Kriisi parisuhteessa! Ihan kamalaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mies syyttää minua ja minä syytän miestä. Miehen reaktio on että voin muutta pois tai antaa asian olla.
Viime viikolla hän mm. kävi minuun kiinni kaksi kertaa, toisella kerralla sanoi että tappaa minut. Ja heittää ulos asunnostamme. Olemme juuri muuttaneet ja vuokrasopimus on hänen nimissään.
Mitä tekisitte? ;(
Hän väittää että minä provosoin häntä, mutta onko olemassa mitään syytä joka oikeuttaisi tällaiseen? Ei varmasti ole. Meillä on poika, kohta koululainen, juuri kun olen saanut asioita järjestykseen, olemme muuttaneet koulun lähelle, tapahtuu tällaista.
Mihin soitan ja saan pidettyä asemani tasavertaisena vanhempana, ilman että minusta tuntuu että minut heitetään omasta kodista ulos?
Ei minulla ole rahaakaan tällaiseen ;(

Siis mistä te toisianne syytätte?
Vanhempana olet tasavertainen, vuokralaisena et, mikäli sopimus on pelkästään miehen nimissä.
Ensi- ja turvakoti lienee oikea paikka, kun väkivaltaa on ja sen uhka on ilmeinen. Ota lapsi mukaan ja lähde. Näkee mies, että uhkaamalla pihalle heittämisellä ei voi pelata.

Olen 99% varma että mies tahallaan ärsyttää minua ja jopa kiusaa, mutta se on niin hienovaraista että en voi todistaa oikein mitään. Paitsi sitten kun nyt osoitin mitä hän oli tehnyt - sanomatta varsinaisesti yhtään mitään, hän suuttui ja töni, tarttui käsivarresta - niin että sain mustelman ja huusi että heittää minut ulos eikä päästä sisään.
Mikäs reaktio se oli ellei päätelmäni ollut totta :(

Hän juuri äsken naureskellen totesi että aikamoinen umikuja sulla. En yksinkertaisesti voi uskoa että hän tekisi jotain tällaista. Sitä tämä hämmennys. En voi uskoa että tämä henkilö jota olen rakastanut, kohtelisi minua näin!

En varmaan voi muuta kun soittaa sosiaalipäivystykseen.

On kärjistänyt ihan lähiaikoina, juttu on niin uskomaton ettei ole tosikaan. Mutta miehellä olisi syytä muuttaa käytöstään. Uskomatonta vain ettei hän halua puhua suoraan, vaan pilata perheen näin raukkamaisesti.
Hän ei puhu, ei vaikka miten anelisin. Sitten se paha olo jota hän pitää sisällään räjähtää heti kun on syytä.

Itse menisin ensi- ja turvataloon. Ja sit siellä oikeat ihmisten kanssa pystyisit puhumaan asiasta ja saisit neuvoja ja toisen näkemyksen.

Ja kyllä voit provosoida miestä, mutta kenenkää ei pitäisi provosoitua. Vaan lähteä tilanteesta pois ennen kuin provosoituu.

Terveessä parisuhteessa ei pidä joutua provosoidun kohteeksi. Vaan suhteesta pitää kunnioittaa toinen toista, ilman henkistä tai fyysistä väkivaltaa.

Mites se moraalinen dilemma että vienkö lapsen mukanani? Tällä nimenomaisella hetkellä. Kun minusta se tuntuu hieman itsekkäältä. Mies on katkera ja vihainen minulle, ei lapselle.
Vaikka toisaalta olen lukemattomia kertoja pyytänyt häntä lopettamaan, lapsen parhaaseen ja kaikkien yleiseen hyvinvointiin vedoten. Ilman minkäänlaista vastakaikua.
Lapsi on kärsinyt hirveästi, en edes kehtaa luetella tilanteita, ihan lastensuojelumateriaalia.
Ja puhtaasti hänen aiheuttamia.

On kärjistänyt ihan lähiaikoina, juttu on niin uskomaton ettei ole tosikaan. Mutta miehellä olisi syytä muuttaa käytöstään. Uskomatonta vain ettei hän halua puhua suoraan, vaan pilata perheen näin raukkamaisesti.
Hän ei puhu, ei vaikka miten anelisin. Sitten se paha olo jota hän pitää sisällään räjähtää heti kun on syytä.
Mikä sen on kärjistänyt? Tai minkä tyyppinen asia (koitan nyt tässä hahmottaa sun osuutta kuviossa, vai riehuuko se mies siellä oikeasti "ilman syytä"), jos et halua yksityiskohtia kertoa.
Onko lapsi teidän yhteinen? Miten hän suhtautuu huutoon ja uhkailuun? Tai väkivaltaan? Anna kun arvaan, mies on sitä mieltä, että lapsi jää hänelle? (Jos siis on yhteinen)
Edelleen kysymys, miksi vain miehen nimissä vuokrasopimus??
Ota ja lähde. Jos oot oikeasti rahaton, niin saat kyllä apua.

Taustalla häirintätapaus, ja tämä "syyllinen" kertoi minulle että on kertonut miehelle asioita minusta. Osa varmasti totta ja osa ei, mies kieltää että olisi kenenkään kanssa keskustellut. Mutta hänen käytöksensä muuttui aivan täysin hieman ennen kyseisiä tapahtumia ja hän on jokaisen riidan yhteydessä suoltanut minusta aivan uskomattomia asioita. Kaikesta päätellen hän näkee minut aivan eri tavalla ja voin sanoa että se näkemys ei ollenkaan pidä paikkaansa.
Eli tiedostamatta tai tiedostaen hän antaa tapauksen vaikuttaa.
Meillä on mennyt huonosti jo pitkään, mutta kun vaikeuksien kautta vihdoin pääsin jaloilleni olisin aidosti halunnut korjata tilannetta hänen kanssaan, nyt se on hieman vaikeaa kun hän on "täysin tavoittamattomissa" Jossain ihan muissa sfääreissä ja kuilu välillämme on kasvanut. Hän syyttää minua kaikesta pahasta jota tapahtunut ja siitä ehkä raivo.
Hän ei ole ikinä ollut tällainen.
Hän kokee että minä en ole se joka olin -> minä koen että hän on vieras.
Mutta minä haluaisin puhua.
Hän antaa vaihtoehdot että hyväksy tai lähde ja provosoituesssaan käy minuun käsiksi.
Mutta hän ei puhu.

Ja tosissaan aivan varmasti hän haluaisi lapsen kokonaan itselleen.
En haluaisi käyttää riitoja aseena häntä vastaan, mutta kohta en muuta voi :(

Taustalla häirintätapaus, ja tämä "syyllinen" kertoi minulle että on kertonut miehelle asioita minusta. Osa varmasti totta ja osa ei, mies kieltää että olisi kenenkään kanssa keskustellut. Mutta hänen käytöksensä muuttui aivan täysin hieman ennen kyseisiä tapahtumia ja hän on jokaisen riidan yhteydessä suoltanut minusta aivan uskomattomia asioita. Kaikesta päätellen hän näkee minut aivan eri tavalla ja voin sanoa että se näkemys ei ollenkaan pidä paikkaansa.
Eli tiedostamatta tai tiedostaen hän antaa tapauksen vaikuttaa.
Meillä on mennyt huonosti jo pitkään, mutta kun vaikeuksien kautta vihdoin pääsin jaloilleni olisin aidosti halunnut korjata tilannetta hänen kanssaan, nyt se on hieman vaikeaa kun hän on "täysin tavoittamattomissa" Jossain ihan muissa sfääreissä ja kuilu välillämme on kasvanut. Hän syyttää minua kaikesta pahasta jota tapahtunut ja siitä ehkä raivo.
Hän ei ole ikinä ollut tällainen.
Hän kokee että minä en ole se joka olin -> minä koen että hän on vieras.
Mutta minä haluaisin puhua.
Hän antaa vaihtoehdot että hyväksy tai lähde ja provosoituesssaan käy minuun käsiksi.
Mutta hän ei puhu.

Ja tosissaan aivan varmasti hän haluaisi lapsen kokonaan itselleen.
En haluaisi käyttää riitoja aseena häntä vastaan, mutta kohta en muuta voi :(
Siis mitä sun pitää hyväksyä? Väkivalta? Ei pidä. Vaihtoehtoja jää siis yksi. Lähde. Case closed.

Hyväksyä se että joskus ennen olimme tasavertaisia. Nyt hän ilmeisesti kuvittelee että hänellä on joku oikeutus polkea minua ja olla epäkunnioittava. Käytännössä siis kostaa.
En tiedä mitä hän aikoo, en ymmärrä miten tilanne voi kääntyä näin.
Haluaisin vain hieman kunnioitusta ja sitä että olisimme aidosti tasavertaisia.
Ehkä se on mahdotonta.

Täysin mahdotonta jos toinen on muuttunut macho-mieheksi joka ei ylpeydeltään voi taipua puhumaan asioista kuten ne on.

Siis olenko nyt käsittänyt oikein? Joku ulkopuolinen henkilö on puhunut susta perättömiä ja mies sanoo, ettei usko, mutta on kuitenkin näiden puheiden jälkeen alkanut kohtelemaan sua huonosti käyden jopa käsiksi? Mies kokee, että oot nyt jotenkin "huonompi" ja ansainnut paskaa kohtelua? Kieltäytyy selvittämästä asiaa ja pitää omaa käytöstään oikeutettuna?
Ootte olleet vuosikausia yhdessä ja sen vertaa ei löydy tuntemista/luottoa omaan puolisoon, että tietäisi asioiden oikean laidan? Sen vertaa ei löydy kykyä puhua, että saisitte asian selvitettyä ja rauhan perhe-elämäänne? Sitten on varmaan parempi antaa olla. Turhaa murhetta vaan tulee. Lapsellekin.

Ota lapsi ja lähde. En nyt saanut sun tekstistä selvää, mutta sen sain selvän että mies on väkivaltainen, ja se on riittävä syy lähtöön.

Ota lapsi ja lähde. En nyt saanut sun tekstistä selvää, mutta sen sain selvän että mies on väkivaltainen, ja se on riittävä syy lähtöön.
Hohhoijaa. Näissä tarinoissa mies on aina roisto ja nainen viaton enkeli. Ja palstalla muut pölvästit kannustavat naista viemään mieheltä lapset.

Normaali palstasontaa miljoonannen kerran. Yksipuolisesti väritetyt tarinat uppoavat tähän yleisöön kuin häkä, eikä kukaan kyseenalaista mitään. Tästäkin sadusta on helppo lukea riveiltä ja niiden välistä, että juurisyy ongelmiin löytyisi, jos nainen edes kerran katsoisi peiliin. Mutta se on tietenkin sula mahdottomuus.

Mies on roisto. Nainen on pyhä.

Ei voi lähteä kun ei ole rahaa. :laugh:

Naiselle kelpaa kyllä ilmainen majapaikka ja toimeentulo, mutta kun pitäisi yhtäkkiä alkaakin vetää omaa painoansa pulkassa niin ollaan heti rääkymässä apua internetissä apua ja syyllistämässä miestä.

Ei jumaliste mitä paskaa. Oikeasti.Toivottavasti mies näyttää ovea naiselle pian ja vaihtaa lukot saman tien.

Hohhoijaa. Näissä tarinoissa mies on aina roisto ja nainen viaton enkeli. Ja palstalla muut pölvästit kannustavat naista viemään mieheltä lapset.

Normaali palstasontaa miljoonannen kerran. Yksipuolisesti väritetyt tarinat uppoavat tähän yleisöön kuin häkä, eikä kukaan kyseenalaista mitään. Tästäkin sadusta on helppo lukea riveiltä ja niiden välistä, että juurisyy ongelmiin löytyisi, jos nainen edes kerran katsoisi peiliin. Mutta se on tietenkin sula mahdottomuus.

Mies on roisto. Nainen on pyhä.
Nainen voi olla syypää, en sitä kiellä, mutta joka tapauksessa väkivaltaisen miehen kanssa ei passaa elellä.

Siis mitä sää oikein selität??? Sun pää ei nyt oikein toimi.
Mies on täysin oikeassa; olet umpikujassa.

Mies on sanonut ettei puhu. Hän tietää ettei tilanne muuksi muutu. Sää saat täys laidallisen mieheltä. Ja ihan itse haluat jäädä.
Joten, aika paska tilanne sun (ja lapsen) kannalta.
Mieshän sanoo että lähde, muuta et saa kun tappelua ja pahoinpitelyä, ja silti itse haluat jäädä.
Mies sanoo että pistää sut pihalle, mutta et silti halua lähteä. (???).

Eihän tuossa ole edes mitään selittelyä.
Pahoinpitely on pahoinpitelyä, mutta ihan itse sää sinne jäät, joten.....
Mutta se on täysin sun syy ettet vie lastakaan pois sieltä. Ne traumat on silloin ihan yhtä paljon myös sun vastuulla.

Ja turha muistella mitään mistään menneestä tasa-arvosta. Se oli silloin se, etkä takaisin sitä saa.

KUUNTELE. Jos rakastat /välität miehestäsi sillä on väliä mutta nyt ei oo väliä nyt tässä viestissä ja sielä kotonasi toissijainen että hän kävi käsiksi vaikka näin radikaalisti väitänkin, tiedän kokemuksesta jos suuttumus kasvanut niin räjähdysmäisesti olet vaarallisilla vesillä kokemusta on. Ja muut ihmiset ei tarkoita jos sanoo tuollaisia käsiksi että olisi välttämättä pahoinpitelijä hullu hui kauhistus. tilanne tai kriisi voi vaikuttaa. Eli sinä siellä 1) älä missään nimessä ole miehellesi ilkeä takaisin jos hän on >:( 2) älä ole silti koira vaan muista standardisi 3) älä ärsytä koska teillä ei tällä hetkellä ole tunne sidettä!!! Olette ihan ärsyyntymisen ääripäässä missä miestäs vaan vituttaa seuraavat kuukaudet sun saama ja vittuilu jatkuu joten tee sun puolelta asialle muutos ja sehän ei tarkoita sitä että ero.mitä se auttaa?yleensä ei mitään koska se tilanne silti jää? 4)vaikka kuulostaa typerältä nii älä mene tässä vaiheessa lässyttään korvaan että aiot muuttaa pois tai rakastat häntä plää plää ei mitään lepyttely tai tappelu puheita!!! Tässä kohtaa mietit mitäs sitten? Puhu normaalisti. X
Rauhallisesti. Perus. Oo läsnä. jos tekee mieli sanoo hyvän paahtoleivän sijaan siitä kuinka miehesi kävi käsiksi niin jätä sanomatta valitse puheen aihe paahto leivästä ja heitä joku läppä ja juu. :) Hyvin se menee. omalta puolelta vaan ole oma ittes . (Se yleensä yllyttää viha kierre Ei poistu koskaan jos jatkat tai pyytelet anteeksi tai uhkailet ei ei ei ei ) . =normaali.....!!!!! No hätä!:)

Voi kuulkaas terveessäkin pari suhteessa voi provosoida. ja kenelläkään normaalia suhdetta jossain aina jotain vikaa. Ehkä ei kannattaisi nalkuttaa ehkä se on miehen viesti sulle että se kokee nii ku kyselet????tällä hetkellä ????? Puhu jotain muuta myös välillä. Älä puhu tästä riidasta sen kans.

Ja kyllä uskon et se rakastaa ja välittää sisimmissään kans täälä et se ei liity siihen mitenkää että hänellä on vihamuuri yllä.sama ihminen hän on. Että. Kyllä se siitä häviää miesten pitää vaan antaa olla ja olla mukavia niin saat sen vihamuurin pois??! Koita itsekin myös rauhottua ettet stressaa. Asioilla tapana järjestyä!<3 ja kai hän vastaakin et antaa olla ja voit muuttaa pois niin minäkin sanoisin jos sanat ei enää riittäisi jos vituttaisi jonkun naama?? Jos joku tulisi kyselemään kyselemään kyselemään äärgh!!!hiljaa voit muuttaa pois ihan sama antaa olla noin ihminen reagoi? Anna olla tilanne se rauhottuu kyllä kyllä hän varmaan auttaa sua ja mistä tiet kuinka onnellisia olisitte vaikka kuukauden päästä ? Yep?käyttäytymis malleista tässähän on vain kyse tutustu vaikka esim no netissä asiaan kysy ystäviltäsi. >Miehen luonne varmaan hyvä ja rakastaa mutta teijän käyttäytyminen toisianne kohtaan vaikuttaa toisiinne ja se on lukemani mukaan todella perseelleen. Tällä hetkellä. < Niin Kun sanoin ei välttämättä kuukauden päästä. Et Ken tietää. Yritäppä rakentaa tunne sidettä jos se on erkaantunu niin väliin tulee viha ja etsitään muualta yleensä sitä mitä puuttuu,jos tunnesilta lähenee asiat paranee eli nyt kommunikointia peliin

Ei kunnioitusta saa ellei standardit ole kunnossa varmasti polkeekin kiukuttelevaa ja kyselevää muikelos joka ei ole läsnä.

sano joskus myös emmä ja heilauta hiuksia

Siis mitä sää oikein selität??? Sun pää ei nyt oikein toimi.
Mies on täysin oikeassa; olet umpikujassa.

Mies on sanonut ettei puhu. Hän tietää ettei tilanne muuksi muutu. Sää saat täys laidallisen mieheltä. Ja ihan itse haluat jäädä.
Joten, aika paska tilanne sun (ja lapsen) kannalta.
Mieshän sanoo että lähde, muuta et saa kun tappelua ja pahoinpitelyä, ja silti itse haluat jäädä.
Mies sanoo että pistää sut pihalle, mutta et silti halua lähteä. (???).

Eihän tuossa ole edes mitään selittelyä.
Pahoinpitely on pahoinpitelyä, mutta ihan itse sää sinne jäät, joten.....
Mutta se on täysin sun syy ettet vie lastakaan pois sieltä. Ne traumat on silloin ihan yhtä paljon myös sun vastuulla.

Ja turha muistella mitään mistään menneestä tasa-arvosta. Se oli silloin se, etkä takaisin sitä saa.

Mitä ihmettä :o
Tämähän on aivan sairas ajattelutapa.

Pyydän että mies puhuisi todellisistä syistä mitkä saa hänet näin raivostumaan, on ennenkuulumatonta että hän kävisi kehenkään käsiksi, saati sitten sanoisi tappouhkauksia.
Mutta mies ei kerro, tai kertoo jonkin hyvin pikkumaisen syyn joka ei varmasti ole totuus. Tai, useimmiten heittää pallon minulle. MINÄ aiheutin hänen reaktion.
Kun tätä käytöstä peilaten pyydän häntä puhumaan tai kertomaan haluaako hän olla minun kanssa, puhumaan asian läpi. Hän vastaa ettei muuta toivo kun että jäisin asumaan hänen kanssa.
Asiaa ei selvitetä.
Seuraavana päivänä/viikkona, kun olen hieman selvinnyt tunnekuohusta ja tilanne rauhoittunut, EI selvitetty, mutta rauhoittunut. _Mies_ tekee jotain jonka tietää loukkaavan minua, ja jos reagoin, hän suuttuu ja uhkailee minua taas.
Hän käytännössä polkee minua, mutta kieltää tekevänsä yhtään mitään.
:( Ei puhu, eikä päästä minua pois tilanteesta, muuten kuin että minä otan kaiken syyn niskoilleni.
Hän saa käyttäytyä paskamaisesti, ja jos reagoin hän on heittämässä minua ulos.
Mitä ihmettä voin tehdä? Muuta kuin lähteä. Voiko tämän nähdä jollain muulla tavalla?

Hän myös väittää että MINÄ en ota syyllisyyttä, mutta hänhän ei ota vastuuta, syyllisyyttä mistään. Kuinka minä voisin nyhjäistä tyhjästä.
En myöskään ymmärrä kuinka hän voi jatkaa tätä ja vaittää ettei se vahingoita lasta. Väittää että hänellä on aivan puhdas omatunto. Tuskin oikeasti on -> i.e. viha.

- AP