Kova ""patti"" emättimessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hjelppivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hjelppivä

Vieras
Löysin emättimestäni n. 2 cm kokoisen kovan ""patin"". Yritin etsiä tietoa mikä se voisi olla ja aloin miettimään, että voiko myooman tuntea itse sormella? Onko kellään tietoa? Vai voisikohan kyseessä olla mahdollisesti kysta? Millainen se on?

Se on varmasti kohdunkaula ja kuuluu ollakin siellä:) Itsekin kerran säikähdin, kun sen löysin, sillä se todellakin tuntuu joltakin ""ylimääräiseltä"" kovahkolta patilta. Kohdunkaula laskeutuu alemmas jossakin vaiheessa kuukautta. Myös hormonit tuntuvat vaikuttavan siihen. Esim. pillerien aloitus...

Se on varmasti kohdunkaula ja kuuluu ollakin siellä:) Itsekin kerran säikähdin, kun sen löysin, sillä se todellakin tuntuu joltakin ""ylimääräiseltä"" kovahkolta patilta. Kohdunkaula laskeutuu alemmas jossakin vaiheessa kuukautta. Myös hormonit tuntuvat vaikuttavan siihen. Esim. pillerien aloitus...
Itse homasin kanssa, mutta sain tietää etä se on kohdunkaula. Helpotusta hengähdin siinä, kun huomasin, että ovat sitä muutkin pohtineet.

Viimeksi muokattu:
Itsekin löysin sen kerran, ja pitkään mietin mikä ihme se oikein on. Gynelle siitä kerran mainitsin, että sisälläni on joku patti. Gyne ei löytänyt mitään, ja kyselin sijaintia tarkemmin, ja tosiaan, todettiin sitten, että se on vain kohdunkaula.

Itsekin löysin sen kerran, ja pitkään mietin mikä ihme se oikein on. Gynelle siitä kerran mainitsin, että sisälläni on joku patti. Gyne ei löytänyt mitään, ja kyselin sijaintia tarkemmin, ja tosiaan, todettiin sitten, että se on vain kohdunkaula.

Tarkoitatte varmaan kohdun suuta, joka jatkuu sitten kohdun kaulana. Kohtu on päärynän muotoinen ja kokoinenkin elin, ja kapea osa alaspäin. Kohdun suun voi hyvin tuntea sormella ja jokus penis osuu siihen.Joku sano sitä kohdun napukaksi. Täsmääkö?
Kohdun suulla on pieni aukko, josta kuukautisvuoto pääsee valumaan ulos kohtuontelosta ja josta sperma pääsee sisälle silloin kun on tarkoitus hankkia raskaus.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Avustava henkilö;10576244:
Tarkoitatte varmaan kohdun suuta, joka jatkuu sitten kohdun kaulana. Kohtu on päärynän muotoinen ja kokoinenkin elin, ja kapea osa alaspäin. Kohdun suun voi hyvin tuntea sormella ja jokus penis osuu siihen.Joku sano sitä kohdun napukaksi. Täsmääkö?
Kohdun suulla on pieni aukko, josta kuukautisvuoto pääsee valumaan ulos kohtuontelosta ja josta sperma pääsee sisälle silloin kun on tarkoitus hankkia raskaus.

hieman korjaan virheellistä termistöä:

Siis kohdunsuu on se pieni aukko (siitäpä käsite "suu"), josta vuoto pääsee ulos, siitä "ylöspäin" alkaa kohdunkaulankanava, joka on kohdunkaulan sisällä.

Kohdunkaula/-napukka on se pallomainen uloke :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hjelppivä;6774604:
Löysin emättimestäni n. 2 cm kokoisen kovan ""patin"". Yritin etsiä tietoa mikä se voisi olla ja aloin miettimään, että voiko myooman tuntea itse sormella? Onko kellään tietoa? Vai voisikohan kyseessä olla mahdollisesti kysta? Millainen se on?

Tänään suihkussa pelästyin ihan kamalasti, että mikä toi on. Sellanen isohko kova pallura, joka "painuu sisään" sormen mukana. Ei ole kipeä eikä muutakaan. Toivon tosiaan, että se on sitten toi kohdunkaula...
Oon 17-vuotias ja aloitin just e-pillerit. Voiko se siis vaikuttaa "laskeutumiseen"? Vaikuttaako kuukautiset siihen?
Toivottavasti "katoaa" eikä oo mitään sen kummempaa...

siis olin sormettamassa ja tunsin sellasen ison patin jossain pillun sisällä, se on vasemmalla puolella ja se menee taaksepäin jos työntää, ei satu uos painelee, mutta just siin vasemmalla puolella on ollu alavatsassa kipuja. Ja siinä patissa on joju halkeema ja se tuntuu tosi oudolle. Mitä mä teen?!!