Hae Anna.fi-sivustolta

Kreeta? Mikä kylä?

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Kreetta :), 08.01.2006.

1. Juu! Vierailija

Kyllä kyllä Pasila ja korso on kans Sipoossa

2. mirkku Vierailija

Elounda on ok, samoin Agios. Sillä suunnalla sentään on jotain.

3. lakki Vierailija

Länsi-Kreeta on pelkkää turistirysää. Juopot menevät sinne.

4. Juu! Vierailija

Niin ja koko Haniankaupunki on rakennettu vain turisteille ja alkuperäiset asukkaat ovat muuttaneet muualle.

5. Susi Vierailija

Ne on tullu sieltä Sipooseen. Haniasta Hinhaaraan.

6. -AH- Vierailija

Perheemme lomaili viisi vuotta sitten Kreetalla Plataniaksessa Elisso-hotellissa. Platanias täyttää mielestäni kaikki luettelemasi kriteerit.

- Varasimme ensin viikon reissun, mutta jo kolmantena lomapäivänä päädyimme tiedustelemaan oppaalta, olisiko mahdollista jäädä vielä toiseksi viikoksi. Homma onnistui todella hienosti ja vietimme rentouttavan kahden viikon loman Plataniaksen appelsiinipuiden katveessa...

Suosittelen Plataniasta!

... ja sitten tämän reissun opetus: Jos olet tottunut tekemään kahden viikon lomamatkoja, älä ikinä kuvittele tyytyväsi yhteen viikkoon... - vaikka mukanasi olisi alle 2 vuotias lapsi... :)

7. Enggios Vierailija

Juu. Kreetalla teille voisi olla hyvä Agios Nikolaos tai sitten Elounda. Agios on hieman isompi kylä, mutta rauhallinen, varsinkin jos ottaa hotellin hieman sivummalta, esim. Filippos on aivan mainio. ei ole häiriöitä, mutta kauppa (Kriti Market) on lähettyvillä, sekä mainioita tavernoja.

Elounda on kokemuksesta erittäin rauhallinen, mutta hotelleista en tiedä.

Bussilla pääsee Agioksesta ympäri saarta, mutta jos on ajotaitoisia, suosittelen autonvuokrausta. Jos se ei kiehdo, pääsee Agioksesta bussilla esim Iraklioniin, Haniaan, Ierapetraan jne...ja Elundaan pääsee bussilla! Sekä takaisin, myös taksilla kulkeminen on Suomen hintoihin verraten edullista!!

Nämä tiedot ovat vuodelta 2004, sen jälkeen olen reissaillut muualla Kreikassa...

8. xxx Vierailija

Malemen kylä Hanian lähellä oli muutama vuosi sitten mukavan rauhallinen maalaiskylä. Hyvä ruokakauppa, jonne mennessä sai ihailla maalaistalojen eläimiä. Voipi olla että Plataniaan hullunmylly on jo ehtinyt sinnekkin. Mutta se oli kiva paikka ja Maleme Mare hotelli mukava.

9. *** Vierailija

http://kallekung.nu/po/copper/thumbnails.php?album=24

10. pasi Vierailija

Pasilassa ne ryömii vaipat pöksyissä.

11. malemesta Vierailija

maleme on tylsä turistikylä eli jos haluaa myös nähdä jotain, nuo pikkuruiset hotellitaajamat voi unohtaa.

12. *** Vierailija

Sipoossa on tosi upea vanha kirkko ja entinen mielisairaala. Tuttu paikka?

13. HJN Vierailija

Mua eivät ole ottaneet Sipooseen hoitoon, olen avohoidossa.

14. ***:lle Vierailija

Hei!

Kiitos hienoista kuvista! Tulee mieleen mukavia muistoja Kreetan reissuilta! Tuon pienen järven rannalla on tullut parilla eri reissulla musakaa syötyä, joka esiintyy näiden kuvien joukossa.

On todella mukavaa, että on teitä joilla on hyvä olla ja jaatte sen hyvän mielen meille mitkä olemme jonkinverran kiinnostuneita tuosta matkailusta!

Tästä on hyvä aloittajankin katsella kuvia ja suunnitella sitä matkaansa!

15. sehän on Vierailija

16. ilios Vierailija

Bali:n kylä matkan varrella Haniasta Plataniakseen.
    Pelkät lennot Haniaan ja netistä apart. Balista.
    Suoranainen paratiisi.

17. Eija Vierailija

Bali on aikaisemmin sijainnut Rethymnonista Iraklioniin päin,onko näitä useampia Kreetalla?

18. bali Vierailija

Bali ei ole siellä päinkään minne SINÄ sen yrität sijoittaa. Bali on Retymnonista itään.

19. Eija Vierailija

Eikös se Iraklion sitten ole Rethymnonista itään?Eli Bali on Rethymnonista Iraklioniin päin.

20. Bali Vierailija

Kyllä, näin on. Oli silloin kun viimeksi siellä kävin.

21. Tancredi Vierailija

Bali on itäänpäin, aika kaukana...

22. Ullabella Vierailija

Kokeiles Kalymnosta.Mitä itse olen paikasta lukenut se on just snorklaajille ja on kirkas puhdas vesi eikä mikään turistirysä.Rauhallinen paikka.Itse lähdössä 1.9 viikko sinne ja viikko kossille.

23. sorry Vierailija

mutta Kalymnos ei ole Kreetalla.

24. Georgioupoli Vierailija

Suosittelen lämpimästi Georgioupolia. Pieni rauhallinen kylä vajaa 40 km Haniasta. Ranta on aivan upea, n.9 km pitkä ja ei mikään sillit purkissa paikka. Kylä sopivasti päätien lähistöllä, mutta ei kuitenkaan varrella. Olen ollut siellä kaksi kertaa ja ensi kesänä menemme Sterlingin lennoilla Haniaan ( meno-paluu n. 200 euroa). Varasimme majoituksen itse netistä, pieni hotelli rannalla, 4 parveketta merinäköalalla, kaksi huonetta ja lähellä keskustaa ( yht.hinta 2 viikkoa 4 aikuista vähän päälle 1000 euroa). Jollakin matkatoimistolla taisi olla myös tulevan kesän ohjelmistossa. Rauhallista, mukavaa, mutta silti tavernoita ja kauppoja löytyy sopivasti.

25. Pablo Vierailija

Itse ollaan käyty Plataniaksessa ja Rethymnonissa. Molemmat ihan hyviä, mutta Platanias ehdottomasti enemmän meidän mieleen(rauhallisempi). Kyllä sielläkin meteliä ihan keskustassa riittää. Itse Haniassa ei kyllä meidän mielestä ollut muuta hyvää kuin satama. Muualla helvetinmoinen meno ja meteli.
    Joku mainitsi Paleohoran. Käytiin siellä autolla ja se ainakin on todella hiljainen paikka. Aika lähellä on hieno uimaranta Elafonissis. Pitää vain varoa meduusoja. Rethymnonista kannattaa ajella saaren eteläpuolelle. Siellä on myös todella upea uimaranta. En muista nimeä, mutta maisemat ovat kuin paratiisista. Ovat koko ajomatkan. Välillä on mukavia pikkukyliä, jossa harva osaa edes englantia.
    Suosittelen muutenkin automatkailua kaikille. Siellä näkee paikallisten elämää ja ystävällisiä ihmisiä. Kerrankin raatailtiin jonkun vanhan lammaspaimenen kans varmaan puoli tuntia eikä kumpikaan ymmärtänyt hölkäsen pölkästä mitä toinen puhu, mutta hauskaa oli.
    Kreetalla pääsee autolla n. 2000m koreuteen, joten voin vakuuttaa, että maisemat ovat huikaisevia!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri