Hae Anna.fi-sivustolta

Kreeta.. ei kiitos

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä minna, 10.09.2003.

1. Näin on Vierailija

Kävin aikoinani useinkin Kreikan saarilla. Kuitenkin jokunen vuosi sitten löysin Turkin. Nyt käyn vain ja ainoastaan Turkissa. Siellä on kaikkea ja edullisesti. Ruoka on maittavaa ja edullista, lisäksi ostan mielettömästi vaatteita. Miehetkin ovat siellä ihania ja tulisia....

2. Lissu Vierailija

Ei yhden matkan kokemuksista kannata heti lannistua varsinkaan jos se matka on ensimmäinen koskaan etelään tekemäsi. Viisitoista vuotta matkustaneena, Italian, Espanjan, Kreetan, Kreikan ym. läpikäyneenä kaikki matkat ovat olleet hyviä. Välillä hotellit eivät ole olleet esitteen mukaisia, mutta ihmiset paikan päällä sitäkin mahtavampia. Kertaakaan ei ole huijattu, laskutettu liikaa edes Kreetalla vuosi sitten. Viimeisin reissu Barcelonaan omatoimi matkana oli aivan mahtava. Eikä edes siellä ryöstetty tai huijattu. Eli aina kannattaa katsoa peiliin....jos matka on tosiaan ollut noin huono. Ensi keväänä kutsuu Portugali toistamiseen.
    Voi kun pääsis täältä vesisateesta jo nyt sinne...!!!!

3. Janette Vierailija

Kiitokset Minnalle siitä että kerroit minkälainen paikka Kreeta todellisuudessa on. Kreetasta on kirjoiteltu paljon ja suurin osa on negatiivistä. Ensi kesän matka on jo mielessä ja se ei taida suuntautua kyllä Kreetalle.

4. Hanna Vierailija

Ehkä ei kannattaisi yleistää. Kyllähän täällä Suomessakin sattuu turisteille kaikenlaista.....Itselläni Kreetasta/Plataniaksesta ja Haniasta tosi hyviä kokemuksia. Ei tarvinnut pelätä turvallisuudestaan, ihmiset ystävällisiä, miehet kohteliaita eivätkä käyttäytyneet yhtään niin huonosti kuin suomalaiset miehet!

5. Jenna Vierailija

Aivan totta. Kyllä kreikkalaiset miehet aina suomalaiset voittaa. Siis useimmat suomalaiset ovat härskimpiä eivätkä kunnioita naista.

6. Jennalle Vierailija

Ota sitten ukokses se kreikkalainen ja tule viidenvuoden päästä kertomaan kuinka kreikkalinen mies kuinnioittaa naista. Alkuhuuman jälkeen on loppunut suurin osa suomalaistytöjen liitoista kreikkalaisen kanssa.
    Epäilyttävästi Jennan kommenti vaikuttaa foorumin riiviön aikaansaannokselta, ei kokemusta miehistä missän maassa eikä missän muodossa.

7. Luulo ei oo.... Vierailija

Höpöhöpö, tunnen kaksi perhettä, joissa mies on kreikkalainen, ja ihan onnellisia perheitä ovat, alkoholi ei ehkä näyttele kreikka-suomi perheissä niin suurta osaa, kuin suomalaisperheissä..

8. höpö, höpö Vierailija

Tunnen kymmeniä sukulais ja tuttavaperheitä suomessa todellisia alkoholi ongelmia on määrän nähden vähän. Kun se vaimokulta vanhenee kreikkalainen katsoo oikeudekseen katsella nuorempaa, eikä siinä juuri vaimolta kysellä. Alkoholia nautitaan kreikkalaisperheissä joka päivä, yhtälailla se käy sikäläisten miesten nuppiin kun täälläkin, joten turhat romantisoinnit pois. Totuus on se, että suomalaisen naisen paras aviomies on suomalainen. Mitä tulee suomalaisiin avioeroihin siitä on turha yksin miehiä syyllistää. Nykynaiselta onnistuu petos ja syrjähyppy helpommin kun miehiltä.

9. höpö höpölle Vierailija

Oletko kokeillut kaikkien maiden miehiä AVIOMEIHINÄ? Eikö suomalaiset eroa koskaan? Oliko tässä jotenkin kyse avioitumisesta, taisitte emnnä asioiden edelle, oli kyse vaan miehistä yleensä, käyttäytymisestä jne. Kun katselee noita kaameita äijiä saa olla todella onnellinen että on onnistunut omassa valinnassaan! En ole valinnut kreikkalaista mutta muuten laadukkaan. Tasoa olla pitää mutta sitähän täytyy olla myös naisella. Taidatte osa elää jossain kaukaisella vuosisadalla, mielipiteet eivät ole realistisia.Osa hyökkäyksistä ilmeisesti miesten kirjoittamia..
    Itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa kreikkalaisista miehistä, kunnioitusta olen heltä saanut mutta olen sen myös ansainnut. Liikesuhteissa ja ystävyyssuhteissa olen heidän kanssaan, en muuten.

10. Doc White coat Vierailija

Ystävä hyvä olen kallonkutistajasi, miksi karkasit tänne kertomaan lorujasi avio-onnesta, koska et ole koskaan aviossa ollutkaan. Lie, lie more lies?

11. Jere,Jonttu ja Anne Vierailija

Nyt alkaa jo lipsua pahemman kerran koko keskustelu. Ei kai tässä sentään aleta Kreikkalaisia ukkoja naittamaan Suomalaisille lA1 luokan naisille. Kysyn vaan. Muuten kyllä Kreetalta löytyy ihan mukavia ja lupsakoita paikallisia ihmisiä. Suosittelen esim. käyntiä Analipsissa jossa on paljon alkuperäistä Kreetaa eikä mitään turismin pilaamaa rantatouhua.

12. :) Vierailija

13. ami Vierailija

14. Ei hyvä Vierailija

Täytyy sanoa, että on aloittajalta harvinaisen kattava kommentti. Kerran Kreetalla käyneenä tietää koko maan kulttuurin ja tavat.
    Suosittelen pitäytymään pohjoismaissa, koska kaikissa etelän maissa on juuri tuollaista.

15. stidi Vierailija

Jokaisella lienee oikeus omaan mielipiteeseen-sekin tuli jo moneen kertaa esille.

Itse palasin juuri Haniasta, jossa asuin reilu puoli vuotta. lomalemassa olen käynyt parikymmentä kretaa kreikassa. Pois en vaihtaisi, hania on ihan uskomattoman ihana paikka olla ja elää- ja hirveä ja kamala myös. Jokaisella paikalla on omat huonot ja hyvät puolet, eikö totta?

Taksikuskit lakkoilevat vähän väliä Haniassa mm. maineensa vuoksi-tarkoitan sitä, että nämä ns. huijaavat taksikuskit vievät rehellisten maineen. itse olen törmännyt monenlaisiin ja en vain mene kyytiin jos koen hinnan liian kalliksi neuvottelun jälkeen. Riemuvoiton koin kun pääsin Soudasta 5 eurolla yöaikaan keskustaan! parashan ja se laillinen tapa oisi saada mittari päälle. muutosta on tulossa kuitenkin kreikkalaiseen takseiluun-valtio on laittamassa pakolliseksi matkamittarin/laskuttaja systeemin (mikä lie oikea nimi?) josta otetaan päivä tai viikko tms raportit ja verrataan tuloihin. siinä on vaikea sitten enää huijata toivon mukaan.

Palvelusta-no riippuu mihin menen. supermarketin kassa on yleensä kuin kaktuksen päällä istuva, toisaalta eräästä vaateliikkeestä keskustassa olen saanut kaikkien aikojen parhaimman palvelun ikinä.

ruoka on hyvää, laadukasta ja halpaakin jos osaa valita paikan-toisaalta ns. turistiravintolat syöttävät ihmisille ""jaskaa"" ja laskuttavat hullun lailla. ja mahataudinkin voi samaan syssyyn saada.

miehet eivät aiheuttaneet ongelmia- ystäväni ovat ystäviä ja vieraat pysyvät kurissa kyllä kun osaa sanoa napakasti. ja puolessa vuodessa sitä jo oppi erottamaan ""satamapojat""-kamakit ja kunnon kaverit siitä keskustasta, eipä tarvinnut kuin seurata touhuja vaikka frappeen äärellä.

no mutta, takaisin menen, kun puoli omaisuutta siellä vielä odottaa. mutta minua ei haittaa jos kaikki eivät sinne tunge-kivempi olla kun ei oo niin ahasta:)

aurinkoa
    tuulia

16. minnalle Vierailija

**Tulipahan sitten tehtyä ensimmäinen ja varmasti viimeinen reissu thaimaahan. Pelkkiä huijareita ja baarityttöjä koko porukka, Takseissa ja ravintoloissa annettiin aina liian vähän rahasta takaisin muka ""vahingossa"" ja koko ajan oli joku paikallinen baarityttö ehdottelemassa ties mitä. Hotellissa sai huonoa palvelua jos sitäkään. Onneksi ilmat olivat loistavat, muuten olisi jäänyt vieläkin huonompi maku suuhun koko reissusta.**

Oliskohan tääkin teidän perheestä lähtösin?? Taidatte harrastaa näitä, ja sitten katsoa, kuinka ihmiset tappelevat puolesta ja vastaan. Onko näitä nyt kiva lukea?

17. Minna Vierailija

On näköjään joku Mauno kopioinut kirjoittamani jutun hieman sitä muuteltuaan Thaimaa osastolle. Minulla ei todellakaan ole mitään tekemistä tuon kirjoituksen kanssa. On perin ikävää kuin toisten ihmisten kirjoittamia juttuja kopioidaan, kun ei itsellä ole mitään sanottavaa.

18. Kreetankävijä Vierailija

Nyt kun Minna luet tätä keskustelua, niin kerrotko vähän tarkemmin matkastasi, kertomuksesi oli vähän suurpiirteinen, ja saa koko Kreetan tuntumaan ""varkaitten saarelta"".
    Eniten jää ihmetyttämään se, että tämä poikkeaa niin täysin kaikkien muiden Kreetalla käyneiden ajatuksista.

Annoitko kenties jotain aihetta näille gigoloille? Itse olin yksin, ja olen vaalea, kurvikas, jne, välillä liikuin vähän turhankin vähissä vaatteissa, mutta kertaakaan ei tullut kukaan ""kimppuun"" ehdottelemaan, vaan kaikki miehet, joiden kanssa olin tekemisissä, olivat herrasmiehiä.

En myöskään ole kuullut mistään huijaamisesta, ja rahojen väärin antamisesta, joskin näin voi tapahtua ihan kelle tahansa, mutta että sinulle koko matkan ajan, se pistää epäilemään.
    Italiassa minua, kuin muitakin on yritetty kusettaa moneen kertaan, ja monessakin paikassa, mutta siellä se on kait enemmän vakio, mutta ei Kreikassa, joka on vielä rehellisen maan maineessa.

Itse olen lomaillut Haniassa, Rethymnonissa, Paleohorassa, ja Agios Nigoalasissa, sekä kierrellyt muutenkin ympäri saarta, ei varmaan ole ihan sattumaa, ettei minua ole koskaan kusetettu..

19. mianunnaolle Vierailija

Taidat Minna olla aika ovela tyyppi? Kirjoitat tänne 10.9. törkeän kirjoituksen ja et vaivaudu vastaamaan yhteenkään sinulle esitettyyn kysymykseen monien kuukausien aikana.
    Nyt sitten 17.1. kun ”Minnalle” kertoo ”Minnalle”, että ”joku Mauno” on kopioinut kirjoituksesi, vastaatkin yllättäen tunnin viiveellä!

Paljon olet saanut keskustelua aikaiseksi. Soneranhan kannattaisi maksaa sinulle palkkaa,
    vai maksaako jo?

20. Voi sun Vierailija

**Tulipahan sitten tehtyä ensimmäinen ja varmasti viimeinen reissu kreikkaan. Pelkkiä huijareita ja gigoloja koko porukka, Takseissa ja ravintoloissa annettiin aina liian vähän rahasta takaisin muka ""vahingossa"" ja koko ajan oli joku paikallinen gigolo ehdottelemassa ties mitä. Hotellissa sai huonoa palvelua jos sitäkään. Onneksi ilmat olivat loistavat, muuten olisi jäänyt vieläkin huonompi maku suuhun koko reissusta.**

Olen samaa mieltä, tämä Minnan kirjoitus on täysi provo!
    Jos tällaisen matkan on tehnyt, olisi voinut kertoa, missä oli, miten kauan, millaisessa porukassa, mitä vaan, mutta tämä oli juuri sellainen *paska paikka* tyyliin, jossa ei ole mitään perusteluja, eikä mitään kannanottoja muuta kuin tuo kiireinen vastaus, manu on kopioinut.

Olisit Minna voinut seistä sanojesi takana, ja kertoa, mikä todella mätti, mutta et vastannut muuhun, kuin tuohon yhteen kysymykseen, jonka olit ilmeisesti itse laittanut Thaimaa osioon, kun et kuvitellut kenenkään siellä vierailevan.

21. maunolle Vierailija

No niin mitä ""minnalle"" vastaa?
    Oletko Soneran leivissä?

22. Pia Vierailija

kaikki ei käyttäydy niinkuin hande!!!

23. Minnalle Vierailija

Täällähän pyörii päivästä toiseen ainakin yksi tyyppi (Hande) joka kopioi toisten juttuja...

24. Kreikka-tyttö Vierailija

Enpä menisi yhden kohteen ja yhden reissun perusteella koko saarta boikotoimaan!!tiedätkös että on paljon omasta asenteesta kiinni mitä löytää!!!ja sano minulle matkailumaa jossa on NIIN VÄHÄN rikoksia kuin kreikassa??? turkissa 4raiskausta/pvä!!! missähän päin olit??aika?hotelli?? no mielipide erojahan löytyy.......

25. Hexa Vierailija

Kyllähän usein Kreetalla lomailleenna voin sanoa että ei yksittäinen vastoinkäyminen voi koko matkailukulttuuria pilata?
    Mutta siinä on vain sellainen homma että ei tarvitse kuin yhden pilalle menneen hetken tai illan niin siinä se. Lomalle lähdettäessä tarvitaan paljon pitkäjänteisyyttä, siinä on se ulkomaiden lomailun suola, kaikkea ei toki tarvi sietää mutta mikä on sietokyvyn raja, sitä ei voi kukaan ulkopuolinen määritellä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri