Köyhä avautuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kun ohjeeksi annetaan aina lisätienesteistä haaveileville, että myy jotain. No, päätin kokeilla. Meillä on joutilaana pelikonsoli, joiden pyyntihinnan olen nähnyt pyörivän satasen molemmin puolin. Pyysin viisikymppiä. Johan alkaa ostajat ehdotella, että voin ostaa jos samaan kauppaan saa vaikkapa viisi kuusi peliä... ja postikulut toki mulle eli myyjälle.... Eli loppujen lopuksi +-0.

Jotain lapsen uusia KÄYTTÄMÄTTÖMIÄ (väärää kokoa lahjaksi tai ihan vaan muuten hutihankintoja) vaatteita koittaa myydä n. 40% niiden alkuperäisestä hinnasta (joka näkyy lapuista jotka on vielä paikallaan, koska vaatetta ei ole pidetty) kukaan ei osta. Eurolla voi mennä, mutta ei ole vaivan arvoista.

Eli kuka tällä "myy jotain tarpeetonta" systeemillä saa rahaa? En mä ainakaan.

Olisit laittanut pyyntihinnaksi tuon satasen, niin olisisit voinut sen 50 saadakin ja ostaja olisi ollut tyytyväinen edullisesta hinnasta :D. Huutokauppakeisari on opettanut ihmiset tinkimään. Minä myin huonekaluja pois uusien edestä pilkkahintaan. Tuli jopa muutama sellainen tarjous, että käyvät ilmaiseksi hakemassa :confused: Sain niistä kyllä pyytämäni hinnan, useampikin ottaja olisi ollut.

Vaatteissa riippu paljon, mitä ne on. Jotain merkitöntä perusedullista ei kukaan viitsi juuri ostaa tuohon -40% hintaan, kun siihen hintaan niitä saa aleista ja poistoista jatkuvasti. Kunnon ulkovaatteet menevät varmasti tuohon hintaan kaupaksi, mutta jotkin trikoot, t-paidat yms on aika turhia kaupattavia. Paitsi jos ne sattuvat olemaan jotain haluttua merkkiä, mistä hullut maksavat käytettynä jopa enemmän kuin mitä ovat uutena maksaneet :ROFLMAO:
Postitus syö aina pois hinnasta, suurin osa ostajista katsoo kokonaishintaa. Noutokin vaatii oman vaivansa, ei sitä jonkin peruspaidan takia viitsi lähteä jonnekin kauas.

Kokeiltu on toria ja huutista. Näitä tinkijöitä on molemmissa. Huutiksessa vielä selvästi huijareitakin :(
Ja miksei voi maksaa 40% hintaa vaatteesta joka on käyttämätön (=uusi) kun uusia saa alesta samalla hintaa??

Onko teidän paikkakunnalla omaa fb-kirppisryhmää? Ei tarvisi postitella :)

Itse myyn nykyään aina tollaisessa kirppisryhmässä, tavara liikkuu hyvin. Sieltä ostan myös paljon itselle/lapsille.

Ja hintaan kannattaa aina laittaa vähän tinkivaraa ;)

Itse myyn paljon tori.fi:ssä. Ei niiden tinkijöiden hintoihin tarvitse suostua. Jos hinta on omasta mielestäsi kohdillaan niin jätä vastaamatta niiden tinkijöiden viesteihin. Kyllä uusi ostaja tulee vielä kun jaksat hetken odottaa. Jos haluat tavarasta HETI eroon niin silloin joutuu suostumaan huonompaan hintaan.

Torilla ei kannata olla puhelinnumeroa ilmoituksessa. Näin saa vain sähköposteja ja niistä on helppo karsia heti pois ne, joille ei ainakaan halua myydä.

Yhteistyössä