkää leipää.
Meiän seurustelun alkuaikoina, kun mulle alko valjeta tuo homma, sanoin miehelleni että jos se kuvittelee että minä alan passata sitä samalla tavalla, niin tää juttu on sitten tässä. Mies jäi, ja pyörittää kotia ja lapsia mun apuna iltasin ja viikonloppusin.