Kovaääniset lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maiski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maiski"

Vieras
Muilla kovaäänisiä lapsia? Meillä 2 ja 3 vuotiaat ovat oikein kirkukauloja. Eivät siis huuda (no joo tottakai sitäkin), vaan normaali puhe on kovaa, varsinkin innostuessaan. Viime viikolla käytiin kaloja kattoo sealifessa ja olivat niin innoissaan, kirkuivat, huusivat "kaloja, kaloja". Ovat tosi eläväisiä, ja näyttävät tunteensa, niin hyvät kuin huonotkin. Kyllä mä välillä sanoin et voi puhua ihan normaalilla äänellä, mutta into vei ne mennessään. Kaikki muut lapset vaan olivat niin rauhallisia, että nuo olivat ihan poikkeuksellia.

[QUOTE="vieras";22773305]Kuulemma lapset pienestä pitäen peilaa volyyminsa vanhemmistaan...tiedä sitten. Meillä ainakin pitää paikkansa.[/QUOTE]

No joo. Ollaan me miehen kanssa kovin eläväisiä ja tuntieta näyttäviä itsekin. Ja varsinkin minä, kovaääninen. Että peiliin pitää paljolti katsoa.

Mutta onko muilla kailottajia? :)

Meillä keskimmäinen ja kuopus kailottaa. Me ei miehen kanssa olla kovaäänisiä. Luulen, että johtuu päiväkodista. Pienemmät ovat olleet päiväkodissa monta vuotta ja joutuneet varmaankin välillä kovaäänisesti puhumaan. Esikoinen ei huuda ja meni hoitoon vasta eskariin mennessä.

Yhteistyössä