Koulun reksi...k...pää???!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsy äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsy äiti

Vieras
Siis soitin tänään rehtorille sillä eilen poika toi lapun jossa pyydetään allekirjoitusta tyhjään lappuun,siis sitä ei ollut täytetty mitenkään.Oppilashuoltoryhmää kootaan ja mun lupaa siihen että saavat päättää asioista.Ja "huoltajille sitten kerrotaan mitä päätetään".

Ei lukenut mitä käsitellään joten soitin opettajalla.Pojalla ollut unohduksia,läksyjä ja lappuja tänä vuonna liika.
Katoin reissuvihkoa ja laskin niin 13 sain unohdusta...joo aika paljon niitä on.
Mutta eikö tätä olis voinut muuten selvittää kuin yhtäkkiä kootaan ryhmä kuraattorista,eritysiopettajasta,jen...10 ihmistä.

Rehtori oli tosi ilkeä kun hälle soitin,sanoi ja NAUROI että on vanhempien tehtävä katsoa että läksyt on tehty ja liikuntavarusteet repussa.
Ja siis todella ilkeesti sormella osoitti.

Kun erehdyin sanomaan että tiiän tätä tapahtuvan myös muilla,niin nauroi taas ja sanoi että SInun on hyvä muistaa että puhumme sinun lapsestasi ja paskanen nauru päälle.

Ihan paasasi että sinun katsottava että läksyt on tehty,sinun kysyttävä ja huolehdittava.

Joo,sanoin mutta poika ei merkitse läksyjä,mussa ei meedion vikaa??En voi tietää mitä läksyksi kun en ole koulussa..
Miten saan pojan motivoitua tekemään läksynsä...???

Siis on kolmannella.

On tosi fiksu,8-9 tulee kokeista koko ajan.Sanoo ettei koulussa ole hälle haastetta...no joo.
mutta ei tee läksyjä.Ja pelaa hän ei juurikaan koneilla,ulos menee ja leikkii siellä.

Mä oon ihan loppu,pienin on 6 kk ja 2 vee seuraava.Ja 5 vee sairastaa kaameesti ja kai se iso poika huomiota vaan hakee tuolla.

Mut oon tosi loppu,ilkee ja veemäinen tuo reksi.Musta rehtorin pitäis olla puolueeton eikä syyttää ja haistatella suorastaan..

Sanoinkin että aika ikävä sävy tässä keskustelussa...ei ollut milläänsäkään.

Mihin reksin käytöksestä voi valittaa???

mä en nyt löytänyt tuosta reksin puheesta mitään vittuilua tai osoitusta siitä, että reksi olis kusipää. totta on, että sinä olet lapsen äiti ja sinun tehtäväsi on valvoa hänen koulunkäyntiään. jos olet niin väsynyt, ettei se sinulta onnistu niin sinä tarvitset apua. lapsi ei saa kärsiä siitä, että sinä et jaksa omia hommiasi.

No ehkä otit vähän liikaa ittees? Koska onhan se niin että sinunKIN vastuulle kuuluu että poikaa hoitaa hommat, ei kasvatus ole yksin koulun asia, ehkä se osui sitten arkaan paikkaan? Ei pahalla, ei hernettä nenuun. Jos poika ei kerro mitä tuli läksyksi, niin sinä voit soittaa opettajalle ja kysyä. Tai sopia opettajan kanssa että kirjoittaa pojalle lapun jossa läksyt ja antaa sitten kotona sinulle, äidille. Sinä tarkastat päivittäin onko poika tehnyt läksyt. Näin niitä unohduksia ei tule, eikö? Ja sitten liikkatavaroista, toki lapsen pitää oppia vastuullisuutta, mutta kuka sen hälle opettaa ellei vanhemmat? Katso ennenkuin lähtee onko liikkakamat mukana, ei ole iso homma.

jos noin toimi, niin törkeästi teki! virkamiehenä reksi ei voi käyttäytyä noin. ylemmälle taholle valitus, esim. koulutoimenjohtajalle. ja mitään tyhjiä lappuja et allekirjoittele. eivätkö ole aiemmin ottaneet sinuun koululta yhteyttä? näin nimittäin pitäisi tehdä ensin.

Alkuperäinen kirjoittaja väsy äiti...:
jaa ei ole veemäistä nauraa näin vakavasta asiasta??
Voi sanoa nätisti kyllä joo,mutta ei tarvii halveksivasti nauraa!!

On. Mutta mulle ainakin tuli sellainen kuva tuosta sun kirjoituksesta että otit herkästi nokkiisi... Ehkä se kuulosti veemäiseltä naurulta, kun se oli arka asia! En tiedä, en kuullut mitä reksi sanoi ja miten sanoi mutta tällainen kuva tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja nekku:
No ehkä otit vähän liikaa ittees? Koska onhan se niin että sinunKIN vastuulle kuuluu että poikaa hoitaa hommat, ei kasvatus ole yksin koulun asia, ehkä se osui sitten arkaan paikkaan? Ei pahalla, ei hernettä nenuun. Jos poika ei kerro mitä tuli läksyksi, niin sinä voit soittaa opettajalle ja kysyä. Tai sopia opettajan kanssa että kirjoittaa pojalle lapun jossa läksyt ja antaa sitten kotona sinulle, äidille. Sinä tarkastat päivittäin onko poika tehnyt läksyt. Näin niitä unohduksia ei tule, eikö? Ja sitten liikkatavaroista, toki lapsen pitää oppia vastuullisuutta, mutta kuka sen hälle opettaa ellei vanhemmat? Katso ennenkuin lähtee onko liikkakamat mukana, ei ole iso homma.

Joo,ehkä vähän otin itteeni,mutta äijä naureskeli ja oli todella ilkeä.Ihan meinas itku tulla.Nuorin on jouduttu nukuttamaan tässä useampaan kertaan ja mua niin huoli painaa onko kasvain suurentunut...

Mutta opettaja ei suostu soittamaan läksyistä eikä myöskään merkitse niitä.Olen pyytänyt.
Tuon ikäisen on itse ne laitettava ylös.Mutta kun ei laita...

ei meidän äiti ainakaan koskaan tarkastanut tollasia asioita. ja monesti unohdin kaikkea. ei niistä kuitenkaan mitään, mikä se oli, oppilashuoltokeskustelua tullut. joskus istuin jälkkärissä kun läksyt tekemättä. omituinen koulu. vai onko tuo nykyään tapana? ja ärsyttää tuollainen ylimielinen naureskelu, et kuules tyttö, meininki!

Lapsellasi on lukujärjestys, joka toivottavasti löytyis kotoakin, siitä näkee milloin on liikuntaa, ja mitä aineita seuraavana päivänä, kyllä meidän vanhempien pitää kattoa vähän noita juttuja. Kun niihin panostaa hetkisen kunnolla, niin kyllä lapsi nopeasti tajuaa sit jo itsekin katsoa liikkavehkeet ja läksyt!

oletko nyt varma että tulkitsit naurun oikein? ehkäpä reksi yritti keventää vakavaa aihetta kevyellä naurahduksella?

mutta tuo allekirjoitus tyhjään paperiin on kyllä täysin asiatonta, sitä et tietenkään tee.

On. Mutta mulle ainakin tuli sellainen kuva tuosta sun kirjoituksesta että otit herkästi nokkiisi... Ehkä se kuulosti veemäiseltä naurulta, kun se oli arka asia! En tiedä, en kuullut mitä reksi sanoi ja miten sanoi mutta tällainen kuva tuli.

"haahhhaaa haaa,kuule kyll se sinun tehtävä on eikä opettaja voi tulla sinne tekemään läksyjä poikasi puolesta,hahahaahaaa..."

Joo,aika veemäistä musta.

Kun olis voinut sanoa että onko nyt kotona jotain erittäin rankkaa sillä vaikuttaa siltä.Ja tarviiko apuja esim kuraattoria tms.
Eikä ilkkua!!

Alkuperäinen kirjoittaja väsy äiti:

Joo,ehkä vähän otin itteeni,mutta äijä naureskeli ja oli todella ilkeä.Ihan meinas itku tulla.Nuorin on jouduttu nukuttamaan tässä useampaan kertaan ja mua niin huoli painaa onko kasvain suurentunut...

Mutta opettaja ei suostu soittamaan läksyistä eikä myöskään merkitse niitä.Olen pyytänyt.

No soita sinä opettajalle läksyistä? Ymmärrän kyllä opettajaakin, ei varmaan ole kiva lisätä omia hommia.

Ehkä aika sopia pojan kanssa miten toimitte? Rankkua, lahjontaa, kiristystä? Jotain. 3. luokkalaisen todellakin pitäisi jonkun verran jo omata oma-aloitteisuutta ja vastuullisuutta, ja OMIEN läksyjen muistaminen ei ole liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
ei meidän äiti ainakaan koskaan tarkastanut tollasia asioita. ja monesti unohdin kaikkea. ei niistä kuitenkaan mitään, mikä se oli, oppilashuoltokeskustelua tullut. joskus istuin jälkkärissä kun läksyt tekemättä. omituinen koulu. vai onko tuo nykyään tapana? ja ärsyttää tuollainen ylimielinen naureskelu, et kuules tyttö, meininki!

NImenomaan!!Nyt oot asian ytimessä!
Olen nuori joo tiiän mutta parhaani teen.Ja poijalla ei ekalla ja tokalla ollut mitään läksyjä juurikaan ja sanoin että saisi olla että oppisi tekemään niitä.Kyllä niitä sitten tulee,oli open vastaus...

Nyt ei sitten osaa kun kolmosella niitä alkoi tippumaan.Mut vielä tosiaan pärjää hienosti koulussa.

MÄ oon myös istunut istumiseni jos unohtaa ja se siitä.

13 unohdusta tänä syksynä,onko se muka järkyttävän paljon???

hommaa lapselle oma pieni vihko, johon kirjoitat sille valmiiksi päivämäärät ja viikonpäivät. opetat lapsen merkkaamaan vihkoon päivän läksyt ja muistettavat asiat. tarkistat vihkon joka päivä, onko päivämäärä kohdalle kirjoitettu jotain. jos ei tule mitään läksyä, niin sekin pitää kirjottaa, jotta vihon käyttämisestä tulee varmasti päivittäinen tapa.

"haahhhaaa haaa,kuule kyll se sinun tehtävä on eikä opettaja voi tulla sinne tekemään läksyjä poikasi puolesta,hahahaahaaa..."

Joo,aika veemäistä musta.

Kun olis voinut sanoa että onko nyt kotona jotain erittäin rankkaa sillä vaikuttaa siltä.Ja tarviiko apuja esim kuraattoria tms.
Eikä ilkkua!!

No jos tuntuu että reksi ilkkui ja oli ilkeä, niin tee valitus! Ei siinä sen kummempaa :) Aika veemäistähän se on nauraa, jos asia on arka ja asia on vakava, eikä niin tietenkään saisi tehdä.

No soita sinä opettajalle läksyistä? Ymmärrän kyllä opettajaakin, ei varmaan ole kiva lisätä omia hommia.

Ehkä aika sopia pojan kanssa miten toimitte? Rankkua, lahjontaa, kiristystä? Jotain. 3. luokkalaisen todellakin pitäisi jonkun verran jo omata oma-aloitteisuutta ja vastuullisuutta, ja OMIEN läksyjen muistaminen ei ole liikaa.

KUn ongelma on siinä ettei ope suostu kertomaan mulle niitä...Ei laita pojalle ylös niitä eikä kerro mulle.

Olen nuori joo tiiän mutta parhaani teen.Ja poijalla ei ekalla ja tokalla ollut mitään läksyjä juurikaan ja sanoin että saisi olla että oppisi tekemään niitä.Kyllä niitä sitten tulee,oli open vastaus...

Nyt ei sitten osaa kun kolmosella niitä alkoi tippumaan.Mut vielä tosiaan pärjää hienosti koulussa.

No on!! laske nyt itekkin, n. 15 vkoa käyty koulua tänä syksynä ja 13 unohdusta. Eli lähes kerta viikkoon. Onhan se nyt liikaa... Ja jos asiasta on mainittu, ja jos reissuvihosta näet että poika unohtelee, niin mikset toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja ope ehdottaa:

hommaa lapselle oma pieni vihko, johon kirjoitat sille valmiiksi päivämäärät ja viikonpäivät. opetat lapsen merkkaamaan vihkoon päivän läksyt ja muistettavat asiat. tarkistat vihkon joka päivä, onko päivämäärä kohdalle kirjoitettu jotain. jos ei tule mitään läksyä, niin sekin pitää kirjottaa, jotta vihon käyttämisestä tulee varmasti päivittäinen tapa.

HEi toi vois olla hyvä...ja näkisivät että mäkin yritän tehdä "osuuteni".

Voi kiitos,ihanaa että joku keksii jotain konkreettista!!!

Mä oon niin lukossa että itkuttaa vaan.
Ja haluan että poika pärjää hienosti on niin kovin fiksu kaveri.

Kyllä sen opettajan kuuluis huolehtia, että läksyt menee myös kotiin tiedoksi, eli katsoo että oppilas on ne merkannut tai merkkaa itse. Varsinkin kun on tapahtunu noita unohduksia ja äiti pyytänyt kirjottamaan. Ja hei, mitään tyhjiä lappuja et allekirjoita! Onko edes laillista tuollalailla pyytää allekirjoitusta tyhjään paperiin?

No on!! laske nyt itekkin, n. 15 vkoa käyty koulua tänä syksynä ja 13 unohdusta. Eli lähes kerta viikkoon. Onhan se nyt liikaa... Ja jos asiasta on mainittu, ja jos reissuvihosta näet että poika unohtelee, niin mikset toimi.

Niin mä toimin,oon soittanut opelle,poikaa puhuttanut ja keskusteltu.Ja sitten joku pirun kertotaulu lappu jää kotiin taikka välipala.

Mutta mitä voi tehdä,antakaa muutakin konkreettista kuin tuo vihko...????

ei reksin asia ole syytellä ja varsinkaan nauraa veemäisesti.. erittäin epäasiallista!!

JA et todellakaan mihinkään tyhjään lappuun nimeäsi kirjoita!!! entäs jos se katoaa pojalla? on vielä jossain vekseli odottamassa...

meillä opettaja laittaa sähkärillä viikkotiedotteen missä on viikot läksyt ja mitä tekevät+kokeet!

koulun jälkeen välipala sen jälkeen läksyt ja sitten vasta leikit! tämä voisi toimia teilläkin... ?

Alkuperäinen kirjoittaja Etana Elli:
Kyllä sen opettajan kuuluis huolehtia, että läksyt menee myös kotiin tiedoksi, eli katsoo että oppilas on ne merkannut tai merkkaa itse. Varsinkin kun on tapahtunu noita unohduksia ja äiti pyytänyt kirjottamaan. Ja hei, mitään tyhjiä lappuja et allekirjoita! Onko edes laillista tuollalailla pyytää allekirjoitusta tyhjään paperiin?

No sitä tuo reksi vähän ihmetteli että mitähän opettaja oikein ajatteli.MÄ ite kirjasin siihen mitä nyt ymmärsin asiasta.

Sanoi ettei ole mun asia kirjoittaa sitä mutta en mä tyhjään nimeäni laita.

Vein sen koululle,piti reksin kanssa jutella vielä muttei ollut paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja anne:
ei reksin asia ole syytellä ja varsinkaan nauraa veemäisesti.. erittäin epäasiallista!!

JA et todellakaan mihinkään tyhjään lappuun nimeäsi kirjoita!!! entäs jos se katoaa pojalla? on vielä jossain vekseli odottamassa...

meillä opettaja laittaa sähkärillä viikkotiedotteen missä on viikot läksyt ja mitä tekevät+kokeet!

koulun jälkeen välipala sen jälkeen läksyt ja sitten vasta leikit! tämä voisi toimia teilläkin... ?

JOo saa kattoa junioria puoli tuntia ja sitten syö.Sitten menee huoneeseen ja tekee läksyt.mut ei tee niitä kaikkia taikka sitten jää joku lappu näyttämättä...

Mihinkään ei pääse jollei ole läksyt tehty,mut kun en tiiä mitä läksyä niin voi hoopottaa mua.

Mikä sähkäri?Meilinä vai??Tuohon olis hyvä..mut laiska ope eikä tee varmasti sellasta.en usko.

Ja aivan hyvin voit soittaa koulutoimenjohtajalle ja kertoa miltä sinusta tuntuu. Usein ajatellaan että jos jostain valittaa niin pitää naama punaisena karjua jollekin, mutta oikeasti voi soittaa ja sanoa, että kuule, sellaista ajattelin soittaa kun sain mielestäni huonoa kohtelua.. Oikeasti, sillä että vanhemmat vaatii ja ottaa yhteyttä, sillä saadaan muutoksia epäkohtiin, niin päivähoidossa kuin koulunkin puolella.... Toki vois joskus soittaa jotain positiivistakin, mutta yleensähän ne on noita eopäkohtia..

Ap taitaa olla nyt jotenkin sekaisin ja kuvitella että koko maailma on vastassa. Apn rooli ON valvoa läksyt yms.

Jotenkin tuntuu, että ap vaan tulkitsee kaikki sanomiset vittuiluna...

Yhteistyössä