kotona olo on alkanut ahdistamaan/tympäisemään, ehdotuksia :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mammali"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mammali"

Vieras
Olen ollut tosi kauan kotona lasten kanssa ja nyt viime aikoina on ruvennut tympäisemään toooodella kovasti. Lapset on 11v, 6v ja 2v... töitä ei ole mihin palata..Lapset ei ole ikinä olleet hoidossa,nyt oon miettinyt josko pariksi päiväksi viikossa hoitoon koittaisi saada pienimmän/t, ..vai mitähän tässä keksisi. mitä te muut ootte tehny tämmösessä tilanteessa? vai kärvistelly vaan...

tai ainakin syksyllä mene? kerhoja, seurakunnan järjestämiä kesäpäiviä, kerhoja tms. varmaan paikkakunnaltasi löytyy. Mitä hyötyä sinulle on jos lapset ovat hoidossa ja itse kotona?
Hae opiskelupaikkaa, työpaikkaa, hanttihommia tms. tee vaikka pari kk soppari esim. kesätyö.

Rahallisestihan tuo työssäkäynti ei välttämättä kannata koska kaksi lasta menisi tarhaan ja todennäköisesti työsi olisi matalapalkkaista. tosin hoitomaksut olisivat pienet.

Harrastaa voi myös lasten kanssa. täällä ainakin hyvät mahdollisuudet uimahallissa käyntiin lasten kanssa, samoin leikkipuistoissa on aikuisille tarkoitettuja kuntosaleja.
Lasten kanssa voi harrastaa, lenkkeilä, samoilla metsässä. ei joka päivä tarvitse olla kotona. ja jos rahaa on niin miksei vaikka harrastamaan hevosia, ratsastusta jne.

En kärvistellyt. Kotona olin melkein kuusi vuotta kolmen lapsen kanssa ja nautin ajasta. Sitten tuli hetki että pakko oli ammatti lähteä opiskelen. Kuopus oli 1v, kun lähdin opiskeleen ja kaikki lähti hoitoon.

Käytä mielikuvitusta, mihin sulla sitten ei enää ole aikaa ikinä, esim tässä:

http://kysymammalta.blogspot.fi/2009/10/tammi-tammenterhot-hoivaa-ruokaa-ja.html

Yhteistyössä