Hae Anna.fi-sivustolta

Kreeta.. ei kiitos

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä minna, 10.09.2003.

1. minna Vierailija

Tulipahan sitten tehtyä ensimmäinen ja varmasti viimeinen reissu kreikkaan. Pelkkiä huijareita ja gigoloja koko porukka, Takseissa ja ravintoloissa annettiin aina liian vähän rahasta takaisin muka ""vahingossa"" ja koko ajan oli joku paikallinen gigolo ehdottelemassa ties mitä. Hotellissa sai huonoa palvelua jos sitäkään. Onneksi ilmat olivat loistavat, muuten olisi jäänyt vieläkin huonompi maku suuhun koko reissusta.

2. Heli Vierailija

Saako kysyä, et missäpäin kreetaa reissasit?
    ja toivon totisesti, ettet anna yhden huonon loman pilata koko maata, sillä kyllä kreikkasta löytyy todella ystävällistä väkeä ja käymisenarvoinen paikka...Korfun Moraitika...ja varmasti paljon muitakin hyviä, mutta itse en ole käynyt kun tuossa yhdessä paikassa.

3. Yorgos Taxirakis Vierailija

Nyvä neiti ongelma on teillä ( yours) ei Kreikalla tai Kreetalla, eikä huijaavilla gigoloilla (kamaki) tai taksikuskeilla.
    Olette valinneet väärän maan lomakohteeksenne, valinta on ollut yksin teidän.

4. minna Vierailija

Agia marina oli paikan nimi, en tietenkään tiedä onko koko kreeta samanlaista kuin kyseinen paikka oli. En tosin usko että otan ""riskin"" ja kokeilen muita paikkoja.

5. Telle Vierailija

Nuo seudut Haniasta länteen ovat Kreetan pahinta turistirysäaluetta.Parempiakin alueita siletä löytyy. Koko Kreikan mainetta ei yksi epäonnistunut loma pilaa, mutta ymmärrän asenteesi.
    Olen törmännyt myös siihen että esim. taksit kiskovat kovia hintoja turisteilta, se on kiellettyä ja siitä täytyis asiakkaan tehdä ilmoitus. Taannoin Korfulla pari neitokaista ajeli taksilla joka ilta diskoon, tai se oli jo yötä. Matkaopas oli kertonut kaupungin vakitaksan ja tuo summa mitä tytöiltä oli peritty, oli kolminkertainen viralliseen verrattuna. Meiltä ei koskaan peritty kuin normaali taksa, olin sitten liikkeellä mieheni kanssa tai yksin. Tehtiin ""koe"" kun mentiin tyttöjen kanssa keskustaan ostoksilla, ja taksa oli se vakio.

6. heidi Vierailija

Minulla on vastaavia kokemuksia Rhodokselta. Olisikohan Kreikan pienemmät saaret erilaisia ? Eräs tuttava porukka oli karpathoksella ja myös siellä oli varsinkin taksit yrittäneet rahastaa aivan liikaa. Onko kenelläkään ehdottaa jotakin pienempää saarta jossa voisi vietttää rauhallisen loman.

7. Toinen Minna Vierailija

Olin samassa paikassa n. viikko sitten, eikä minulla ole mitään valittamista palveluiden tai hintojen suhteen. Matkustin lapseni kanssa kahdestaan ja meitä kohdeltiin todella hyvin.

Mitä miehiin tulee!!!
    Olisit onnellinen, että sinut huomattiin. Se on kai Kreetalaista kohteliaisuutta. Gigolot kyllä ymmärtävät mennä pois, jos et ole lainkaan kiinnostunut. Huumori auttaa monissa asioissa.

Kreetalla on paljon historiallista nähtävää ja hyvää ruokaa. Aion käydä siellä vielä joskus uudestaan.

8. Rodos Vierailija

Hei, älä todellakaan yleistä yhtä huonoa kokemusta koskemaan koko kreikkaa tai edes koko kreetaa. Itse olen käynyt rodoksella ja sitä voin todella suositella kaikille! Ihana paikka ja ihanat ihmiset, kaikin puolin onnistunut matka!!!

9. Annukka Vierailija

Kosilta ei ainakaan vastaavia (siis noita huonoja) kokemuksia.
    Taksikuskit oli ihan rehellisiä, samoin paikalliset miehet ymmärsivät loistavasti sanan ei. (toisin kuin Turkissa...)
    Voihan tietysti olla, että meininki vaihtelee eri Kreikan saarilla,
    mutta Kos oli ainakin aivan mahtava lomapaikka! =)

10. Miuku Vierailija

Hei!
    Me olimme ieheni kanssa toista kertaa Hanian kaupungissa. Ystävällisiä olivat hotelli-ihmiset, jopa muistivat meidät viime vuodelta. Hotellin Yannis varasi meille hotellihuoneen Iraklionista, jossa molempina kertoina olimme kaksi päivää.
    Taksia emme kättäneet, koska kaikki oli kävelymatkan päässä. Syömässä kävimme pienissä paikoissa, joissa ei ollut lipevää sisäänheittäjää. Hyvää oli, ja ainakin meistä vähän edullisempaa kuin Suomessa. Varmaankin taas ensi kesänä sinne suuntaamme, meistä se on kivempi kuin pienet saaret. Vaan jokainen halunsa mukaan. Ai niin, ei meitä huijattu hotelleissa eikä kaupoissakaan.
    Hyviä matkoja kaikille, minne ikinä menettekin!

11. lisa Vierailija

Ikävää, että koit lomasi menevän pilalle, mutta älä yleistä
    koko Kreikkaa asian takia. Siellä on todella hienoja paikkoja ja ihmisiä. Jokaista miehiltä tulevaa ehdotusta ei kannata ottaa niin vakavasti, heillä on erilainen kulttuuri.
    Flirttiä se lähinnä on, mitä täällä Suomessa harva ymmärtää.
    Asian voi kuitata myös huumorilla ja he ymmärtävät kyllä.

12. Orvokki Vierailija

Itse en ole koskaan saanut huonoa palvelua Kreikassa päinvastoin. Ja ihmettelen kuinka suomalaisena voit puhua huonosta palvelusta kun Suomesta ei saa huonoa eikä hyvää palvelua, koska itse pitää palvella itseään esim. ravintolassa pitää itse hakea kaikki nykyään kahvilasta puhumattakaan. Ehkä itselläsi on osuutta asiaan, et ehkä ole antanut palvelurahaa kuten suomalaisilla on tapana ulkomailla. Toinen asia jota esim. oppaat suosittelevat on että sopii aina etukäteen taksimatkan hinnan. Se pätee joka maassa muuten joudut huijatuksi. Ilmeisesti et ole paljoa matkustellut kun et tiedä noin tavallista asiaa.

13. Kreeta-Fani Vierailija

Paskapuhetta koko tarina! Tais Minnan naapuri käydä siellä ja sekös se nyt kismittää..

14. Mihin ihmeessä Vierailija

Missä ihmeessä te takseilla pyyhällätte koko loman?
    Itse en ole tarvinnut taksia, vaikka muualla olenkin käynyt, Kreetalla bussit kulkevat joka paikkaan, ja niillä on mukavampi matkustaa. Tai ainakin minusta.
    Kaikki kysyvät joka kirjoituksissa taksin hintaa, olen ihmetellyt, miksi, menettekö taksilla katsomaan esim. nähtävyyksiä?

15. Ehkä Minna on vain näitä, jotka ymmärtävät kreikkalaisen ystävällisyyden seksihaluna.
    Ymmärrän kyllä, suomalainen ei ole tottunut sellaiseen.
    Ei tarvitse mennä kreikkaan asti, minulla on hymyilevät silmät, jotka ""syttyvät"" kun nauran tai hymyilen, ja lisäksi olen hyvin seurallinen. Kun juttelen esim. vieraille miehille, jotkut ovat hyvin vaivaantuneen näköisiä, ihan selvästi näkee, että luulevat minun olevan iskupuuhissa, vaikka ei ole pienintäkään aietta.
    Kreikkalaisillahan on hyvin säihkyvät silmät.
    Kun pääsee ""sisään"" tähän kreikkalaiseen ystävällisyyteen, ei enää oikein arvosta kylmäkiskoista espanja-portugali linjaa.

16. voi voi Vierailija

Ajatella... et ole tainnut reissulla käyttää paljon päätäsi. Taisit olla elämäsi ensimmäisellä ulkomaan matkalla?

Taksikuskit ovat siitä hassu ammattikunta, että yrittävät varmaan joka ikisessä turistikohteessa huijata jos et ennakkoon sovi hintaa. Tämä on yksi turismin lieveilmiöistä. Luonnollisesti he ajattelevat että jos sinulla on ollut varaa matkustaa ulkomaille on sinulla varaa maksaa enemmän kuin paikallisilla ihmisillä. Bussilla on todella helppo ja edullista matkustaa...Agia Marinasta 1,20 euroa Haniaan.

Miehet tuppaavat Välimeren maissa flirttaamaan pikkuisen enemmän kuin täällä meillä, etenkin kun naisihminen matkustaa yksin. Esim. Egyptissä miehet ovat suorastaan päällekäyviä, Kreikan meininki on siihen verrattuna varsin kesyä...

Onnea matkaan sinulle seuraavan kerran! Ota silloin järkikultakin mukaan.

17. Telle Vierailija

Tavoista sanoisin sen verran, että jos Välimeren maissa katsot miestä suoraan silmiin, se tarkoittaa ""sitä"". Eli älkää ihmetelkö, teitte itse ""virheen"".

18. Helle Vierailija

Huijauksista oli kesällä jutua lehdissä, eli Rodoksella oli tänä kesänä joukko muualta tulleita(?) taksikuskeja jotka ottivat hintaa monenkertaisesti normaalitaksaan verrattuna. Paikalliset viranomaiset puuttuivat asiaan ja tiedottivat siitä turisteille. On tarkoitus saada asia järjestykseen,miten lienee käynyt.

19. manne Vierailija

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Älä mene enää Kreikkaan. Se on molempien etu.

20. Heli Vierailija

Mut miten tiedät, ettei taksi huijaa sinua, kun sovit hinnan, esim. sano 5e hintaista matkaa 15e hintaiseksi, jonka sitten hyväksyt mukisematta, koska et tiedä mikä kilometrikorvaus tai muu korvausmenettely on heillä käytössä?

Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta matkustamme lapsen kanssa, enkä haluais jatkuvasti miettiä,et huijataankos meitä..

21. Helille Vierailija

n. 1 euro/kilometri on suuntaa antava hinta

22. Maria Vierailija

Jos menet valmismatkalle, voit vaikkapa matkaoppaalta kysyä - jos on tilaisuus - että millainen hinta on suunnilleen oikea tietyn mittaisesta matkasta.

Kun menimme lentokentältä hotelliimme Agia Marinaan, opas kertoi oma-aloitteisesti jo bussissa, mikä on sopiva hinta matkasta Hanian keskustaan ja mitä summaa enempää ei pidä maksaa.

23. kapu Vierailija

Surkea paikka koko Kreikka..... ehdottomasti huonoin välimeren maista

24. anatoli Vierailija

Turkissa sentään olaan rehellisiä.

25. niinpä Vierailija

Miksi ihmeessä sinne Kreikkaan pitää matkustaa kun viereisessä maassa (turkissa) on kaikki matkailijan kannalta paremmin. Jatkuvasti täälläkin ihmetellään kun siivoojat pöllivät huoneesta tavaraa ja taksit huijaavat minkä vaan ehtivät sekä palvelu on kaiken kaikkiaan huonoa. Vaihtaakaa ihmeessä jo kohdetta, kyllä noita vaihtoehtoja riittää.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri