Koulunsa aloittavien koulumatkat, miten teillä toimitaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Onko yleinen tapa että kun lapsi aloittaa koulun, loppuu samantien (harjoittelujen jälkeen tietty) kuskaamiset ja koulumatkat lapsi alkaa kulkea itsenäisesti (tai kavereiden kanssa)?

Onko siinä jotain vikaa jos jatkaa samalla tavalla kuljettamista kuin ennenkin? Tuntuu jotenkin hölmöltä pistää lasta käveleen kun perheessä on auto käytössä muillekin eikä olisi ongelma kuljettaa niin kuin aina ennenkin..

Onko syy tähän yleisesti ottaen sitten siinä, että eskarin loppuessa ulkoilu päivä-aikaan vähenee, joten sitä olisi hyvä korvata vaikka koulumatkojen kävelyllä? Vai onko vain pinttynyt tapa?

Meillä ekaluokkalainen antoi saattaa ekana päivänä kouluun, siitä eteenpäin on kulkenut kävellen.
Matkaa n. 500m enkä mä lähdekään samaan aikaan juur ikoskaan.
Esikoinen on nyt jo 3.lla ja oon näiden vuosien aikana vienyt alle 5 kertaa autolla.

Mun mielestä on itsestään selvää et kävelee. t
Täällä näyttää kävelevän suurin osa ( tai tulee bussilla, pyörällä )

Meidän lapset kävelee 400m matkan taksipysäkille. Jos matkaa olisi alle 2 km niin saisivat toki aina kävellä kouluun, en kuskaisi, sen pidemmälle voisin aluksi kuskata tai kävellen tai pyörällä saattaa. Mutta nyt siis on 6 ja saavat koulukuljetuksen -tai kyllä yläluokkalaiset kulkee sulan maan aikana sen yleensä pyörällä.

Yhteistyössä