Hae Anna.fi-sivustolta

Kreikkafaneille

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä galluppia! :), 17.06.2005.

1. galluppia! :) Vierailija

Eli kertokaa mikä oli mielestäsi Kreikan

a ) paras kohde?

b ) huonoin kohde?

Mainitse myös ikäsi ja millaisessa seurueessa matkustit.
    Saa myös perustella miksi paras ja miksi huonoin.

2. Luludi Vierailija

Omalta kannaltani paras kohde on Kreeta, koska se on niin monipuolinen. Olen ollut siellä kolme kertaa, mutta en uskalla sanoa, olisiko se koko Kreikan paras, koska en ole koko maata kiertänyt.

Ehdoton pohjanoteeraus oli sitten Ateena, sinne en mene vapaaehtoisesti enää uudestaan. Kauheinta oli infernaalinen liikenne, jossa ei kunnioitettu mitään sääntöjä. Jalankulkija joutui ylittämään kadun aina henkensä kaupalla, jopa liikennevaloissa. Toinen järkytys - saarten ihmisten ystävällisyyden jälkeen - oli ateenalaisten tylyys, joka saattoi johtua huonosta kielitaidosta. Minä osaan huonosti kreikkaa, ja ateenalaiset palveluammatissa toimivat ilmeisen huonosti englantia.

Kos ei myöskään kauheasti innostanut, mutta siihen olivat syynä lähinnä muut turistit, eivät kreikkalaiset. Se tuntuu olevan (tai oli ainakin 90-luvulla) nuorison bailauspaikka, meluisa ja levoton.

3. Evian saari on paras!
    Huonointa en tiedä?

4. Vierailija

paras kohde on meidän mielestä tähän mennessä ollut Agia Marina ja huonoin ehdottomasti Agios Nikolaos.

5. Muaresi Vierailija

Ehdottomasti paras on Kreetan länsipää Hania/Platanias. huonoi olikin sitten itäpäässä eli Sitia.

6. Elina (bilehile) Vierailija

a) KOS! Hyvä meininki!
    (Loutraki ja Mykonos myös mahtavia)

b) Tylsääkin tylsempi Santorini!

7. anu Vierailija

8. Onni Vierailija

Ehkä KOS paras kuitenkin, aitoa elämää suvassa solussa turistien kanssa, piletyspaikat jätetty väliin.
    Voihan jokin pieni perhehotelli päihittää monta muuta miinusta.
    Kun johtaja tarjoaa harva se ilta erikoiset, ja mummon hillopurkki pakataan kotiinviemisiksi.
    Suku istuu iltaa turistien keskellä, niin monista asioista onnistunut loma rakennetaan.
    Pieni tryttömme istui paikallisten pöydässä, nosti mehulasin ja lausui JAMAS, kullut isältä, voitte kuvitella Paikallisten ilmeitä.

9. kävijät Vierailija

""Kohde""?
    Puhun nyt paikoista
    eli paras on Halkidikin alue
    Huonoin= Hanian länsirannikko.

10. Kouros Vierailija

Tämä on täysin asiatonta keskustelua. Parasta paikkaa EI VOI NIMETÄ! Jos tämä keskustelu käytäisiin sivistyneemmällä forumilla, poistasin sen heti.

11. Hannele Vierailija

Olen samaa mieltä.Olen vieraillut n 10 eri kohteessa Kreikassa,enkä todellakaan pysty sanomaan mikä oli paras ja mikä huonoin.Mihinkään kohteeseen en ole pettynyt,ehkä se on asennekysymys:Kreikka on aina Kreikka .

12. hl Vierailija

Eniten olen tykännyt Skiathoksesta, huonoa tai huonointa kohdetta ei vielä ole tullut vastaan :).

13. Kourokselle Vierailija

Paras paikka = mahdoton yhtälö eikä sitä ole. Huonoja on ja huonoinkin löytyy... mutta sitä nyt ei tässä kysytty, tuntuu olevan ""häiriköiden"" suosiossa....

14. Kouros Vierailija

Paras paikka Kreikassa EI OLE mahdoton YHTÄLÖ. Se ei ole yhtälö ollenkaan, koska parasta paikkaa Kreikassa ei erikseen ole. Koko Kreikka on paras paikka ja aivan turhaa lähteä erittelemäämn sen tarkemmin; se on aivan kuin kysyisi: ""mikä auton osa on paras?""

15. lukija Vierailija

Kouros ei ole viissiin muualla edes käynyt...

16. hirwi Vierailija

Oletkos Kouros edes käynyt muualla? Kreikka on ihan yes mutta kyllä niitä hyviä paikkoja on muuallakin. Ihan siitä läheltä löytyy Turkki, joka vetää täysin vertoja Kreikalle, monessa suhteessa menee nykyään jopa ohi.

17. sepä se Vierailija

... kun kourostelija ei ole käynyt kuin kreetalla...

18. Vierailija

Kyllä parhaan paikan voi nimetä tai sitten huonoimman.Pelkkiä mielipiteitä....
    Jokainen saa kumminkin mielipiteensä kirjoittaa tuohon kysymykseen ja mun mielestä ihan asiallinen kysymys.

Älytöntä ruveta kiukuttelemaan Kouros!!!Tiedän kyllä mitä palstaa tarkoitit ja sopiipahan tuo kysymys sinnekin vallan mainiosti.

19. tota noi... Vierailija

sori: ei mee tää feikkailu läpi, mutta hyvää kreikan matkaa, jos kone tänä kesänä lähtee

20. IDIOOTIT! Vierailija

-

[Edited by: admin on 22.6.2005 10:22]

21. Kouros Vierailija

Olen syvästi loukkaantunut siitä, että väität minun kirjoittavan PASKAA. Myöskään en ole mikään ""kreikkanetin kouros"". Olen vapaan Suomen vapaa kansalainen ja kirjoitan useille palstoille kysymättä keneltäkään lupaa!

22. niinpä Vierailija

Samoin myös kysymyksen aloittajan ei tarvitse kysyä keneltäkään ""Kourokselta"" lupaa aloittaakseen jotain galluppia, joten se siitä.....

23. Kaisu Vierailija

parhaat: Kalives, Naxos
    huonoimmat: Platanias ja Kos

24. Erastis Vierailija

Surkein kohde jossa olen ollut on Pefkos. Aikuiselle aktiivimatkailijalle taysi nolla paikka.

25. L...P.... Vierailija

A. Kos ja Platanias (=säpinää ja nähtävää)
    B. Rhodos ( YÄK ...suomalainen baari ymv. junttilaa)
    C. Korfu jos haluaa erilaista Kreikka-lomaa ...siellä on vihreätä ja luontoa

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri