Koululaisten iltapäivätoiminnanohjaaja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huppaloora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

huppaloora

Aktiivinen jäsen
29.11.2005
2 762
1
36
Kauhea sanahirviö :o mutta kyselen että onko kukaan tuota työtä tehnyt? Työaika, palkkaus ja työn sisältö kiinnostaisi. Katselin jo sivustoja joilla on nuo sisältöjutut ym mutta jos on jollain kokemusta niin olisi kiva kuulla millaista työ on sitten noin loppujen lopuksi. Mietin tässä että pistäisikö hakemuksen menemään..

jaat välipalan ja sit jotain pelaamista,piirtämistä .ulkona olemista yms...työaika n. 12-17 palkka ok.. Mä tein samaa eskarien paris ja mun työaika oli 6.00-9.00 ja 11.00-17.00 siis samana päivänä,ihan perseestä oli!!!

Täälläpä ei ole aamuhoitoa joten työaika ilmeisesti klo 11.30-16.30 eli 5h päivässä. =) Ois vaan tuo koulu tuossa ihan vieressä joten ei olis pitkä työmatka.. (ja samantien saisi pidettyä oman pojankin silmällä kun ekaluokalle menee :D ) Ens kuun alusta menen töihin käsityökeskukseen että jotain hommaa on kyllä tiedossa -ja noihin ohjaajan paikkoihin on hirmusti hakijoita.. Hmm..

En ole itse ollut kyseisessä työssä, mut kaveri on, ja sen kuvan saanut et hakijoita ainakin noihin paikkoihin tuntuu olevan. En tiedä minkälainen koulutus työhön vaaditaan, mut tää mun kaveri nuoriso- ja vapaa-ajanohjaaja ja sen lisäksi liikuntaneuvoja (amk)

Minä olen ip-ohjaaja. Työ on mukavaa jos tosissaan tykkää touhuta lasten kanssa, tässä työssä nimittäin ei oikeesti pärjää kuka vain.
Työaika on ihan jees mutta palkalla ei tule toimeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen ip-ohjaaja. Työ on mukavaa jos tosissaan tykkää touhuta lasten kanssa, tässä työssä nimittäin ei oikeesti pärjää kuka vain.
No minulla on päivähoitajan koulutus, kokemusta srk:n kerhotätinä olosta, päiväkodeista niin erityis- kuin tavallisistakin ryhmistä ja nuorisotilan valvojanakin on tullut oltua.. Muinoin myös kouluavustajana ja opettajan sijaisena yläasteella ja lukiossa että veikkaan että tällä kokemuksella ja luonteella ehkä tuosta hommasta hätjälin hengissä selviäisi..
:D

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
No minulla on päivähoitajan koulutus, kokemusta srk:n kerhotätinä olosta, päiväkodeista niin erityis- kuin tavallisistakin ryhmistä ja nuorisotilan valvojanakin on tullut oltua.. Muinoin myös kouluavustajana ja opettajan sijaisena yläasteella ja lukiossa että veikkaan että tällä kokemuksella ja luonteella ehkä tuosta hommasta hätjälin hengissä selviäisi..

En epäillytkään ettetkö pärjäisi mutta tässä vuosien saatossa on tullut nähtyä jos vaikka mimmossia alalle tulijoita.

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:

En epäillytkään ettetkö pärjäisi mutta tässä vuosien saatossa on tullut nähtyä jos vaikka mimmossia alalle tulijoita.
Niinpä se on.. monta kertaa päiväkotiinkin pukkaa harjoittelijaa ja työllistettyä jotka sitten ovat äimän käkenä että täh, pitääkö täällä ihan oikeasti tehdä muutakin kuin leikkiä lasten kanssa...

Täällä kans yks ip-ohjaaja. Teen 6,5 h/pvä, työ klo 10.30-17.00 .Lapset pääsee yleensä koulusta vasta klo 12.00, mut se ylim. 1,5 h on varattu mm.suunnittelulle ja välipala ostosten tekoon. Päivittäin mm. ulkoilua, liikuntaa, askartelua, läksyjen tekemistä. Joskus teemapäiviä ja juhlia, retkiä jne. Varmaan pärjäät tolla taustalla, itsekin olen olut mm.nuoriso-ohjaajana, kerho-ohjaajana jne.Meiltä vaaditaan toimintasuunnitelma syys-ja kevätkaudeksi, lisäksi vastuuohjaajan on käytävä koulun vanhempainillassa syksyllä kertomassa toiminnasta, osallistuttava koulutuksiin ja pidettävä kirjaa menoista jne, tehtävä laskutukset jne.Eli mulla kuuluu työhön muutakin kuin lasten kanssa olemista.
Itse tykkään työstäni, harmi tosiaan, et palkka on aika pieni.

Minä toimin ip-ohjaanana, jatkoin koulupäivästä suoraan ip:n puolelle klo 12-17 joskus vaihdellen klo 13 alkaen, riippui mikä oli tilanne luokassa.
Välipalaa emme valmistaneet, emmekä jakaneet se kuului keittiöhenkilökunnalle(söimme välipalan koulun ruokalassa)

Meillä ei ollut kovin suuri ryhmä, lapsia oli aloittaessa noin 30 ja keväällä koulun loppuessa noin 20 koska osa alkoi opettelemaan yksin kulkemista joulun jälkeen. Ohjaajia oli aina kolme, se helpotti suunnattomasti päivän kulkua suunnitellessa, pystyimme jakamaan ryhmää milloin minnekin. Meillä oli onneksi koko koulu käytettävissämme iltapäivisin, salivuoro oli huippua! :D
Välillä työpäivä tuntui raskaalta, touhuttiin tietty koko ajan ja meillä oli joukossa pari erityislasta, joilla ei ollut omaa avustajaa mukana.

Kysy vain lisää, jos tulee mieleen jotakin.

Yhteistyössä