Hae Anna.fi-sivustolta

Kreeta.. ei kiitos

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä minna, 10.09.2003.

1. anatolille Vierailija

hah-haa,ei kaameampaa vitsiä ole kuultu! Turkkilainenhan vaikka vanhan äitinsä jos hintaa saa! ja varastaa kaiken minkä pystyy!

2. niinpälle Vierailija

Tämä on Kreikka/Kyprospalsta, joten Turkkikeksustelut ovat kielkettyjä. Turkilla on oma palsta jos osaat lukea. Aivopesusi ei kanna hedelmää, mene sinä vaan turkkilaisten pamputettavaksi.

3. jerkku Vierailija

Samaa mieltä. Miksi mennä Kreikkaan kun löytyy parempiakin kohteita. Esim. Italiassa en ole joutunut mikäänlaisen huijauksen kohteeksi.

4. PiPa Vierailija

Olen käynyt muutaman kerran Kreikassa (viimeksi Kreetalla Hanian kaupungissa) ja kertaakaan en muista että olisi jäänyt huonoja fiiliksiä. Gigoloita en ole tavannut; paikalliset ovat ystävällisiä ja reiluja eivätkä ainakaan meitä ole ahdistelleet kun olemme käyttäytyneet ihan tavallisesti.
    Ravintoloissa on yleensä toimittu aivan rehellisesti eli ei ole siitäkään valitettavaa.
    Turkissa sen sijaan olen kerran piipahtanut päivän verran ja siihen visiittiin voi kyllä liittää nämä kaikki kamaluudet!

5. anatoli Vierailija

Panepas vähän todisteita esille tai pidä pienempää suuta, anatolille.

6. sari Vierailija

Meillä on vähän samanlaisia kokemuksia menneen kesän Rhodoksen reissulta. Ei vastannut alkuunkaan odotuksia paitsi ilmojen osalta. Paikalliset ihmiset olivat jotenkin tylyn tuntuisia ihan kuin olisivat saaneet turisteista tarpeekseen.
    Seuraava reissu suuntautuu kyllä jonnekin muualle kuin Rhodokselle.

7. Miuku Vierailija

Voi menkää hyvät ihmiset jonnekin muualle kuin Rodokselle, jo haluatte nähdä oikean Kreikan!!!
    Kreetalla, poissa Plataniaksesta tai Agia Marinasta, pienissä kylissä tai isoissa kaupungeissa, siellä on kreetalainen olemus! Kukaan ei tule häiritsemään, mutta jos haluat jotain kysyä, varmasti saat ystävällistä apua. Tietty on omasta asennoitumisesta kiinni sekin.

8. maarit Vierailija

On kuin olisin itse kirjoittanut viestin. Meillä on nimittäin vähän samanlaisia kokemuksia tämän kesän kreetan reissulta.

9. Emilia Vierailija

Taidan olla vähän vajaa, kun olen käynyt sekä Kreikassa, Turkissa, Italiassa, Espanjassa, Kroatiassa, Portugalissa että Bulgariassa ja mulla on pääosin kaikista hyviä kokemuksia. En ole tullut huijatuksi (jos ei sitten ole huijattu niin hyvin, etten ole huomannut), miehet nyt tosin ovat joskus flirttailleet, mutta siitä selviää ystävällisellä hymyllä. Sisäänheittäjistäkin selviää hymyllä ja huomautuksella ""maybe later"". No, eihän kaikilla ole samanlaisia kokemuksia ja mä nyt olen yltiöpositiivinen - kuulemma ihan riesaksi asti, joten antakaan anteeksi.

Rakastan kaikkia maita, joissa on lämmintä, hyvää ruokaa (no, ei se joka paikassa nyt niiiiiiiiiiiiiiiin herkullista ole) ja ystävällisiä ihmisiä. Tänä kesänä koin eka kerran Bulgarian ja hyvä maku jäi siitäkin.

Myönnän, että Espanjassa kauppojen naiskassat ovat usein aika töykeän oloisia tai ainakaan he eivät ole yhtä hymyileviä kuin toivoisin. Siinäkin minusta on vuosien aikana tullut parannusta.

Toivon kaikille aurinkoisia lomia ja mukavia suomalaisia syyspäiviä. Maailmassa on niin paljon kohteita, että varmasti jokainen löytää mieleisensä!

10. kreikassa käynyt Vierailija

Kreikassakin käyneenä voisi kuvaksestasi päätellen sanoa että et kait vain ollut sittenkin Turkissa.

11. Hulda Vierailija

Tässä oli taas tyyppiesimerkki matkailijasta, joka matkustaa johonkin ""kohteeseen"", pysyy siellä ja lähietäisyydellä ja muodostaa mielipiteensä sen perusteella.

Perheemme kanssa olimme Kreetalla joitain vuosia sitten ja kokemuksemme oli ihan erilainen. Vuokrasimme auton ja kiersimme n. 80 % saaresta muutamassa päivässä - tosin tahti taisi olla hiukka tiukka noin jäljestäpäin ajatellen. Majoitus ja ruokaa löytyi mistäpäin saarta tahansa ja palvelu oli ystävällistä ja asiallista.

Hotelli, jossa asuimme, sijaitsi Hanian kaupungissa, vajaat pari kilometriä keskustasta, ei missään turistien nukkumalähiössä, vaan paikallisen asujaimiston keskellä. Näin ollen takseista ei ole kokemusta, bussilla pääsi keskikaupungille, ellei jaksanut tai viitsinyt kävellä. Kävimme kerran Plataniaksessa bussilla ja olimme tyytyväisiä, ettemme olleet valinneet hotellia sieltä, vaikak siellä varmaan parempitasoiset hotellit olikin - olisimme varmaan saaneet jonkun nukkumalähiötrauman iltaisin.

Kreeta ei ole mitenkään erityisasemassa sen suhteen, missä olemme matkustaneet. Siihen pätee sama kuin kaikkialla: jos kohde/nähtävyys/mikälie on jonkinlainen turistien kasautuma, niin tietyt äärireaktiot kuten huijaus ja huono palvelu korostuvat. Nutta menepä turistialueen ulkopuolelle ja liiku paikasta toiseen, niin näet paikat ihan erilaisina.

12. Zombie Vierailija

Huldahan kirjoittaa kuin minä! Lähes sanasta sanaan olisin voinut laatia saman tekstin. Säästyi sormet!!

13. Hannu setä Vierailija

Ajatelkaa sitä turistia joka muodostaa koko käsityksensä Suomesta Helsingin ydinkeskustan perusteella, onko se oikea kuva Suomesta- ja suomalaisista.

Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, tottahan toki. Jos taas hyvin pinnallisen otannan perusteella tuomitaan kokonainen kansakunta siihen ei löydy mitään perusteita.

Uskoakseni arabimaat kärsivät kaikkein eniten yleistyksistä- ja ennakkokuuloista. Kaikki arabit ovat terroristeja, kaikki arabit ovat rosvoja ja huijareita, sekä ennenkaikkea kaltoin kohtelevat naisia...täyttä soopaa.

Jokainen katsoo asiaan omasta perspektiivistään, esim. Kreetalta ei voi ostaa mitään koska siellä ei ole kunnon liikkeitä vaikka Nizzaan tai Pariisiin verrattuna....niin se onkin Kreeta.

Jos kreikkalainen, turistipaikoissa notkuva nuorimies haluaa tehdä tuttavuutta suomalaistypyyn tämä ei liene mitään uutta muissa välimeren lomakohteissa saati kreikkassa.

Jos taas referoidaan sitä tuleeko nuoret miehet tekemään tuttavuutta turistitytölle vaikka Pihtiputaalla siinä on varmaan selvä ero Hanian lomarannikkoon nähden. Se, että Pihitiputaan nuoret miehet pelkäävät turistyttöä ei tee siitä parempaa lomakohdetta kun Haniasta, mutta poikain käytös on niin kotoista, niin tuttua ja erilaista Kreikkaan nähden.

14. Seikkalijatar Vierailija

Pitäskös mennä Pihtiputaalle? mikä matkanjärjestäjä?

15. Poika Vierailija

Tule sie Pihtiputtaalle tyttö, täällä on vielä poikuutta tallella.
    Tule vaikka Veeärrällä!

16. ite Vierailija

Kerrankin joku uskaltaa sanoa totuuden Kreetasta. Kiitos siitä

17. MM Vierailija

Rodokselta juuri tulleena ja paljon taksilla ajaneena voin sanoa,että taksisuharit ovat eritt. luotettavia ja rehellisiä.Matka Ixiasta näköalaharjanteen kautta Ellin rannalle maksoi 6€.Pysähdyttiin pari kertaa ottamaan kuvia,kierreltiin ja kaarreltiin.Jäi positiivinen kuva niin kuin Rhodoksen kaupungistakin.

18. Mieletön pide Vierailija

*Kerrankin joku uskaltaa sanoa totuuden Kreetasta. Kiitos siitä*
    Siis mikä on totuus? Eikö ole ihan normaalia, että jotkut pitävät paikasta, jotkut eivät. Se, jos ei pidä, ei ole mikään totuus.
    Monet asiat vaikuttavat matkaan, kuten kohdevalinta, sekä usein myös odotukset, jotka asetetaan hyvinkin korkealle, jos odotukset sitten eivät toteudu, paikka koetaan huonona.
    Se, että kreikkalaiset miehet ovat olleet noin päällekäyviä, on yllätys, siitä ei aiemmin ole kukaan valittanut.
    Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseen, kaipa kirjoittaja oli sitten kokenut asiat näin, mutta sittenkään se ei ole totuus Kreetasta, vaan erään pettyneen mielipide.

19. *Kerrankin Vierailija

joku uskaltaa sanoa totuuden Kreetasta. Kiitos siitä* Vois jatkua: Eipähän vi... niin paljoa, kun en oo siellä(kään) käyny

20. Zombi Vierailija

Niinpä... miksi mennä Kreikkaan, siinäpä kysymys. Itse en keksi yhtään hyvää syytä vaikka kuinka miettisin.

21. Zombie Vierailija

Jotta ei tulisi epäselvyyksiä: edellinen mielipiteen lausuja on kävelevä raato ilman e-kirjainta. Älkää sotkeko minuun, koska olen sitä mieltä että Kreikkaan vaan kaikki jotka tykkää sinne mennä. Varmaan menen taas itsekin joskus.

22. Odottaja Vierailija

Sari kirjoittaa juuri niin kuin asia on; ""ei vastannut odotuksia"". Ei kai ihme, että sikäläiset vaikuttivat tylyiltä. Muuta ei kai se kohteen vika ole jos kävijällä on väärät odotukset. Ihan sama kuin syyttäisi kohdetta siitä, että mulla oli kaameet menkat.

23. jenna Vierailija

On kuin olisin itse kirjoittanut koko tarinan, on niin samanlaiset kokemukset itselläni Kreetan reissulta.

24. fakta Vierailija

Ei tunnu kovin kiinnostavalta paikalta. Onko muilla miten paljon samankaltaisia kokemuksia. Tässä pitäisi alkaa jo suunnittelemaan ensikesän reissua ja Kreeta taitaa olla ulkona kuvioista.

25. Zombie Vierailija

Jos Fakta viittaa Minnan ja muiden häntä ""tukevien"" kokemuksiin ja uskoo itse olevansa samaa mieltä Kreetan-matkan jäljiltä, ei kannata mennä. Jos taas matkan jälkeen kallistuisi ""toisen osapuolen"" näkemysten kannalle, kannattaa mennä.

""Totuus"" ei selviä muuta kuin käymällä.

On kyllä sinänsä käsittämätöntä, miten eri tavalla ihmiset kokevat (tämän vielä ymmärtää) ja ennenkaikkea ""näkevät"" asioita samassa paikassa. Täällä esiintyy kirjoituksia malliin Hlö A: hotelli Z oli matala, 2-3 -kerroksinen, kulahtanut läävä. Henkilö B samasta hotellista: hotelli oli uudehko, siisti ja mukava 12-kerroksinen rakennus.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri