koulu teki ls ilmoituksen,eikä periaatteessa ede kertonut siitä meille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nip"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nip"

Vieras
tekivät koululla päätöksen antaa varoitus lapselle lapsen käytöksestä (eritislapsi,erityisluokalla,diagnoosit löytyy ja käytös oli diagnoosin mukaista). No ohi mennen sanoivat että tuo varoitus menee lastensuojelullekkin(mutta eivätpä kertoneet että tekevät samalla lastensuojeluilmoituksen).

No sosiaalityöntekijä soitti ja kertoi että tällänen ls-ilmoitus on tullut. Minä tietysti kerroin mitä minulle oli sanottu koululta.

No tämä keskustelu päätyi siihen että sosiaalityöntekijä kysyi minulta että olenko sitä mieltä että koulun kuuluu pärjätä. Vastasin että olen. johon sosiaalityöntekijä totesi että hän on vähän samaa mieltä.

ei jatkotoimenpiteitä ja hyvät joulut.

Niinpä koska ei sosiaalityöntekijä pysty muuttaa lapsen toimintaa.

niin, ei sillä oikeestaan oo väliä, millä nimellä ovat yhteydessä, meillä nää ohjelmat vaatii valitsemaan kirjaustyypiksi lastensuojeluilmoituksen tai tiedonsaannin. sen takia jos arvioimme, että tuossa on tarpeeksi iso huoli, niin kirjaamme sen ls-ilmoituksena.

ei kun oli mennyt sossuun sekä tuo varoitus että erillinen lastensuojeluilmoitus, ja sosiaalityöntekijä sanoi näin. Mutta koululta sanoivat vain varoituksen menevän,eivät kertoneet että tekevät myös erillisen ls-ilmoituksen.

Mutta mikä huoli se on oikeasti jos lapsi käyttäytyy juuri sen mukaisesti mikä on hänen diagnoosinsakkin? sama kun tekisivät ilmoituksen siitä jos epileptikko saa epileptisen kohtauksen. no toki huolestuttavaa sinänsä,mutta ei mitään sellaista mitä ls-ilmoitus/sosiaalityöntekijä voisi parantaa/muuttaa.

Meillä on jo hoitava taho, ja lapsi on hoidettu asianmukaisesti. Mä en jaksa aina sitä että koetetaan hakee vikaa meistä->ls ilmoitukset. vaikka vika ei ole meissä, kyllä ne neurologiselta yms osaa tehä ls-ilmoituksen jos oikeesti ois tarvetta.

[QUOTE="nip";25328251]ei kun oli mennyt sossuun sekä tuo varoitus että erillinen lastensuojeluilmoitus, ja sosiaalityöntekijä sanoi näin. Mutta koululta sanoivat vain varoituksen menevän,eivät kertoneet että tekevät myös erillisen ls-ilmoituksen.

Mutta mikä huoli se on oikeasti jos lapsi käyttäytyy juuri sen mukaisesti mikä on hänen diagnoosinsakkin? sama kun tekisivät ilmoituksen siitä jos epileptikko saa epileptisen kohtauksen. no toki huolestuttavaa sinänsä,mutta ei mitään sellaista mitä ls-ilmoitus/sosiaalityöntekijä voisi parantaa/muuttaa.

Meillä on jo hoitava taho, ja lapsi on hoidettu asianmukaisesti. Mä en jaksa aina sitä että koetetaan hakee vikaa meistä->ls ilmoitukset. vaikka vika ei ole meissä, kyllä ne neurologiselta yms osaa tehä ls-ilmoituksen jos oikeesti ois tarvetta.[/QUOTE]

Ymmärrän todellakin pointtisi! Voisit ottaa yhteyttä lapsen omaan opettajaan ja rehtoriin, sekä vaikka terveydenhoitajaan ja kertoa, että sinusta on loukkaavaa ja ahdistavaa että lapsen sairaus laitetaan teidän piikkiinne. Niin kauan kuin noudatatte neuropolin ohjeita, ei kukaan voi tehdä enempää. Neurolla miettivät sopivampaa koulumuotoa, jos lapsi ei OIKEASTI pärjää nykyisessä koulussa (ja tarkoitan ettei oikeasti pärjää, vaikka yritetään kaikki, en sitä että opettaja haluaisi päästä helpommalla.)

Tsemppiä.

että koetetaan hakee vikaa meistä->ls ilmoitukset

ei kai se, että tehdään lastensuojeluilmoitus tarkoita millään tavalla automaattisesti sitä, että vanhemmista etsitään vikaa?

eikös se tarkoita vaan sitä, että lapsella on joku hätä/vika/ongelma/vaikea tilanne, johon ilmoituksen tekijä ajattelee lapsen ehkä tarvitsevan apua/tukea?

Ja nyt on tuota tuentarvetta sitten sosiaalityöntekijän toimesta selvitetty ja päädytty siihen, että saatte jo tukea.

Niin mikä on oikeastaan ongelma?

Samaa olin tulossa juuri sanomaan. Eli ei ls-ilmoitus tarkoita sitä, että syytettäisiin automaattisesti vanhempia jostain vaan tiedonanto sosiaalitoimelle mahdollisesti tuen tarpeessa olevasta lapsesta tai perheestä. Eli tuossa on todennäköisimmin ollut ideana tehdä lastensuojelulle tiettäväksi että lapsen käytös on aika ongelmallista ja voisi olla syytä selvittää pärjääkö perhe nykytilanteessa vai olisiko tarvetta vielä enemmille tukitoimille.

Yhteistyössä