Hae Anna.fi-sivustolta

Kreeta.. ei kiitos

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä minna, 10.09.2003.

1. Kokenut matkaaja Vierailija

Lomaan ja lomamatkaan sisältyy paljon odotuksia... mitä kokemattomampi sitä enemmän . Kuulopuheet ja koettu on kaksi eri asiaa. Odotukset ovat erilaisia.
    Vuosikymmeniä sitten, nuorena ja nättinä(nyt saan haukut,kiitos jo etukäteen!!) minua häiritsi se paikallisten miesten liiallinen ja rasittava huomio. Eivät piitanneet vähääkään vaikka kavaljeeri oli mukana. Nyt kun ikää on jo enemmän ja kokemusta, suhtautuminen on toinen.
    Välimeren kulttuurissahan on huomattava se että jos nainen siellä katsoo miestä silmiin, se on yhtä kuin ""kyllä"". Eli älkää ihmetelkö jos teitä ""ahdistellaan"". En minäkään tiennyt asiaa silloin kauan sitten mutta nyt tiedän.

2. Näinhän se Vierailija

Ja Minna ei kommentoi edelleenkään......

3. Kristiina Vierailija

Että kun joku on viime syyskuussa vähän provosoinut, niin miten te jaksatte jatkaa samaa jauhamista vielä tammikuussa? Voi taivas, millainen tyhjäpäiden porukka täällä kirjoittelee. Eikö teillä ihan totta ole muuta sanottavaa tästä matkailuaiheesta?

4. Voi hyvä isä Vierailija

Kyllä se vaan niin on, että me suomalaiset olemme ainutlaatuinen kansa. Meille on annettu aivan erikoisen vahva kansallinen piirre, jota missään muualla maailman kansoista ei ole, nimittäin valittaminen!

Valitetaan ruoasta, juomasta, hotellista, sateesta, liiasta kuumuudesta, ihan mistä vaan!

Tässä männä viikonloppuna katselin Eurosportilta mäkikisat, lähetyksen aikana sinne voi laittaa tekstiviestejä, ja kysellä asioista, joista selostaja sitten kommentoi hyppyjen lomassa.
    Eikös tästäkin tullut rutisioiden ja valittajien onnelan tyyssija! Suomalaiset arvostellivat, valittivat, ja narisivat, eli kaukana siitä, mikä oli idea!

Todella tämä valittamisen kansallinen piirre on vahvin yhdistävä tekijä, mitä meistä löytyy, valitettavasti.

5. minna Vierailija

Mitä tässä on kommentoitavaa. Olen tuonut omat kokemukseni julki jo alussa. Omalta osaltani reissu meni vähän ""huonosti"" mutta kun olen tässä lukenut toisten kokemuksista niin ehkä minulla kävi vain huonoa tuuria. Ensi kesän matkaa jo suunniteltuani on Kreikan Karpathos yksi varteen otettavista vaihtoehdoista. Ehkä omalta osaltani on jo kaikki huonot kokemukset koettu. Ai niin se Kreetan kohde oli muuten Hania.

6. Minna Vierailija

Kuka on minna? joka ei muista mistä kirjoitti, taitaa olla itse RIIVIÖ.

""Re: Kreeta.. ei kiitos minna 10.9. 08:26
    Agia marina oli paikan nimi, en tietenkään tiedä onko koko kreeta samanlaista kuin kyseinen paikka oli. En tosin usko että otan ""riskin"" ja kokeilen muita paikkoja.
    ""
    ""Re: Kreeta.. ei kiitos minna 21.1.2004 9:13
    Ai niin se Kreetan kohde oli muuten Hania.""

7. minna Vierailija

Tuo 10.09 kirjoittanut minna en todellakaan ole minä. Kommentoin tänään ensimmäistä kertaa tuota aloituskirjoitustani. Kaikki muut minnat jotka ovat esiintyneet minuna tulkoot esiin ja kertokoot syynsä siihen. En muuten olisi kirjoittanut tänäänkään jos olisin tiennyt mihin tuo aloitus johtaa. Toin silloin vain senhetkiset tunteeni reissusta julki ja olen yllättynyt siitä mitä se sai aikaan. Ei ollut tarkoitus pelottaa muita matkustamasta Kreetalle, ne vaan olivat senhetkiset fiilikset siitä reissusta, ehkä vähän kärjistyneet sellaiset.

8. Minnalle Vierailija

Mene ihmeessä Karpathokselle, on täysin toisenlainen saari ja seutu. Et joudu rysään taatusti! Puhun kokemuksesta ja kaikki ei ole koettu vielä osaltani!

9. minnalle Vierailija

Ai ensimmäistä kertaa, pätkiikö muisti useinkin?

10. Ellu Vierailija

Että tälläistäkin löytyy....

11. siirtäjälle Vierailija

Että pitikö tämäkin kaivaa kätköistä?

12. Hazel Vierailija

Kreeta tai Rodos, sinne minne kulloinkin on Oulusta suora lento. Monta kertaa on käyty, kertaakaan ei petytty. Kreikkalaiset tykkää suomalaisista ja päinvastoin. Siellä on lämmintä,aurinko,sininen taivas ja meri. Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa....

13. hazelille Vierailija

Kreikkalaiset/kreetalaiset tykkäävät rahasta.

14. EI MINNA Vierailija

Käsittääkseni palvelurahaa ei ota tarjoilia itse vaan sen antaa asiakas itse. Oletko itse se suomalainen joka ei anna palvelurahaa.. Matkustelehan Orvokki lisää niin tiedät tavallisia asioita enemmän.

15. EI MINNA Vierailija

Edellinen viesti Orvokille 10.9 vastaukseen

16. kyllä mie tykkään Kritistä,en voi sille mittään.
    Mutta mie meen vuorille ja huikkailen siellä kukuvaijan kanssa illan hämärtyessä.
    Mie pistän jalalla tiheästi kritikaa ja kyllä ne maalaispojat ovat ujoja, mutta silmät puhhuu kuin Sfakianakiksen laulussa. En mie turistialueilla viihy, miun kardia elää Anogiassa ja Lefka Orilla.
    Ei oo kukaan huijannu, hyvät ruoat ja rakia oon saanunna
    kun filokseniaa oon höpöttänyt.
    Luostarissa mie käyn retriitissä, ja intohimoisimmat papat
    poskelle suuteloo. Ei minnuu sieltä mikkään pois piä.
    Poikaystävää ei miulla oo vielä ollut, mutta läheltä on liipannut, kelpuutan vain ujohkoja vuorikylän miehiä.

17. Kalevi Kikolo Vierailija

""Re: Kreeta.. ei kiitos minna 21.1.2004 9:13
    Ai niin se Kreetan kohde oli muuten Hania.""

18. greecelovers Vierailija

Kaikki mikä on jollekulle pyhää ja rakasta on poljettava maan rakoon, kun MINÄ ITSE niin haluan.

19. Innovaatio Vierailija

Kreetasta en pidä minäkään, muutaman kerran jälkeen voin sanoa näin. Minulle siellä ei ole mitään. Itäosa sentään on vielä parempi, kaikkea ei ole ehditty pilata.

20. Vara Jeesus Vierailija

Kukapa ei Kreetasta pitäisi, mutta nämä ovat jo niitää kuulusia makukysymyksiä...yksi tykkää äidistä toinen isästä..

21. totta se on Vierailija

Mutta Greeta ja Cyrpos ovta kuni kaksi marjaa

22. -beggar- Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Eiköhän tämän viestiketjun pää teema ole tuossa.

23. qwertyy Vierailija

Tottahan toki:)

24. pää... Vierailija

Pääteema, opetelkaa kirjoittamaan.

25. -beggar- Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos "henkilö" kiertää Plazaa bongailemassa kirjoitusvirheitä ja itse kirjoittaa etupässä viiden sanan lauseita. Niissäkin on yleensä 20% virheitä eipä luulisi olevan aihetta motkottaa toisten kirjoitusvirheistä - jos on lusikalla annettu......

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri