krampit,magnesium,raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
olen raskauden puolivälissä ja nyt onalkanut yöllä kramppaamaan jalkaa. Syön multitabs raskaus-pillereitä 2kpl/pv. Siinäkin on magnesiumia,mutta eikö se sitten riitä.. Voinko ottaa lisänä jotian muuta magensium valmistetta, vai tuleeko sitä sitten liikaa? Muistaakseni 2tabletissa oli 180mg magnesiumia.
Millä muulla voisin ehkäistä noita kramppeja,ne on jotain ihan kamalaa.

Sama ongelma on minulla ja syön myös noita multitabuja pari päivässä. Neuvolassa kehottivat syömään magnesiumia tarpeen mukaan, siitä ei kuulemma ole haittaakaan.

Villasukat on käytössä ja eilen hypin yhdellä jalalla suola purkille. Pitää koittaanyt vaikk tuota veden juontia alkuun ja jos vielä tulee niin sitten käväsen vaikka apteekissa. On kyllä niin tuskaa tuo kramppi että tulee vauhdilla ylös sängystä vaikka olisi miten sikeässä unessa ollut.

Ei riitä tuo monivitamiiinivalmisteiden magnesium raskauden aikana. Ottakaa huomioon, että juoksette vessassa aika paljon ja todennäköisesti juottekin aika paljon. Eli tulee aika hyvin huuhdeltua nuo pois kropasta.

Kannattaa joko juoda päivän mittaan reippaasti myös vichyä tai sitten lisätä ihan magnesiumia pillerinä. Ei ole niin haittaa, vaikka sais vähän liikaakin, mutta tuo monivitsku sisältää yleensä vain jotain 33 % (ulkomuistista :snotty: ) päivän tarpeesta. Eli ei tosiaankaan tarpeeksi. :)

Asun espanjassa ja täällä on ihan ihme juttuja... Ensinnäkin neuvola täti sano ettei missään nimessä muita vitamiineja muuta kuin raskaana oleville tarkoitettuja. Nyt mulla on ollu muutaman päivän sellaiset krampit mun selässä ja kädessä että oon rampannu lääkärissä ja ne vaan lohduttaa vartioimaan ja määrä paracetamolia. Nyt katoin netistä että sehän on magnesiumin puute, mulla on aina ollu. Mun mies kävi hakemassa ja apteekissa olivat sanoneet ettei raskaana oleville saa antaa.. Onneksi olin kattonu netistä aikaisemmin ja sano et todellakin saa antaa, ehkäisee mm 2 tyypin diabetesta ja magnesiumia käytetään raskaus myrkytyksen hoidossa. Että näin täällä päin. Otin magnesiumia ja toivottavasti kohta auttaa, kramppas niin ettei voi liikkua.

Asun espanjassa ja täällä on ihan ihme juttuja... Ensinnäkin neuvola täti sano ettei missään nimessä muita vitamiineja muuta kuin raskaana oleville tarkoitettuja. Nyt mulla on ollu muutaman päivän sellaiset krampit mun selässä ja kädessä että oon rampannu lääkärissä ja ne vaan lohduttaa vartioimaan ja määrä paracetamolia. Nyt katoin netistä että sehän on magnesiumin puute, mulla on aina ollu. Mun mies kävi hakemassa ja apteekissa olivat sanoneet ettei raskaana oleville saa antaa.. Onneksi olin kattonu netistä aikaisemmin ja sano et todellakin saa antaa, ehkäisee mm 2 tyypin diabetesta ja magnesiumia käytetään raskaus myrkytyksen hoidossa. Että näin täällä päin. Otin magnesiumia ja toivottavasti kohta auttaa, kramppas niin ettei voi liikkua.

En tiedä, miten Espanjassa, mutta Suomessa osa monivitamiineista sisältää A-vitamiinia, jota ei saisi raskausaikana saada liikaa. Raskausvitamiineissa on se hyvä puoli, että eivät sisällä A-vitamiinia ja lisäksi niissä on enemmän mm. foolihappoa, joka on tärkeä erityisesti alkuraskauden aikana.

Yhteistyössä