Hae Anna.fi-sivustolta

Kreeta on upea

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Ride, 04.12.2004.

1. Ride Vierailija

Heinäsirkoista ei niin väliä, mutta Kreeta on upea paikka viettää todella rentouttava loma upeiden ihmisten ja hienojen maisemien vuoksi.

Harmi juttu, ettei sitä osata nyt ymmärtää. Kaikki on katoavaista, niin esimerkiksi nyt Kreikassa nähtävät hienot vanhat herrasmiehet Kafeinonissa istumassa lautapeli edessään.

Ei tuokaan 'kuva' kauaa enää säily osana Kreikan viehätystä, sillä ei nuoremmilla tulevilla polvilla ole enää samanlaista tulevaisuutta, kuin vanhemmillaan ja isovanhemmillaan.

Nauttikkaamme siis tästä katoamassa olevasta ilmiöstä niin kauan, kuin siihen enää mahdollisuutta on.

Joskus ensikesänä otetut valokuvat joistain pikkukylistä Kreikassa saattavat vielä olla todella upeita muistoja uusille sukupolvuille.

2. Me singhorite? Vierailija

Joo, meni pikkaisen yli hilseen ensinnäkin tämä heinäsirkat - aloitus...

Ja sitten:
    ""Nauttikkaamme siis tästä katoamassa olevasta ilmiöstä niin kauan, kuin siihen enää mahdollisuutta on.""

Lähdetkö Kreetalle asti töllistelemään vanhoja ukkoja?
    Hih, jopas on mukavaa huvia!
    Mä ainakin (blondina) toivoisin, että nämä ukot tölläisivät MINUA kaunista suomalaisturistia...

Ja ihan turha huoli etteikö mukamas samat tavat jatku Kreetalla. Katsopas, kun niistä nuorista miehistä tulee ihan samalla tavalla vanhoja siellä ( ihan kuin meillä Suomessa)

En oikein ymmärtänyt pointtiasi, mutta...

3. ?? Vierailija

Siis mistä oikein höpäjät? Kreikassa on paljon hienoa, mutta mikä rooli Kreetalla on? Sehän ei ole edes sama asia.

4. mica Vierailija

kas kas niinkun paikalliset sanoo heinäsirkoista , nuoriso taitaa olla niin kännissä matkalla ettei huomaa niitten siritystä ,kreetalla tosiaan näkee vielä ""vanhoja ukkoja"" niin näki ennen myös kyproksella mutta eipä näy enää niin paljon !! toivotaan että kreeta säilyy sellaisen kun se nyt on maailman parhaimpia loman vietto paikkoja !!

5. Ride Vierailija

Kiitos Mica, tajusit, mitä tarkoitin tällä jutulla. Noilla mainitsemillani heinäsirkoilla viittasin tosin johonkin muuhun kirjoitukseen, joissa puhuttiin niistä Afrikasta esim. Kanarialle ja Portugaliin saapuneille parville.

Kaskaat taas ovat minusta mukavia tunnelman luojia ja sopivat niin Kreetan kuin muunkin Kreikan tunnelmaan.

Ja jollekin, joka piti tätä jopa provona, niin valitan, ihan toisssani rustailin. Ja olen käynyt muuallakin kuin Kreikassa, joten ei huolta siitäkään, että olisin niin onneton, etten osaisi muualle mennä.

Mutta kuten Mica totesi, Kreeta on maailman paras lomanviettopaikka:)

6. micalle Vierailija

Oot varmaan matkustellut laajasti kun tunnet koko maailman!LOMANVIETTOPAIKKOJA on tosi paljon... sen tulet mahdollisesti huomaamaan ajan myötä...

7. Ride Vierailija

Tässä suosittelenkin teille kaikille reissua Karpathokselle, josta samotaan, että se on tänäin sitä, mitä Kreeta eilen (tai 20 vuotta sitten).

Karpathoksella näkee vielä niitä vanhoja ukkeleita muikeine ilmeineen ja väärine länkisäärineen. Minulla ei itselläni vielä ole yhtään kuvia niistä.

Kysyisinkin teiltä, jotka ovat Karpathoksella käyneet: pääseekö saarelta HIIHTÄMÄLLÄ Kreetalle? Jotta eräät eivät pitäisi minua aivan imbesillinä, korostankin, että tarkoitan vesihiihtoa, enkä mitään muuta hiihtoa.

8. Oikea Ride Vierailija

Joku tuolla iloittelikin lainaamalla nickiäni, mutta ei se mitään.
    Karpathos on varmastikin todella kiva kohde myös, ei siinä mitään.

Mutta tiedoksi kuitenkin, että se en siis ollut minä.

Olen liikkeellä ihan normaalikirjoittajana, mutta joillekin se taisi olla liikaa. Lopetankin nyt nämä filosofoinnit tähän, eli jos vielä näkyy kirjoituksia nickilläni, se en sitten todellakaan ole minä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri