Hae Anna.fi-sivustolta

Kreetan luonto

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Katja, 05.06.2006.

1. Katja Vierailija

Hei!

Kreetan luontoa on kehuttu kamalasti, varsinkin keväällä on sanottu olevan todella kaunista, kun kukat kukkii jne.

Mutta mites elokuussa? Kuumin aika, onko jo ihan ruskeaa vai löytyykö luonnosta ollenkaan vehreyttä?

2. tilu Vierailija

kyllä löytyy !!! ja ensi syksynä (elokuussa) ollaan jälleen matkalla sinne ;)

3. kata Vierailija

Juu, vihreyttä löytyy, vaikkei ihan samalla tavalla varmasti kuin keväällä. Vuoristossa ajellessa maasto vaihtuu jännästi. Ensin saattaa olla aivan karua ja kohta täyttä vihreää! Kreetan luonto on lumoava.

4. Luonto Vierailija

Kreetan luontoa ei voi verratakaan kesäiseen Suomen luontoon, kysy vaikka joltakin Kreikkalaiselta, joka on täällä käynyt, muut asiat siellä houkuttaa.
    Olen käynyt kolmessa eri kohteessa ko. saarella kesäaikaan.
    Itäosa on todella karu, mutta jylhän vuoristoinen.
    Lännessä oli vehreämpää, mutta siis ei lähelläkään kotoista vihreyttä ja kukkaloistoa.
    Vuoret sykähdyttää mua, kun niitä ei täällä ole, sekä kirkas meri.
    Lämpökin on aina taattu, joskus liiotellenkin !
    Rehellisesti sanottuna, olen joskus itsekseni ihmetellyt, miksi näitä kivikasoja, keskeneräisiä talojen luurankoja ja piikkipensaita haluan tulla kesällä katsomaan ?
    Vehreämpiä saaria on Kreikassakin useita. Itse olen poikennut niistä Thassoksella, Korfulla, Samoksella, Kos:lla (tosin aikasin keväällä) ja Pargassa (mantereella).
    Kyllä se niin on, että kun ei sada, niin ei ruoho viherrä.
    Hotelleilla on kastelusysteemit ja kestävät nurtsit.
    Jos ajattelisin lomaa vain luonnonkauneuden kannalta, niin tutuista kohteista en menis kuin Madeiralle.

5. silja Vierailija

Riippu siitä milloin loman pitää.
    Kyllä Kreeta on yhtä kukkamerta huhtikuussa - kuten tietenkin moni muukin välimerellinen seutu.

6. Alli Vierailija

Onko vain vihreä luonto kaunis? Mikä sen nyt niin kauniiksi tekee? Sitä saamme nähdä ihan tarpeeksi täällä Suomessa.
    Kreikan sininen taivas, ruskeanvihertävät vuoret ja turkoosin eri sävyissä välkehtivä meri, mikä onkaan sen kauniinpaa.
    Kas, kun kukaan ei ole vielä valittanut, että taivaskin on liian sininen. Suomessahan ei lämpöiseen aikaan ole koskaan niin sinistä taivasta. Aika samean sinertävä se kesällä on.

7. Lämöä Vierailija

Kyllä se on se lämpö, mikä sinne vetää. Suomen kesä on lyhyt ja vähäluminen.

8. nature Vierailija

Kreetan luonnon kauneuden jälkeen Suomenkin luonnon kesäinen kauneus korostuu - on ihanan raikasta, vehmasta ja kosteaa... Nyt tosin odotan innolla tulevaa matkaa, vuoria, merta, lämpöa... jee!!!

9. Elo Vierailija

Katja (ja moni muukin) on menossa elokuussa.
    Ei siellä silloin ole luonto kuikkeimmillaan.

Ihanat lämpimät/kuumat ja pimeät illat korvaa kaiken,
    mikä luonnonkauneudesta puuttuu.

10. Luonto Vierailija

Alli, totta puhut, kauneus on katsojan silmässä.
    Mun silmään vaan huhtikuinen Kos oli kertakaikkiaan
    ihmeellinen verrattuna elokuiseen Itä-Kreetaan.

Ihmettelit, mikä se nyt vehreässä luonnossa on niin ihmeellistä. Se sama kuin turkoosissa meressä, sinitaivaassa jne.

11. Keijo-Päivikki Vierailija

Eikös se Kreetan saari ole ranennettu täyteen hotelleja, joten missä siellä on enään sitä luontoa on.

12. TKesseli Vierailija

Etpä ole tainnut käydä kyseisellä saarella. Hotellit tuppaa olemaan kaupungeissa ja rannikolla. Sisempänä saarella löytyy aivan uskomattomia paikkoja. Autolla on tullut ajeltua ristiin rastiin saarta ja voin sanoa, että kyllä luonto vaihtelee kuivasta ja karusta vehreisiin ja kosteisiin laaksoihin.

13. Zombie Vierailija

No joo, siitä on jo tovi aikaa kun olen käynyt Kreetalla, mutta rohkenen silti epäillä että hotellia olisi pukattu saari täyteen. On nimittäin sen verran iso paikka...

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri