Kroonikkolakana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kronariksi eli kroonikkovaipaksi sanotaan juurikin sitä semmosta imevää kertakäyttöistä kuvailemaasti 'neliöliinaa' joka esim. sänkyyn laitetaan tuohon vyötärön alle estämään esim. virtsan pääsyä itse lakanoihin. Jos on syy miksi tarvitsee niin yleensä terkkarista saa tai saa lapun jolla hoitovälinejakelusta saa haettua (isommissa kaupungeissa).

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;21982852:
Ok. Kiitos.

Saako niitä käydä hakemassa ihan tosta vaan teekoosta vai pitääkö niihin olla joku 'määräys'?

Terkkulasta ei saa kai mitään ilman määräystä, ainakaan meilläpäin. Lisäksi nekin nykyään vissiin lasketaan jotenkin, säästöjä :(

Ilmeisesti sitä kroonaria.

Meillä on tilanne 6 vuotiaan kanssa se, että joka ikinen yö sänky kastuu 2-3 kertaa.
Alkaa olla pyykinpesu melkoista ja vaikka on niitä muovitettuja froteita, niin toisinaan ovat kaikki pesussa. Kun aina kastuu peitto, pussilakanat, lakanat, pyyhkeet tai mitä ikinä roitia sinne keksin keskellä yötä haalia.
Ja eihän niitä mahdu koneeseen montaa kerrallaan ja kun tuota muutakin pyykkiä tulee.

Alkaa olla keinot lopussa.

3kk ollaan nyt pidetty sitä kastelupäiväkirjaa, saisikohan sillä pelkästään niitä suojia?
Lääkärille meno 2 viikon kuluttua mutta mä en enää kertakaikkiaan jaksa.

Syyksi epäilen Arava lääkettä :|, kukaan ei ole vielä oikein vain suostunut asiaa kanssani pohtimaan, mutta näin uskon. Tulehdukset on poissuljettuja ja tämä kastelu alkoi ihan yhtäkkiä täysin kuivalta lapselta ja on vain lisääntynyt koko ajan.

Uteliaana kysyn, mihin vaivaan tuota lääkettä lapselle määrätään? No juu, ei tarvitse vastata, googletin vain lääkkeen nimen+sivuvaikutus ja sen mukaan lääkettä ei edes määrätä lapsille. taisi olla vanhaa tietoa.

Ootko kokeillu hahtuvalangasta tehtyä peittoa..

.. mä oon kutonu vauvan ja taaperon sänkyyn hahtuvalangasta peiton jonka oon sit huovuttanu.. imee ohivuodot ja tuuletan sit tarvittaessa sekä pesen harvakseltaan. Ei hiosta niin kuin muovitettu frotee

Tai suostusko laittamaan mukavasti kuviokankaasta tehtyä harjoitteluvaippaa (tietty se ei koko pissamäärää kerää mut osan kuitenki ja ei ole niin vaippamainen mitä perus vaippa). Siis jos tekee ikään kuin housuvaipoiksi

Ootko kokeillu hahtuvalangasta tehtyä peittoa..

.. mä oon kutonu vauvan ja taaperon sänkyyn hahtuvalangasta peiton jonka oon sit huovuttanu.. imee ohivuodot ja tuuletan sit tarvittaessa sekä pesen harvakseltaan. Ei hiosta niin kuin muovitettu frotee

En. On käynyt kyllä mielessä, mutta suutarin lapsilla ei ole kenkiä :ashamed:

Kurja äiti kun ei ole ehtinyt neuloa vaikka onkin ituhippi. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;21983595:
Lastenreumaan on määrätty, 1,5 vuotta syönyt ja nyt on tämä kastelujuttu tullut keväästä alkaen näin säännölliseksi.

Mä googlasin kanssa viikko sitten ja järkytyin syvästi:|

*halaushymiötä etsien*

Mä käytän yökastelijalla muovitettua froteeta, pussilakanaa ja sen päällä fleecepeittoa joka on lämmin mutta kuivuu nopeasti. Me on kärsitty yökastelusta jo kohta parisen vuotta eikä kukaan lääkäri ole koskaan kertonut että noita voisi jostain saada.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;21983677:
*lähti etsimään hahtuvalankakeriään*

saat tehdä siitä peitosta melko reilun.. mä muistelen et laiton tuohon pinnikseen tulleeseen peittoon n. 100 silmukkaa ja kun sen huovutti se menee aika lailla siihen poikittain. Niin ja kudoin sileänä oikealla oikein, nurjalla nurin, mut tietty jos tekee aina oikein ni saa nopsempaan valmiiksi ja tulee tiiviimpi

Uusimmat

Yhteistyössä