kova koppa vai pehmeä kassi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Satu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Satu

Vieras
Ajattelin tulla tänne hoitopuolelle kysymään käytännön kokemuksia :)

Ollaan ostamassa yhdistelmävaunuja ja pähkäillään sitä että hankitaanko kova kantokoppa vai pehmeä kantokassi. Myyjä liikkeessä (josta varmaan vaunut ostetaan) puhui koko ajan kovasta kantokopasta ja ihmetteli kun edes kysyin kantokassista. Vaunuihin siis saa kumman vaan mutta sanoi että kantokasseja myydään vaan noin yksi sadasta. Dorjan Novell Sporteja siis katseltiin. Ystäväni sanoi että hänellä on pehmeä kantokassi ja hankkisi sen ehdottomasti uudestaan. Sanoi että kun se menee kantokassina puoli vuotta niin menee sitten vielä lämpöpussina helposti toiset puoli vuotta rattaissa. Että kovaa kantokoppaa tarvitsee vain sen puoli vuotta ja sitten sillä ei tee enää mitään ja joutuu joka tapauksessa ostamaan jonkun lämpöpussin.

Olisi kiva kuulla käytännön kommentteja että kumpi on ollut kätevämpi? En sitten tiedä onko tämä vaan makuasia ;)

heippa!mulla ei ole kokemusta pehmeästä kantokopasta mutta olen ymmärtänyt että kova olisi parempi kesällä ja pehmeä parempi talvella?joku korjaa jos olen väärässä.
meillä on kovakoppa ja ollaan tyytyväisiä.uskon että oltaisiin kyllä oltu pehmeeseenkin koppaan:)

Mulla on yhdistelmissä pehmeä duopussi tms.
Ensin se oli sen about 6 kk kovikkeineen rattaissa ja sen jälkeen lämpöpussina ilman kovikkeita.
Se oli todella kätevä kun tyttö haluaa istua rattaissa ja sammuu kuitenkin jossain vaiheessa.

Meillä ei olisi kyllä ollut säilytystilaakaan kovalle kantokopalle, varsinkin jos sen kanssa tulee irtonainen ratasosa. Siis niin, että toinen on aina säilössä.

Ottaisin uudestaan pehmeän kopan.

Ja siitä, että kesävauvalle kova yms... Mielestäni eniten iloa vaunuista on ollut nyt talvella, tyttö syntyi viime kesänä.
Ihan pikkuvauvana (alle 3kk) nukkuu missä tahansa, mutta sen jälkeen rupeaa olemaan eri juttu ja hyvät vaunut ovat erityisen arvokkaat!!! Mietippä mikä vuodenaika on tuossa iässä...

Meillä on ollut käytössä kova kantokoppa ja toimi hyvin. Oli myös varasänkynä kyläreiseissuilla sekä kotona aluksi pystyi vauvan nukuttamaan mihin huoneeseen tahansa tai vaikka kesken unien siirtämään vauvan toiseen huoneeseen senkus kopan kanteli. Välillä yöllä siirrettin vauva kopasssa yläkerrasta alakertaan jne. Vauva siirtyi nukkumaan ratasosaan noin puolen vuoden sisällä ja ei me ainakaan tarvittu mitään erillistä lämpöpussia. Äitiyspakkauksen pussissa on nukuttu koko talvi. Nytkin tuolla ulkona tuhuttelee.