Koululaisten talvivaatteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvissä ajoin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvissä ajoin

Vieras
Nyt mun ekaluokkalaiselle menee vielä viimevuotiset toppavaatteet (2-osainen puku), mutta mietin jo alemnnusmyyntejä ja ensi vuotta.

Eli ostatteko koululaisten toppavaatteet jo kaikki urheilukaupasta? Onko lsastenvaatemerkit (Reimatec, Lenne, Ticket mitä meillä on nyt ollut) sitten "lapsellisia"? Kyseessä pienikokoinen tyttö ja nyt on menossa 110-116-koko.

niin kauan kuin löydän jostain muualta ostan, tosi vaikea on löytää enää muuta kuin reimaa tai remua mutta niitä saa vielä vuoden-pari. kyseessä isokokoinen tokaluokkalainen jolle esim housujen osto on yhtä painajaista. kun vaan aina muistaa mennä siihen liikkeeseen jossa myydään reimaa ja remua niin heti sieltä kyllä myyjät löytää mutta jos menee johonkin cittariin tms. niin kaikki saa kokeilla eikä mikään sovi ja koot loppuu.

Mun tokaluokkalaisella on Remun kaksiosainen puku ja ihan tyytyväinen on. Hän on pienikokoinen eli koko on 122cm ja onhan noita Remuja kai 134 cm kokoon asti ainakin? Hänellä on myös Lassien 2-osainen pukukin vielä käytössä, koko 110 cm =)

meidän alueella eskari on koululla ja olen poikaa sinne viedessä pannut merkille, että pikkukoululaiset pitää sujuvasti toppahousuja ja -takkeja

ehkä tuo alastiroikkuminen ei ole levinnyt vielä tänne maalle

Oikeastaan kaikki on urheiluliikkeistä, jotain reimatecin alesta ostettuja välikausihousuja (joita pidetään talvella housujen päällä) löytyy. Ainoastaan jonain ulkoliikkapäivänä on toppahousut käytössä, milloin ollaan pidempään ulkona, samaten pulkkamäkipäivänä.

Olen ostanut vuosien saatossa paljon esim. KappAhlilta ja Lindexiltä laadukkaita toppavaatteita - ovat olleet käytössä vuosia. Aina puoleen hintaan =)

Suosin selkeitä värejä ja yksivärisyyttä, jolloin vaatteet ovat ajattomampia kuin kuviokankaiset.

Meidän koulun ekaluokkalaisilla on kyllä toppavaatteita laidasta laitaan, oman pojan housut taitaa olla name it ja takki urheiluliikkeestä oli -50% ja se on kyllä kivan näköinen, menis varmaan vanhemmallekin. Mutta syystakki ja housut oli travallen eikä yhtään menoa haitannut. Itsekin mietin ennen ekaa luokkaa, että nyt pitää ikään kuin tasoa nostaa, mutta onneksi ihan laidasta laitaan lapset siellä pukeutuu ja tunnilla tänäänkin oli college housut ja fleece paita :) niin ja yhdellä pojalla ainakin on haalarikin :)

Siis tänään tyttö lähti kouluun ilman mutinaa Lennen toppatakissa ja toppahousuissa.

Välikausihousuiksi ostin jo Icepeakin softshellit joita pitää mielellään (ovat kuulemma teinimäiset eli varmaan sitten just sellaiset coolit :) mitä haetaan). Ticketin takki oli, ei enää mahdu keväällä. Ollaan täällä pk-seudulla.

Katseli vaan softshell-takkeja sellaisella innolla, että mietin että ostaisko suosiolla sen näköisen takin ja housut, mutta toppaa, ja välikaudeksi softshell-takin.

Kyseessä on siro tyttö, sekin vähän rajoittaa, kun ei halua hehtaarin levyisiä housuja.

Itsekin suosin yksivärisiä, vaikka tuo Lennen takki onkin kukallinen.

Mainiosti on kelvannut tokaluokkalaiselle Ticketin ja jopa Lassien vaatteet. Oma lapsi ei ole kranttu merkin suhteen. Ennemmin katsoo kuosia. Lassien kohdalla mietin, mahtaako luokkakaverin osalta tulla jotain sanomista. Ilmeisesti ei ole tullut.

Ticketin kohdalla mulla ei tullut edes mieleen, ettei alakoululaiselle kelpaisi. Sehän ei ole mikään pelkkä lastenvaatemerkki, vaan tekee myös aikuisten vaatteita! Alevaatteita ajattelin katsella ihan seppälä-lidex -linjalla. Kelpaa "hienostelutakiksi" hyvin.

Omasni ei ole merkkitietoinen, vaan tietyn näköiset vaatteet ovat armotta "vauvojen vaatteita" ja siinä ei auta, vaikka olisivat mitä merkkiä.

Nyt on Lennellä koossa 116, mutta Lenne on melko pientä mitoitusta. Noissa urheilukauppojen merkeissä on varmaan kokoa 116 tai 122 hankittava ensi talveksi. Pituuta on n yt 118 cm ja siro tyttö.

Yhteistyössä