Hae Anna.fi-sivustolta

Kreikkalainen ruoka ravintoloissa?

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä herkkusuu, 07.08.2006.

1. Mielipiteitä Vierailija

Tuolla alkupuolella tätä sivuraiteille eksynyttä ketjua mainittiin, että joku vaihtaa lomamaata sen takia, että ei ole pitänyt ruuasta. Voihan nenä! Onko se syöminen se tärkein asia lomalla? Että ruoka pitäisi olla jotain niin ihmeellistä, että sen takia lähdetään johonkin maahan lomalle.
    Menisin Kreikkaan, vaikka joutuisin ottamaan omat eväät, jos ruoka olisi niin pahaa. No, onneksi se ei ole. Minulle kreikkalainen tavallinen perusruoka maistuu, vaikka en kyllä jaksa ymmärtää, kuka jaksaa syödä saganakin jälkeen vielä pääruokaa. Minulle se riittää kurkku-tomaattisalaatin ja leipäpalan kanssa ainoaksi ruuaksi ja silti olen ähky niiden jälkeen.

2. lomalainen Vierailija

Jos ei saatavana ruokaa jota voi syödä, kyllä se on tärkeä juttu. Täytyy muistaa että on terveyteen perustuvia asioita myös. Ja maita on muitakin kuin Kreikka.

3. - - - Vierailija

Nurmio häärää joka palstalla näköjään. Työttömällä on helppoa.

4. Veevi Vierailija

:)

5. Janski Vierailija

Ja sama näyttää olevan myös sinulla.

6. Tuskin täällä muita työttömiä on kuin Nurmio.

7. Tainakoo Vierailija

Sannaliisa - oletpa huonotuulinen kaikilla palstoilla, menopaussi ????

8. Mielipiteitä Vierailija

Otsikko oli kreikkalainen ruoka. Tiedän, että muitakin maita on olemassa.
    Ja takuulla kreikkalaista ruokaa voi syödä. Valinnanvaraa on kaikille allergikoille ja muuten vain huvikseen kasvisruokaa syöville sun muille temppuilijoille. Kasvisruokavalikoima on erityisen suuri. Ja monet laktoosi-intoleranssista Suomessa kärsivät pystyvät kuitenkin jostain syystä syömään kreikkalaisia maitotuotteita. Itselläni ei kyseistä vaivaa ole, joten omakohtaista kokemusta siitä ei ole.

9. mn Vierailija

"Kasvisruokavalikoima on erityisen suuri".
    Meillä on hyvä kasvissyöjä-ystävä, jonka haluaisimme viedä mukanamme Kreikkaan lomalle, mutta olemme pohtineet löytyisikö hänelle kunnon ruokaa...Minä en keksi muuta kuin täytetyt tomaatit ja paprikat?? Onko kasvissyöjillä kokemusta?

10. Jahas Vierailija

ja milläpä ne tomaatit ja paprikat ovat täytetty, etkö ole koskaan nähnyt tai syönyt?Vastaus: jauhelihalla ja riisillä.
    Eipä se sun vegaaniystäväs niistä huoli, kuolee nälkään viikossa! :))
    Viininlehtikääryleissä on myös jauhelihaa, samoin moussakassa ja muut kreikkalaiset ruuat ovatkin sitten liharuokia.
    Aino kasvisruoka on kreikkalainen salaatti; paprikaa, tomaattia kaalia ja kurkkua fetajuuston ja muutaman oliivin kanssa koristeltuna.

11. Tesse Vierailija

Tzatzíki, skordaliá, paistetut kesäkurpitsat, kesäkurpitsapyörykät, täytetyt (riisillä)kesäkurpitsankukat, paistetut munakoisot, erilaiset pavut tomaattikastikkeessa tai ilman, punajuurta, porkkaraastetta, kukkakaalia, tavallista kaalia, erilaisia lehtisalaatteja. Riippuu vähän vuodenajasta, mitä on saatavilla. Kesällä ei useinkaan saa punajuurta, porkkanaa ja kaalia. Salaatteja on muitakin kuin horiátiki. Enpä muista siinä kaalia nähneeni, punasipulia yleensä kuitenkin aina.
    Jos syö kasvisten lisäksi maito- ja viljatuotteita, niin ruokia löytyy lisää. Täytettyjä tomaatteja ja paprikoita saa myös pelkällä riisillä täytettyinä, pinaatti- ja fetapiirakoita, peruna- ja munakoisoviipaleita jogurtilla, erilaisia keittoja...
    Noita saadakseen vain täytyy mennä kreikkalaiseen tavernaan eikä niihin turisteille suunnattuihin, joissa on tarjolla pizzaa ja pippuripihviä.
    Koska en ole itse kasvissyöjä, tuli vain mieleen sellaiset, joita olen itse syönyt. Ruokia löytyy varmaan paljonkin lisää.

12. Jahas Vierailija

Kerta se on ensimmäinenkin, nimittäin viimeviikolla rodoksella rodian galleryn alakerrassa olevassa tavernassa söimme kehnoimman horia'tikin, jossa todellakin oli kaalisilppua.Laitoin salaatin aineosat tarkoituksella ed. kirjoitukseeni ja jäin odottelemman kuka on niin tarkkanäköinen, että huomauttaa.
    Huomaa, että ruokahalu kasvaa rodoksen tavernoissa, mitä enemmän hankkivat sitä enemmän bluffaaavat perinteisissä ruuissa. Sama inflaatio on iskenyt pitaan, työntävät nykyisin kaalia siihenkin, lihaa ja punasipulia saat etsiä nyytistä nimeltä pita ja stifadosta on hävinnyt lihat..?

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri