Kotona ylimalkainen ja ärtynyt 10-vuotias poika, äiti ihan hiilenä, ARGH!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elli"

Vieras
Jos tämä on esimakua tulevasta murkkuiästä niin ei hyvältä näytä.

Meillä kotona 10-vuotias vastarannankiiski, joka suhtautuu suurimpaan osaan asioista ylimielisesti. Oli sitten kysymys kotitöistä, läksyistä, hampaidenpesusta tai mistä "ikävästä" velvoitteesta tahansa.
Joka asiaan purnataan, mikään ei huvita ja kiinnosta. Juuri lopetettiin kokeisiin luku ja hermot oli todella palaa. Minulla.
Heitot; "mitä välii", "ei kiinnosta", "mitä sitte" on tullut tässä hyvinkin tutuiksi.

Poika on aina ollut itsepäinen, mutta nyt tämä luonteenpiirre vaan korostuu. Kysyy todella voimia äidiltä kun kaikki on työn ja tuskan takana. Poika on muutoin ihan kiltti esim koulussa. Olen yrittänyt kysyä miksi asenne on tämä, mutta hän vastaa vain "en tiiä"

Oonko ainoa joka painii saman asian kanssa?

Meillä tyttö samanikäinen ja juurikin kouluasiat aiheuttaa tuollaisia reaktioita. Muutenkin kaikki on välillä niiin tylsää. Positiivismpaa asennetta olen hänelle nyt koittanut opettaa

Kuulostaa erityisen tutulta. Tosin meillä jätkä saattaa tokaista " ei kuulu sulle". Mutta läksyjä hänen on todella työlästä aloittaa ja usein tekeekin ne joko illemmalla tai aamulla juuri ennen kouluun lähtöä. Hampaita ei suostuisi pesemään lainkaan. Tykkää viettää paljonkin aikaansa omassa huoneessaan legoja rakennellen, tosin kyllä tulee sitten rakennelmiaan esittelemään tänne olkkariin. Niin ja tuli nyt näin iltamyöhään mieleen, että haluaisi valvoa vaikka kuinka myöhään ja kun käskee, että nyt nukkumaan, niin usein tokaisee " ole hiljaa. " Niin ja suihkuun meneminen on myös työn ja tuskan takana.

( Tosin meillä lapsen ongelmia saattaa myös lisätä se, kun hänellä on ADHD ja Aspergerin syndrooma )

Yhteistyössä