koulunkäyntiavustaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niiskuneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Opiskelen tällä hetkellä koulunkäyntiavustajaksi. Mulla opiskelu kestää vuoden, tiivis paketti. Paljon työharjoittelua ja tosi paljon tehtäviä. Työn hyvät puolet voisivat olla aina erilaiset, mielenkiintoiset päivät ja myös usein suht lyhyet (jos ei halua tehdä täyttä päivää). Huono puoli varmaan se palkkaus ja nykyään lapset aika vaativia. Olen tyytyväinen, kun menin koulutukseen kuitenkin.

ite opiskelin edupolissa (aikuiskoulutuskeskus) opinnot kesti 9kk josta suurin osa harjoittelua.. työ on erittäin monipuolista ja haastavaa. et ole opettaja mutta sitä tietyissä tilanteissa vaaditaan. välillä avustaja tietää paremmin oppilaan asiat kun opettaja ja useimmin oppilaat luottaakin avustajaan paremmin kun opeen. olet ns opettajan oikea käsi..

ite viihdyn todella hyvin töissä ja olen siis 4-6lk pien luokassa missä ad/hd oppimisvaikeuksia ym ym.. erittäin haastavaa ja ihanaa työtä olen myös ip kerhossa..

Alkuperäinen kirjoittaja niiskuneiti:
ip-ohjaajaksihan oma koulutus olemassa.voiko koulunkäyntiavustaja toimia ip-kerhossa?
se kiinnostaisi enemmän

Voi tietysti toimia ohjaajana, monissa kouluissa avustajat jatkavatkin päiväänsä ip-kerhossa.

Yhteistyössä