kouluun meno jännittää, pillereitä /muuta siihen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
olen jo aikuinen ihminen ollut pidemmän aikaa ja koulua takana pari vuotta nytten tässä, silti jännittää/ ahdistaa kouluun meno vaikka kasvot ovat tuttuja siellä. Ahdistus ilmenee mahassa, se menee kuralle. Joka tunnilla ajattelen että miten tulen selviämään, huomaakohan kukaan että minua jännittää ja että onko minulla ilmaa vatsassa. Jos on ilmaa, niin se ahdistaa enempi ja lisää ilmavaivoja, hankalaa :D Se rauhoittaa minua jos olen syönyt edellispäivänä sellaisia ruokia mistä en usko että menee maha kuralle. Mutta vaikka miten kuuliaisesti söisin vältääkseni ilmavaivat, silti maha menee vähän kuitenkin kuralle kun ajattelen koko ajan mahani toimintaa tuntien aikana..

Ahdistaa muutenkin ne suljetut tilat ja inhottavat keinovalot sekä hiljaisuus-pakko joissakin tilanteissa..ei auta yhtään kurisevaan mahaan..

Miten ihmeessä tällaseen saisi jonkinnäkösen parannuksen?

Voi,apua.. tunnistan niin itseni kirjoituksestasi! Mua ei ne ilmavaivat haittaisi, mutta se hem**tin kakihätä, joka tulee just silloin, kun ei mitään mahista päästä vessaan.. Jos joku tietää keinon tohon viheliäiseen vaivaan, niin pliis, jaa se meidän epätoivoisten kanssa.. Nykyään kuljen autolla joka paikkaan, ja jos joskus jostain syystä joudun julkisilla menemään, niin otan jo etukäteen Imodeumin, ja vältän syömistä.. Ennen apteekissa myytiin semmoista reseptivapaata lääkettä, joka oli juurikin jännitrysvatsalle suunnattu, mutta sekin otettiin pois myynnistä, kun siinä oli opiumia tmv...Mee kuiteskin jutustelemaan lääkärin kanssa, kyllä sulle varmaan joku hätävara keksitään..(mä luulen itse, että vaikka söisin fluoritabletin tai c-vitamiinin, ja mulle vain sanottas sen olevan jännitykseen, niin se auttais..)

Voisitko reippaasti sanoai vaikka yhdelle luokkakaverillesi tuosta ongelmasta. Jaettu ahdistus on oikeesti jaettu ahdistus. sitten istut tuon ystävän lähellä, annat aina jonkun merkin ystävälles kun ahdistaa. Ja muista jottei sellaista paikkaa olekkaan jossa ei todella pääsisi kakalle ja jos sellainen mahdoton tilanne olisikin niin silloin olis ennen pitkään kaikilla ne kakit housuissa. Opellekkin voisit luottamuksella kertoa jotta ymmärtää jos poistut luokasta, kirjoita vaikka lappu jos et saa sanotuksi. Kyllä sä pääset tän pelon yli kun et anna sille enää liikaa valtaa! <3

Kokeileppa ripulilääkettä. Ite nappasin aina sellaisen ku tiesin että on tulossa jännä tilanne ja sotkee vatsan. Helpottaa kummasti oloa ku tietää että vatsa edes on lamaantunut :oD

Sa vain, että ei tuota voi alkaa jatkuvasti syömään, jos jatkuvasti jännittää. :D Sitten on ummetusvaiva. :O Itsellä ainakin yksikin Imodium tekee sen että seuraavana päivänä ei vatsa toimi. Vaikka muuten toimii säännöllisesti, montakin kertaa päivässä. Muuten kyllä ihana asia se, että silloin kun tuollaisen lääkkeen ottaa niin vatsa on rauhallinen jännittävässäkin tilanteessa.

Ehkä maitohappobakteerivalmiste olis parempi säännöllisesti otettuna. :)

Mä kävisin juttelemassa lääkärille, onhan sitä kaikenlaisia rentouttavia pillereitä jos kerta jännitys ihan haittaaa koulunkäyntiä aikuisella ihmisellä. Mun sekkukin söi jotain rauhoittavia ennen koulun esityksiä, kun oli niin kova esiintymispelko.

Yhteistyössä