Hae Anna.fi-sivustolta

Kreeta? Mikä kylä?

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Kreetta :), 08.01.2006.

1. Kreetta :) Vierailija

Olisi tarkoitus lähteä kesä/heinäkuun vaihteeksi Kreetalle.
    Ajateltiin että iso saari niin riittää paljon nähtävää yli 2viikon reissulle?

Mutta mutta mutta:
    Minne päin Kreetaa kannattaa majoittua?
    Tässäpäs muutama ""vaatimus"" majailupaikalta/kylältä:

-ei liian vilkas yöllä (eli EI mielellään bile örvellys kännäys kylä)
    -mukava ranta (olisi mukava jos vesi olisi kirkas voisi snorklata ja ei täpöten täynnä ihmisiä)
    -olisi esim. joku bussireitti tai muuten lähellä jotain nähtävyyksiä
    -edes yksi ruokakauppa että saa evästä ostettua

Reetta&Kamut

2. AP:lle Vierailija

Sellaista ei Kreetalla taida edes olla, jos tarkoitat valmismatkakyliä. Almirida olisi lähinnä toivomuksianne.

3. kuva Vierailija

Kuvia Almiridasta:

http://www.zeus.gr/store/images/areas/358/almyrida.jpg

4. Ei sinne Vierailija

Väärä saari!
    Kokeile vaikka samosta tai Karpathosta.
    Paljon enemmän rauhaa ja rantoja jotka eivät ole täynnä ihmisiä eikä yöllä kadut pullollaan kännisiä turisteja.

5. Seuraavaksi Kreeta Vierailija

Varsinkin Samoksella riittää kännisiä turisteja kesän mittaan liikaakin. Siellä käy kreikkalainen nuoriso myös kännäilemässä. Enää emme mene sinne, riitti nuorison mölinät.

6. sp Vierailija

Elounda vois olla, rauahllinen ja lähellä Agios Nikolaoksen mukavaa pikkukaupunkia

7. Minäkin Vierailija

suosittelisin Kreetalla joko Eloundaa tai Georgioupolia. Molemmat pienehköjä kyliä, hyvät bussiyhteydet ja hyvä ranta. Kaupunki molemmissa lähellä.
    Agia Pelagiakin on rauhallinen, mutta onko jo liiankin pieni kahdeksi viikoksi?

8. äippä Vierailija

Mun mielestä mm. Agia Marina tai Kato Stalos Kreetalla soveltuisi noihin kriteereihin aika hyvin.

9. vp Vierailija

Kalives on ainakin tähän saakka ollut juuri tuollainen.

10. make Vierailija

11. Marita Vierailija

Suosittelen Eloundaa ja Hotelli Elounda Hights. Ag-Nikolaukseen n. 12 km, itse Elounda on rauhallinen kylä josta kyllä löytyy matkailijan tarvitsemat perustarpeet. Suosittelemani hotelli on rauhallisella paikalla muutaman sadan metrin päässä keskustasta (matka ylämäkeä).

12. monta kertaa Vierailija

Kyllä se on Kato Stalos. Kesä-heinäkuu on vaan kovin kuuma. Toukokuu ja syyskuu ovat hyviä matkustuskuukausia Kreikan saarille.

13. SIU Vierailija

14. Maria Vierailija

Hei!

Olin muutama vuosi sitten Kalivesissa. Tosi mukava ja hiljainen maalaiskylä. Oli hyvä hiekkaranta ja ravintoloita tarpeeksi. Hania on mukavan matkan päässä, jos kaipaa välillä kauppungin vilskettä. Suosittelen.

15. AP Vierailija

Elounda tai Agios Nikolaos eli itä-Kreeta joka tapauksessa.

16. Ei ei Vierailija

Eiköhän Rethymnon ole aika vilkas turistikaupunki?
    Jos kysyjä etsi RAUHAISAA kylää?

17. Matkailija Vierailija

18. variaki Vierailija

Agia Pelagia on aivan mieletön, samoin Kalives. Varmaan myös se Almiros vaik en oo siellä ollu. Elounda on ihan out. Mä en kyllä snorklaa, mut noista saa varmaan sit tietoo Hyvää matkaa!

19. variaki Vierailija

Vielä piti lisätä, että meet minnepäin Kreetaa tahansa, niin hyvä valinta! Kreetalla on hyvät tiet ja helppoa liikkua ja katella nähtävyyksiä. Itse rakastan Agios Nikolaos - Sitia -tietä. Hyvin kaunis. Samoin Lassithin tasanko on ihan jotain erinomaista.

20. Nampatti Vierailija

Hei, kertoisitko lisää tuosta Eloundasta? Meillä on kahden viikon matka varattuna kesä-heinäkuussa ja just tuonne mäen päälle hotelliin..Tarkoitus on myös kiertää lähiseutuja omin päin ja bussilla, eli itä-Kreetaa sinne tänne. Ei jämähdetä altaalle eikä rantaan liian pitkäksi aikaa, vaan seikkaillaan lievästi =). Onko Eloundan hintataso niin kallis, kuin joistain oppaista olen lukenut? Varmaan löytyy niitä halpojakin tavernoita ja edullisia kauppoja. Entä itse Elounda Heights-hotelli? Rauhallinen sijainti ja mukava isäntäpari? Näköalat hulppeat merelle? Kesään ei ole enää kovin kauan aikaa!!

21. Jeese Vierailija

SIpoossa kukaan halua olla ees kesällä!
    Hiukan kuin Korso!

22. Eléni Vierailija

Suosittelen Georgioupolia. Haniasta matkaa on n. 35 km ja G-polista Rethymnoniin n. 18 km. Bussiyhteydet ovat tosi hyvät. Hyvää rantaa löytyy n. 9 km, joten jokaiselle löytyy mukava ja rauhallinen paikka auringon otolle. Ruokakauppoja, ravintoloita ja baareja löytyy sopiavasti. 5 km päässä on Kreetan ainoa järvi, missä voi myöskin snorklailla sekä ajella polkuvenellä. Tänä vuonna sinne ei tee matkoja mikään suomalainen matkanjärjestäjä. Ainahan voi ottaa pelkän lennon Haniaan ja varata hotelli oman maun mukaan. Oheiselta sivulta voi käydä katsomassa hotelleja ym.

http://www.georgioupoli.net/x_georgb.htm

23. Susi Vierailija

Sipoon kirkonkylä on ihan Jees! Nikkilä. Sairaala?

24. Mielipide Vierailija

Joopajoo tätä juttujen linjaa....

Kato Stalos on minimarketteja ja ravintoloita täynnä oleva yhden pääkadun varteen rakennettu paikka. Pääkatua kävelemällä suuntaan tai toiseen, kylät vaihtuvat mutta tarjonta ei. Eikä ollut mikään kauhean vauhdikas paikka mutta eipä juuri mitään tarjonnutkaan.

Minä kannatan myös tuota Elundaa ja Elunda Hights hotelli on ihan OK. Agios N. lähellä ja esim. vuokra-autolla on tosi helppo liikkua suuntaan tai toiseen (Ierapetra, Iraklion).

Mutta makuja on monia. Hyvää matkaa kuitenkin.

P.S. Samoksen Pythagorion on mukavan pieni ja rauhallinen paikka ja Korfun saarelta löytyy myös mukavan leppoisia pikkukyliä loman viettoon.

25. Susi Vierailija

On Sipoossa muitakin kyliä kuin Nikkilä. Esimerkiksi Hinthaara. Hindhår.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri