Koulukuvaus, hassu asia :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miä

Vieras
Poika toi kotiin jonkun lapun täytettäväksi viime viikolla, koulukuvauksesta. Mitä kuvia näistä otatte, henkilötiedot perään. Miä sivuutin sen ihan totaalisesti koska en todellakaan tahdo niitä kuvia.

Poika toi tänään sen saman lapun melkein itku kurkussa kotiin, opettaja sanoo että se on oltava huomiseksi, jos ei niitä kuvia halua itse pitää niin voihan ne antaa muille. :O

Miä en tiennyt pitäiskö itkeä vai nauraa, olenko outo? :xmas:

No voithan täyttää lapun ja kieltää kuvaamasta, tai anna kuvata, kun ei niitä kuvia ole pakko lunastaa, toisaalta voipi olla että ihastut lapsestasi otettuun kuvaan ja jopa lunastat jonkun kuvan.

Totta kai sinä täytät sen lapun. Ne kuvat otetaan, mutta mitään tilauspakkoa ei ole. Pitäähän lapsesi päästä edes luokkakuvaan. Yksityiskuvatkin voidaan kuvata, mutta sinun ei tarvitse ostaa yhtään ainoaa kuvaa, jos et niistä "välitä". Ehkä lapsesi haluaisi sen luokkakuvan edes.

Se lappu pitää palauttaa käsittääkseni sen vuoksi, että opettaja tietää vanhemman nähneen lapun. Tai sitten laitat reissuvihkoon, että et halua lapsestasi koulukuvia. Noilla pienillä koululaisilla hukkuu ja unohtuu kaikenlaisia lappuja, jos niitä ei pyydetä vanhempien nimmarilla palauttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;21991422:
No voithan täyttää lapun ja kieltää kuvaamasta, tai anna kuvata, kun ei niitä kuvia ole pakko lunastaa, toisaalta voipi olla että ihastut lapsestasi otettuun kuvaan ja jopa lunastat jonkun kuvan.

Ei miua se kuvaus häiritse ollenkaan :) En vaan ymmärrä minkä takia se koko setti pitää lähettää tänne.. Saattaahan se olla että siellä on joku helmi minkä miä ehdottomasti haluan. Mutta tuskin. Osaan ottaa kuvia jos haluan :D

Mua harmittaa ihan hirveästi, kun ala-aste aikoina olin kerran niin kipeenä etten päässyt koulukuvaan... Vanhemmat ei sitten nuukuuksissaan lunastanut luokkakuvaa (kun en ollut kuvassa) vaikka kuvaamosta mulle ko. kuvaa tarjottiin. Nuo lapsena otetut koulukuvat todella ihania muistoja. Tosin ihmiset arvostavat eri asioita.

tollaset vanhemmat, anteeks vaan. Toi on lapselles luultavasti tosi tärkee juttu. Miks vanhempien pitää AINA ajatella vaan itteensä. Et todellakaan halua mitään kuvia.. Kuule, älä SINÄ ota mitään kuvia. Mutta anna lapsellesi se luokkakuva. Se on tosi tärkee muisto kouluajoilta.

Minusta on outoa, ettet halua lapsestasi koulukuvia. Ymmärrän, ettei sillä koko paketilla välttämättä tee mitään, mutta miksi lapsesi ei saisi olla ryhmäkuvassa? eikö hän saa edes tarrakuvia, jotta voisi vaihdella kavereidensa kanssa niitä?

MIKSI et halua lapsesi koulukuvia?

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;21991474:
Ei miua se kuvaus häiritse ollenkaan :) En vaan ymmärrä minkä takia se koko setti pitää lähettää tänne.. Saattaahan se olla että siellä on joku helmi minkä miä ehdottomasti haluan. Mutta tuskin. Osaan ottaa kuvia jos haluan :D

Mutta luokkakuvan ottaminen itse voi olla haastavaa, ja usein se on lapselle tärkeä. Ja vaikket mitään kuvia haluaisi, täytyy se lappu palauttaa, ja kaikki muutkin laput mitä ope lähettelee, ihan vaan siksi, että tietää sinun lukeneen ne.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;21991474:

Niin mutta jos et täytä sitä lappua, et myöskään anna suostumustasi ottaa lapsestasi kuvia ja tällöin häntä ei voida kuvata myöskään ryhmäkuvaan! Ryhmäkuva ei tule ainoastaan koteihin, vaan monissa kouluissa esim. kouluvuoden "kirjaan" (vihko se pikemminkin on) ja saattaa olla esim. luokan seinällä myös. Kyllä minusta olisi aika kurjaa jos tuollaisesta syystä en itse lapsena olisi päässyt luokkakuvaan. Sinähän voit myös täyttää sen lapun ja kirjoittaa siihen, että "kiitos en halua lapsestani luokkakuvia, mutta hän voi osallistua ryhmäkuvaan". Tällä tavalla sinulle ei lähetetä mitään kotiin...

Mä muuten ainakin yläasteella halusin koko koulun porukasta otetun kuvan. Se kuva otettiin koulun katolta ja oli hauska bongailla ihmisiä siitä kuvasta. Tyyliin kaikki niskat kenossa kattoi katolle. :laugh:

ei ne koulusta sun kiusaks noita lappuja lähetä. se on vanhempien VELVOLLISUUS olla kiinnostunut lapsen asioista, täyttää ja palauttaa liput ja laput. Katoku pitää olla lupa siihen kuvaamiseen. Sun ei tarvi yhtään kuvaa ottaa ja maksaa, ne saa kuules palauttaa. Mutta lapses vois arvostaa edes sitä luokkakuvaa. Mites ajattelit sen ITE ottaa, taitava kun oletkin. Mieti nyt omaa napaas pidemmälle. Olen itse töissä koulussa ja on tosi rasittavaa, kun tietyt vanhemmat jättää kaikki tärkeet laput palauttamatta. valokuvaamot esim. vaatii sen kuvauslupalapun. Katoku se lukee laissa, että lupa pitää olla. Arvaappa kiusaako kaverit, jos sun lapsi seisoo kuvan ulkopuolella.

Yhteistyössä