KP11 ja nippailuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PalstaRotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PalstaRotta

Jäsen
22.08.2007
180
0
16
Eilen oli kp 11 ja nippaili vasemmalle puolelle munasarjoja. Valkovuoto on alkanut lisääntymään, mutta tänään ovistikussa lähes puhdas nega. Ihan haamujen haamuna näkyi toinen viiva. Eli olikihan noi eiliset nippailut vain jotain alkusoittoa että ovis on vasta tulossa muutaman päivän päästä, vai menikö se ovis sitten jo muka?

Yleensä olen bongannut vahvimman viivan ovistikulla kp15 - kp18. Sen takia en eilen vielä edes testannut kun ajattelin ettei se voi vielä kp11 näyttää vahvaa viivaa...

Tänään tulee ainakin vielä limasta vuotoo, että kuiva kausi ei ainakaan ole vielä alkanut.

Kiertoni ollut 26-29päivää ja oon ollut puoli vuotta ilman pillereitä...

PalstaRotta, siin siis voi mennä hyvinkin pitkä aika. Mul esim. plussakierrossa ol näin: tikuttelin kp 10 alkaen ovista. Nippailuja oli kp7 alkaen. Limoista en tosin muista. Ovisplussa tuli kp20. Eli tuo munasarjojen kipuilu voi kestää hyvinkin pitkään, siel vaa kypsyy se munasolu, josta tulee sit se suurin :)

mä oon sen verran pitkään jo kuumeillu että alan OMAN kroppani tuntemaan jo aika hyvin. siis nääkin asiat on todella yksilöllisiä! ennen en osannut yhdistää asioita niinkun nännikipu, mikä mulla tulee aina oviksen aikaan. esim. eilen tuli kunnon nännikipu joka vaan vahvistunut tänään ja tällä hetkellä kärsin todella pahoista oviskivuista molemmilla puolilla :kieh:

lämmöt on yks millä oon "varmistanut" oviksen. ennen en jaksanut niitä mittailla, mutta nyt tietää kun sillon tällön mittailee, että mikä on suunnilleen se oma käyrä. sitten tosiaan nuo limat ja kn. sekin on aika hakuammuntaa, sillä mulla alkoi limailut tasan viikko sitten ja tällä hetkellä näyttäis olevan ovis päällä...elikkä varmistellen joka toinen tai kolmas päivä kannattaa touhuta, jos vaan suunnilleen tietää sen ovisajankohdan, joillain se heittää niinkun mulla :/

sitten ekassa kierrossa (clomi) tikutin oviksen, toisessa en mutta oireet oli samat ja menkat alkoikin tasan 14 päivää siitä, eli osasin yhdistää. nyt tässä kolmannessa olen saanut viivat jo kahtena päivänä :D siitä se loppujen lopuksi varmistuu, onko bongannut oviksen oikein kun odotat sen 14 päivää niin menkkojen pitäis alkaa, jos ei oole raskaus alkanut :)

JJ-t niin siis tuota tarkoitinkin et yksilöllisiä ovat, mutta että yleensä se lisääntyvän liman kausi kestää 5-12vrk. Ja eikös sinullakin niin ollu?

Ja mulla on sama, et parhaiten tietää kun omaa kroppaansa kuuntelee ja tutkiskelee :) Ja mäkin aina lämpöjen avulla sit kahton et onko ovista tapahtunu ja jos lämmöt ei nouse ni tiedän etten oo ovuloinu. Ja lämmöt nousee muutenkin vasta pari pvää ovulaation jälkeen :) Ja siittä aina se 14vrk mullakin, ni menkat alkaa. Mut jo dpo11 on alkanu nykysin tuhruvuoto.. Et se kertoo jo jos ja kun ei tärppiä oo tullu... :ashamed:

Tulleekoha koskaa ko pelottaa, et on vialla jottai ko tuhrua tulee se 4 pvää enne kunno vuotoa.. Mut häide jälkee meen kyl gynelle jos ei oo tärpänny! :)

miracle ai sä oot jostain lukenut, että on 5-12 päivän limailukausi?? :D oon meinaan ite miettinyt että onko jotain irtoamisessa häikkää kun limat kestää niin pitkään..siis nää on ihan KUNNON limoja!!! sitten kun vielä kn on selvästi ollu auki jopa 5 päivän ajan :/ outoja juttuja..

ai sulla alkanut tuhrutteleen :hug: voi kakka!!! mutta muuten kuiteski säännöllinen kierto?? ja teillä varmaan pupuilua riittää :D toivotaan että tärppäis nyt kesän aikana, ettei tarvii mitään apukeinoja :saint:

JJ-t no sielt luin tuolt mikä ehk ei niin luotettava lähde välttämättä ole: http://kutri.net/iblog/C1537542522/E313981955/index.html mutta ainakin hyvin on järkeen käynyt :) Ja onhan tuossakin lähteinä käytetty kunnon kirjaa. Ja mullahan on siis tuhrutellut enne km:ääkin, mut ny tuhruvuoto on alkanu pidemmäks... Eli aiemmin tuhrutti pari pvää ja ny viimekskii tuhrutti neljä pvää enne kunno vuotoa.. Ja kierto ei viel oo ehtiny säännöllistyä ainakaan..

sä aina löydät kaikkia hyviä lähteitä, niin onko tosta tuhruttelusta sitten löytynyt jotain?? hirveen monella sitä on, mullakin ennen km:a ei enää :/ että mikä sen aiheuttaa???

Juu se on mysteeri mullekin... Ja siihe toivoisin kans faktaa peliin.. Kun sanotaan et voi johtua siitä hormonin erityshäiriöstä.Siis et oliks ny keltarauhashormonia ei erittyis tarpeeksi.. Mut ei se kai auta muu ku mennä gynelle ja testauttaan arvot et miten on...

niin se on se prolaktiini minkä ne ottaa se musta vaikuttaa näihin. sitten estrogeeni, jota on ainakin endosta kärsivillä liikaa niin aiheuttaa tiputtelua pitkin kiertoa. sähän voisit mennä ihan tk lääkärillekkin pyytään verikoe lähetteet, otat vaan ensin itse selvää mihin haluat. jos vaikka haluat varmistuksen oviksesta niin verikokeisiin viikko oviksen jälkeen ja otatat progestroniarvot. jos ne yli 25 niin ovis on tapahtunut. noin simppeliä, mutta kun siihen sen lähetteen tarvii. jotkut antaa niitä ihan puhelimen välityksellä, riippuu ihan lääkäristä...

Ei mut se keltarauhashormonin erittämä hormoni, mitä erittyy oviksen jälkeen.. sitä tarkotin.. eli progesteroni. Eli siis ton vajauksesta mu ymmärtääkseni puhutaan.. Vai oonko iha metässä? Ja siis ovulaation kyl huomaan tapahtuneen lämmöistäkin..

Yhteistyössä