kotona opiskelevat - etäopiskelijat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No opiskelen yliopistossa. Suoritan suurimman osan kursseista pääasiassa tenttimällä, välillä on jaksoja jolloin pitää mennä 1-2 päivää viikossa koululle muutamaksi tunniksi. Opiskelisin muuten ihan normaalisti luentomuotoisesti mutta sairastuin 2 vuotta sitten siten että olen pääasiassa vuodepotilaana. Yritän nyt sitkeästi saada kandinpaperit ja maisterintutkinnon jätän tulevaisuuteen odottamaan parempaa fyysistä olotilaa.

kun itse kyselin näistä aikuiskoulutusmuodoista/monimuoto-/etäopiskelusta,jouduin toteamaan että kovin on vähän mahdollisuuksia...kotiäitinä tahtoisin jatkaa kuitenkin.saako aikuisopiskelusta/etäopiskelusta opintotukea?

Olen aikuiskoulutuksena opiskellut täysin etänä (tentitkin verkossa) julkishallinnon tradenomiksi. Elämäntilanne oli aloittaessa: perhe mies ja lapset 2v ja 4v. Valmistuessa perhe: mies ja lapset 4v ja 6v.
Meillä oli LearnLinc luentoja joka toinen viikko ja paljon joutui kirjoittamaan ja ottamaan asioista selvää. Minä tykkäsin tästä koulutusmuodosta ja olen sen jälkeen suorittanut yhden toisenkin tutkinnon etäkoulutuksena (tentin kävin tekemässä Hkissä).

eli jättäydyin syksyn kunniaksi pois duunista opintovapaille ja suoritan opintoja yliopistolla..kotona neiti 2v5kk,joka ma-pe mummolassa hoidossa..ja tietenkin isäntä hääräilee mukana..

Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostunut:
kun itse kyselin näistä aikuiskoulutusmuodoista/monimuoto-/etäopiskelusta,jouduin toteamaan että kovin on vähän mahdollisuuksia...kotiäitinä tahtoisin jatkaa kuitenkin.saako aikuisopiskelusta/etäopiskelusta opintotukea?

Aikuiskoulutuksesta saa opintotukea, meidät lasketaan kokopäiväopiskelijoiksi, mä siis opiskelen kokopäiväsesti ja oon kokopäivä töissä. Tosin teen lähinnä öitä ja 12 tunnin vkl vuoroja joten tunnit tulee äkkiä täyteen. Sit on kans olemassa aikuiskoulutustuki jota voi hakea jos on ollu 10 vuotta töissä.

mä olen sillä itse ja siinähän vaan vaikuttaa se, että JOS on työuraa kertynyt YLi 10 vuotta, niin on oikeutettu maksimi tukiaikaan..eli silloin se tukiaika lasketaan teoreettisesti sinne eläkeikään asti..eli mulle myönnettiin tukiaika 1.9.2008 - 1.3.2010..

Yhteistyössä