Kova kurkkukipu, muilla sama liikkeellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhautunut

Vieras
Minulla nyt ollut 2 viikkoa kurkku kipeä niin että buranaa vedän niin 400 kuin 800 jota mieheltä jäi syömättä hammas säryn takia ;)
No kurkkukipu ei hellitä van tuntu kuin patti olisi kaulassa ja joku kuristaa :(
Kerran aikasemmin oli sama homma ja lopulta minulle tuli ikeniin kunnon mätä patteja jolloin menin lääkäriin ja sieltä sain lääkkeet.
Nyt taas sama juttu että ikenet vetäytyy kasaan ja kurkku on kipeä, no ei tarvi juoda eikä syödä joten laihdun,
jos positiivista etsitään.
Mutta alkaa tämäkin ottamaan hermon päälle kun kukaan ei tiedä mikä minulla on mutta kurkku on kipeä, lääkäri saoo että lääkettä ei määrätä kun ei tiedä mikä on,verikokeita taas ei oteta kun ei koeta tarpeelliseksi.

Kerran aikasemmin oli sama homma ja lopulta minulle tuli ikeniin kunnon mätä patteja jolloin menin lääkäriin ja sieltä sain lääkkeet.

Siis hammaslääkäriin joka ihmetteli ettei oltu annettu lääkettä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
refluksitauti...

Ei minua närästä eikä nouse hapot ylös ;)

Siis mitä pika lukemisella tuota tautikuvausta ymmärsin

ei sitä närästyksen tunnetta välttämättä tunnu ja happojen nousuakaan ei usein huomaa koska sitä tapahtuu monilla pääsääntöisesti makuuasennossa unen aikana.
hapot tekevät helvetillisen kurkkukivun, palan tunnetta kurkkuun, haavoja ja polttelua suuhun etenkin kieleen ja ikeniin ja myös esim pahanhajuista hengitystä.

refluksitauti...

Ei minua närästä eikä nouse hapot ylös ;)

Siis mitä pika lukemisella tuota tautikuvausta ymmärsin

ei sitä närästyksen tunnetta välttämättä tunnu ja happojen nousuakaan ei usein huomaa koska sitä tapahtuu monilla pääsääntöisesti makuuasennossa unen aikana.
hapot tekevät helvetillisen kurkkukivun, palan tunnetta kurkkuun, haavoja ja polttelua suuhun etenkin kieleen ja ikeniin ja myös esim pahanhajuista hengitystä.

ei sanoneet hammaslääkärissä mitään kun mätäpatin leikasi irti ikenestä? Ihmettelen kun ne vaan sielläkin ihmetteli ettei minulle lääkkeitä lääkäristä annettu? Sanoi vaan että pyydä verikokeisiin jos ei usko muuten.
Ei sanoneet mitään epäilyjä tuoltakaan mitenkään muuten :(
Hengitys ei kuulemma haise ja tosiaan minulla nyt ollut flussa 2 viikkoa ja sen seurauksena ollut toi kurkkukipu kokoajan ja nyt alkoi tällä viikolla nenä verenvuotokin, en voi ola pää alespäin ja tehdä mitään kun verta tulee kuin härän pyllystä :(

Mulla oli kuukausi sitten kurkunpääntulehdus, oireet aika samat. Burana tehoaa tuohon huonosti, sanoi lääkäri mulle. Määräsi kunnon yskänlääkettä ja kerta-annoksen kortisonia. Sillä helpotti, mutta kauan se kesti ennen kuin meni kokonaan ohi.

Mulla oli kuukausi sitten kurkunpääntulehdus, oireet aika samat. Burana tehoaa tuohon huonosti, sanoi lääkäri mulle. Määräsi kunnon yskänlääkettä ja kerta-annoksen kortisonia. Sillä helpotti, mutta kauan se kesti ennen kuin meni kokonaan ohi.

pitää kai käydä yksityisellä että saa oikean hoidon?
Minulla taipumus angiinaan mutta täällä ne vaan sanoo (uusi paikkakunta)
et voi mitään tietää kun et alan ihmisiä ole, otti kerran näytteen kielen päältä?? Aina ennen se otettu entisessä paikssa niulusta niin että meinain välillä yrjötäkin :(
Nyt taas valvon kun sattuu nin kovasti, koitan välillä juoda mutta sattuu kaikki sattuu.