Hae Anna.fi-sivustolta

Krooninen epäonnisuus

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Crimson, 08.09.2005.

1. niin täälläkin Vierailija

Meikäläisen elämä ,on ollut pääasiassa epäonnista,jos aloitetaan lapsuudesta,selkäsaunoita tuli aika usein,niinkin,että vieläkin näkyy sormessa se kun isäni löi mankanjohdolla.Äitini sai jonkun hysteerisen kohtauksen,ja hakkasi minut semmoisella miehen sormen paksuisella kepillä,ja eikä lopettanut,vaikka pyysin armoa.Koulussa minua syytettiin varkaaksi,kun olin löytänyt pihalta 10mk setelin,opettaja(kunnon kristitty)nöyryytti minua laittamalla minut luokan eteen,ja otti tukasta,ja väitti:tämä poika on varastanut minulta rahaa.Koko alaasteen minua pidettiin varkaana.Fyysisiä vammoja on sattunut,niin paljon,että,jos ne sattusivat kerralla,niin olisin kuollut,esim 2 kertaa lyönyt kirveellä jalkaan,1 sormi poikki työtapaturmassa,linja-auto ajoi jalkani yli ylä-asteella,ym ym.Raha asiat on mennyt päin helvettiä:asunto meni pakkomyyntiin v.1991,no ok pääsin velkajärjestelyyn. 5ja puoli vuotta meni puolet nettotuloista.Vuoden olin asunnoton.Parivuotta velkajärjestelyn jälkeen tuli Arsenalilta kirje,jossa vaativat lisätilitystä,10 000€ maksettava 2 viikon kuluessa,silloin oli itsari lähellä,parivikkoa vietin unettomia öitä,ja lähetin heille vastineen,no onneksi siitä ei ole kuullut mitään,tästä tapahtumasta on 9 v.Meille syntyi poika,ja eiköhan hänenkin pitänyt 2 vuotiaana sairastua diabetekseen.Työelämässä minua on useassa firmassa arvostettu,mutta nykyisessä pidetään jonakin itsestään selvyytenä,olen metallimies,ja tiedän,että vaikka olen ainoa särmääjä,jolla on alan ammattikoulutus,ja taatusti tuottavin työntekijä,tässä suhteessa,niin minulla on pienin palkka.Lopetin tupakoinnin,kun poika syntyi,niin eikö minun pitänyt sairastua haavaiseen paksusuolen tulehdukseen,tautiin johon ei ole olemassa parantavaa lääkettä.3vuotta käytin,jos jonkinmoista lääkettä,ja kyllästyin sitten jatkuvaan ripuliin,ja aloitin tupakoinnin uudestaan;nyt sisäinen ääni jankuttaa:KUOLET PAKSUSUOLEN SYÖPÄÄN.en enää muuta toivokkaan!;Miten positiivista ajattelua sovelletaan työhön,jossa lämpötila on 28 astetta,ja nosteltavana on tuollaisia 40 kg levyjä,tervetuloa kokeilemaan.

2. 'wink' Vierailija

Onneksi vain sormessa.

Sinulla on kuitenkin ollut vanhemmat, jotka ovat sinut kasvattaneet aikuiseksi ja pitäneet sinusta siis huolta. Monella ei käy noinkaan hyvä onni.

Jos et ole varastanut, olet ainakin rehellinen. Se on hyve. Onnitteluni siitä.

Mutta et kuollut, vaikka niin olisi voinut käydä. Säilytit liikuntakykysi. Olitpa onnekas!

Onneksesi pääsit velkajärjestelyyn ja sait asiasi hoidettua.

Ja sitten sait asunnon. Epäonnisemmistakin olen kuullut. Moni on ollut niin onneton, että on tuossa tilanteessa sotkenut asiansa lopullisesti.

Jotkut sairaudet ovat jopa tappavia. Onneksenne poikasi diabeteksen voi nykyään hoitaa helposti.

Arvostusta, ammattitaitoa, koulutus alalle, tuottavuutta...olet onnekas.

Lopetit? Onneksi olkoon. Onneksi et sairastunut esimerkiksi haimasyöpään.

Onneksi sinulla on työpaikka. Onneksi elät maassa, jossa kaikilla on mahdollisuus hakeutua uudelle alalle, jos entinen ei miellytä.

3. wondering Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mä oon kroonisesti epäonnekas myös. Jos kirjoittaisin tänne kaiken syntyis niin pitkä teksti että kukaan ei jaksais sitä lukea

4. Paras neuvo Vierailija

Negativisuus imee negativisuutta. Muuta suhtautumisesi elämässä kohtaamiisi asioihin.

5. Jos olisit Vierailija

Jos olisit niin epäonnekas kuin väität, et kirjoittaisi tänne!

Sinulla on varaa nettiyhteyteen, jonka avulla kirjoitelle tänne ja ylipäätään voimia kirjoitelle tänne.

Et tiedä kroonisesta epäonnekkuudesta mitään! Etkä ihmisten todellisestä hädästä!

Onko niin, että sossu ei maksa sitä tai tätä sinulle vain onko kohdallasi todelliesta hädästä, joka monella on?

Vai oletko yksi niistä lukemattomista henkilöistä, jotka antavat elämänsä ns. henkisille voimille, kun itse pitäisi tehdä jotain oman elämän eteen?

6. totta turiset Vierailija

Toisinaan epäonnisuus on elämän asenne -kysymys.

7. wondering Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Niin no olennaisimpana mulla on viisi sairautta joista kaksi on pilannut mun lapsuuden ja kaikki viisi mun nuoruuden, ja tulee pilamaan vielä tulevaisuudenkin. Kolme noista on sellasia jotka ei myöskään tuu paranemaan koskaan ja yksi lisäksi sellainen, jonka paraneminen on erittäin epätodennäköistä. Ja oon kuitenkin vielä alle 30. Lisäksi mulla on vielä kolme rakenteellista vikaa joista on ongelmia.

Ja noiden lisäksi kaikki mitä teen menee yleensä pieleen, kaveritkin aina ihmettelee miten mulla onkin niin paljon epäonnea joka asiassa. Ihmetteli jo yli 10 vuotta sitten ja ihmettelee yhä.

Oon kyllä oppinut nauramaan kaikille pienemmille sattumuksille, mutta sairaudet ei naurata eikä ne parane vaikka kuinka ajattelis positiivisesti. Ei myöskään suuremmat mokat naurata, esim. se että valitsemani opiskeluala oli täysin väärä ja ei oo enää voimia opiskella uutta.

Lapsena mun suurin ja tärkein toive elämälle oli aina että sais olla terve, mutta se ei toteutunu vaan sairauksia tulee vaan lisää.

8. Itselläni on ollut myös älyttömän huonoa onnea.. Siis oikeasti On sairauksia,(itselläni, ja läheisilläni) Perhe hajonnut, kiusaamisia,, Köyhyyttä jne.. Itse uskon että tämä johtuu edellisestäni elämästä, ja sen myötä on ollut surkea karma.. En tiedä olinko joku paha ihminen viime elämässäni?

Olen yrittänyt lähiakana parantaa omaa Karmaani, auttamalla läheisiä ja myös niitä jotka eivät ole läheisiäni, mutta silti tuntuu että asiat vain pahenevat entisestään..

Mistä lie johtuu tälläinen??

9. Eikö Vierailija

Vieläkö täällä puhutaan karmasta. Vanhasta tiedosta!

10. Kepsu Vierailija

Sinulle Tipsu ja kaikille muillekin täällä surffaaville (nimim. kokemusta on 20 vuotta epäonnesta): Lukekaa kirja: IRTI RAHAPELISTÄ!!! Siinä on vastaus kaikkeen. Kirjan nimi on harhaanjohtava, joten älä siitä välitä vaan lue, niin alkaa tapahtumaan ihmeitä! Olen itse kokenut sen ja monesti ja jatkuvasti...:)

11. Ihmeellistä Vierailija

Luin läpi koko ketjun ja kiinnitin huomiota siihen että jokainen soittaa itselleen samaa levyä.

Salaisuus onnistumiseen ja muutoksen käy ihmisen itsensä kautta.

Kierrätte kaikki kehää kuin se pässi narussa ettekä huomaa että muutoksen voima on teissä itsessänne. On buuttauksen aika ja aika vaihtaa soittamaanne levyä. Kysymys on PÄÄTÖKSESTÄ, kun päätät toimia toisin ja jätät kaiken vanhan menneeseen, saat elämäsi muuttumaan.

Niinkauan kuin roikut menneessä, vedät perässäsi kivirekeä, mikä on se syy kaikkeen p:kaan elämässäsi. Toistat ja pidät yllä jatkuvasti negatiivista energiaa itsessäsi ja elämässäsi, mikä puolestaan vetään puoleensa sitä samaa aina ja jatkuvasti.

Teidän kaikkien pitää herätä ja tehdä muutos. Muutoksen oven toiselle puolelle siirtyminen vaatii, että OIKEASTI luovutte ja jätätte sen kaiken p:kan ajatuksistanne, tunteistanne, mielestänne pois ja vasta sitten kun olette tyhjentäneet sen kivirekenne täydellisesti, voitte astua uuteen elämään.

Mutta, niinkauan kun edelleen hoette itsellenne tätä samaa levyä, EI MITÄÄN muutosta tapahdu.

Kysymys on teistä itsestänne ei muista. Lopettakaa muiden syyttely, antakaa jokaiselle hirviölle elämässänne anteeksi. Kaikille menneestä ja nykyhetkessä. Päästäkää kaikista ja kaikesta irti, älkää raahatko enää yhtäkään ihmistä mukananne syytellen häntä ja hänen tekojaan.

Se, mitä joku sata vuotta sitten teki, ei ole mitään merkitystä. Mutta jos edelleen jaksat jauhaa mitä kukakin teki, pidät vain itse yllä elämässäsi negatiivista energiaa. Vain sillä on merkitystä miten te itse asioihin suhtaudutte. <---- Ja juuri tässä on se salaisuus = tämä on se kohta jossa jokainen voi itse vaikuttaa asioihin. Märehdikö vielä toiset sata vuotta vai annanko anteeksi ja tyhjennän kivirekeni, jonka jälkeen alkaakin aivan toisenlainen elämä ??? Valinta on sinulla.

Muutos on vain liian yksinkertainen, koska vaatii henkilökohtaisesti käydä käsiksi itseensä. Ja sitähän moni ei halua tai huomaa tehdä.

Mutta jos uskallat lähetä tähän puhdistuksen tielle, palkitsee se sinut tavalla, josta et edes uskaltanut uneksia.

Tsemppiä jokaiselle.

12. Erendil Sydäntietoisuus

Saadut tykkäykset:
    4
    Kyllä, tie ihmeisiin lähtee kulkemaan itsensä kautta:) Tärkeintä on aina se, mitä päätämme kantaa mukanamme ja mistä suostumme päästämään irti. Tämä sitten määrittelee sen minkälaisessa energialatauksessa olemme.

Mitä pidempi matka lapsuudestamme on kulunut tähän päivään sitä enemmän on mahdollisuuksia täyttää tuota kivirekeä kaikella sinne kuulumattomalla ajatuksella/tunteella/ihmisellä. Ja elämäsi sitten kulkee suoraan verrannollisesti tuon kivirekesi määrittelemällä tavalla. Eli se mitä tunnet/puhut/ajattelet on se, mikä energia mukanasi joka päivä joka hetkessä kulkee ja sen mukaan luo elämääsi.

Muutos tapahtuu vain sen kautta, että alkaa tyhjentämään tuota itsensä luomaa kivirekeä. Pitää unohtaa kaikki se mitä muut ovat tehneet ja keskittyä siihen, mitä itse on tehnyt.

13. niin täälläkin Vierailija

Hyviä neuvoja jakaa nimimerkki wink,johon vastaan,että jokaisella sokealla on oikeus katsoa mielielokuvia,ja ja jokaisella kuurolla on oikeus kuunnella mielimusiikkia.Nykypäivän työelämä ei paljon nappaa,on henkilöstöpalveluyrityksiä,ja mikä näiden tarkoitus on olemassa,väistäveto!onneksi ei kohta tarvitse palvella,näitä välistävetäjiä,ja veronimijöitä.Minulla on todettu kasvain munuaisessa,ja leikkaus on viikon päästä.

14. Onnenapina Vierailija

Elämä on semmoista millaisena valitsemme sen nähdä. Monella, jopa kaikilla on vaikeuksia. Se miten niistä selviää on sitten itsestä ja myös lähiympäristöstä kiinni.

Kaikilla on jossain elämänsä vaiheessa sairauksia. Ei se ole mitään paskaa niskaan vaan tosiasia. Joillain voi olla jo lapsuudesta synnynnäisiä tai onnettomuuksissa saatuja vammoja ja joillain vaarallisia tartuntoja ja elämä voi silti hymyillä jos itsekin hymyilee.
    Ihmisiä kuolee, jokainen ainakin kerran eikä se ole paskaa niskaan muille vaan elämään kuuluva asia. Eroja tulee koska ihmiset vaan eroavat koska se on mahdollista. Maailma on täynnänsä yksinäisiä ihmisiä jotka olisivat onnesta seitsemännessä taivaassa kohdatessaan jonkun sellaisen jotka täälläkin suree että kumppani jätti uuden vuoksi. Ihmiset etsivät aina parempaa kumppania. Omat puutteellisuudet on toki hyvä tiedostaa mutta ei ne määrittele koko ihmistä.
    Pitää etsiä uusi kumppani joka hyväksyy semmoisena kuin on.

Silmät auki, maailma on kaunis ja ihanan valoisa. Ota ne pimennysverhot silmiltäsi pois! Jos haluat elää paratiisissa niin ala heti rakentaa sitä paratiisia; ei sitä sinulle kukaan muu tule tuomaan. Ole onnellinen; kukaan muu ei elä vain tuodakseen sinulle onnen. Onnesi ei ole riippuvainen siitä että joku tietty ihminen elää kanssasi vaan että sinä elät niin että sinun kanssasi on miellyttävää elää. Silloin luoksesi on tunkua ja saat häädellä innokkaimpia tulijoita pois ovista ja ikkunoista. Hapannaamaista valittajaa ei varmasti kukaan halua elämäänsä.

Tunsin erään joka aina valitti miten kaikki hänen lapsensa ovat sairaita. Heillä oli toki allergioita ja ehkä jollain diabetesta yms. mutta ne lapset olivat kauniita kuin enkelit ja ihania luonteiltaan.
    Hänellä sentään oli ja on lapsia. Joillain ei ole lapsia ollenkaan eivätkä koskaan saakaan. Sekään ei ole mikään paskaa niskaan vaan tilaisuus elää omaa elämää. Ainahan niiitä on tuttujen ja sukulaisten lapsia joita hemmotella.
    Lapsuuden vaikeat elinolosuhteet eivät ole paskaa niskaan vaan mahdollisuus tulla vahvemmaksi ja itsenäisemmäksi ihmiseksi. En oikein usko että kukaan elää toisen vaikeaa karmaa, kyllä sukukarmat ovat tosiaisa mutta ne myös sovitetaan yhdessä. Ei siinä ole yhtä uhrilammasta.
    Lapsuuden kokemuksilla on varmasti onnellisuuden tunteeseen ja turvallisuuden tunteeseen suuri vaikutus mutta silloin ei ole kyse kohtalosta vaan olosuhteista joiden vangiksi ei tarvitse jäädä koko iäksi. Kun asiat tiedostaa ja miettii kypsästi eikä tunteile ja valita niin yllättäen voi nähdä miten niitä voi muuttaa tekemällä jotain rakentavaa kuten hoitamalla terveyttään ja kouluttautumalla ja menemällä mukaan yhteisöihin joista voi saada apua ongelmiinsa ja samalla auttaa muita.

15. RT Vierailija

Aivan samaa mieltä - erittäin hyvin kirjoitettu.

16. En mäkään usko. Tuo on vähän sama kun joku on diagnosoitu ADHD:ksi mutta hän itse saakin päähänsä eikun "minä olen indigo".

17. Ei kulje Vierailija

Sama täällä, kriisejä, yksinäisyyttä, pettymyksiä ja sairauksia toisensa perään. Elämä tuntuu niin turhalta kun mikään ei tunnu onnistuvan. Yleensä nämä epäonnistumiset johtuu jostain mihin en voi edes vaikuttaa, esimerkiksi suuri rakkauteni kuoli muutama vuosi sitten syöpään nuorella iällään ja muutenkin kaikessa mitä yritän ja mistä innostun, niin sitten tuleekin joku yllättävä este että ei se asia sitten niin mennytkään. Äsken sitten pelasin silkasta turhautumisesta kaikkeen tähän epäonneen 3000 euroa muutamassa tunnissa. Oli se sen hetken kivaa, mutta nyt on vähän pöljä olo tuosta tyhmyydestä. Miksi edes aloin pelaamaan kun tiedän, etten koskaan kuitenkaan onnistu missään...

Yritän tehdä joka päivä jotain hyvää muille ihmisille. Autan taloudellisesti, opetan ja teen asioita muiden puolesta. Se on oikeastaan ainut asia mikä minut saa enää hyvälle tuulelle kun saan vain auttaa mahdollisemman paljon muita ja siinä kyllä onnistun toisinaan, mutta jos joskus haluaisin jotain itselleni, edes jotain pientä, niin ei onnistu. Alan olla jo niin masentunut tästä kroonisesta epäonnesta, etten jaksa kohta enää nousta sängystä saati sitten että jaksaisin auttaa muita.

Kaipa tämä on sitten karmaa mitä joudun kärsimään lopun elämäni...

18. puolioranki Vierailija

Ei se niin mene, jos lapsuudessa on hylkäämiskokemus niin aivot ei ole yksinkertaisesti kehittyneet samalla tavalla kuin ns. normi-ihmisen. Tällainen ihminen ei koe pitkäkestoista onnellisuutta, ei rakastu, ei kykene kiintymään muihin ihmisiin. Elämisen motivaatio puuttuu koska aivoissa ei ole vastetta joka reagoisi ja koukuttaisi kuten onnenapinoilla.

19. onnen kerjäläinen Vierailija

Onhan se hienoa että on varaa pelata 3000€ noin vaan, ei mulla kyllä olis enkä voi auttaa muita taloudellisesti, olenpa epäonninen.
    Menkääs valittajat joskus katsoon jonnekin palvelukotiin vaikeavammaisen lapsen elämää ja miettikää sitten miten epäonnisia olette. Onni on suhteellista, ihan mihin vertaa ja mitä kaikkea egon mielestä pitäs olla ja saaha että olis onnellinen. Täällä meillä hyvinvoinvaltiossa on aikaa ja varaa olla epäonninen, vaikka on terve ja katto pään päällä ja on saanut syödäkseenkin.

• Tykkään Tykkään x 1
  20. En ymmärrä Vierailija

Tuleeko sitten onnelliseksi kun vertaa itseään johonkin vaikeavammaiseen? Johonkin joka on heikompi, tekeekö se ihmisen onnelliseksi kun tiedostaa että jollain menee elämä vielä vitummin. En ole kokoomuslainen, en saa siitä mitään kicksejä.

21. Hyvä ketju Vierailija

Tuli vaan mieleen, kun tuossa joku tai jotkut on sitä mieltä, että vanhoja negatiivisia asioita, esim. kurjaa lapsuutta, ei saisi enää muistaa eikä muistella eikä muutenkaan kieriä niissä omissa epäonnistumisissaan, niin miksi siten jotain onnellista lapsuutta saa muistella vaikka kuinka paljon?

Jos koko lapsuus on ollut yhtä helvettiä, niin antakaapas nyt hyvä konsti, miten sen voi täydellisesti unohtaa? Onnellista lapsuutta sen sijaan ei tarvitse unohtaa, miksei?

Sanotaan hienosti, että asioista pitää pystyä "päästämään irti," mutta miten päästät, jos sen vaikutukset ovat läsnä koko ajan ja hankaloittavat ja haittaavat elämääsi?

Ihmettelen vain suuresti, mitähän tarkoitusta se palvelee, että toisten pitää koko ajan kasvaa ja kasvattaa itseään henkisesti ja opetella erityisesti ajattelemaan positiivisesti ja kääntämään heikkouksiaan voitoksi, kun taas toisten ei lainkaan tarvitse? Esim. onnellinen lapsuus ja rakastavat ja välittävät läheiset on ihmiselle valtava voimavara koko loppuelämää ajatellen. Miksi ne, joilla ei tätä voimavaraa ja ponnistuspohjaa ole, ovet jotenkin erityisesti opetuksen tarpeessa, että heidän elämänsä voisi kaikesta huolimatta sujua hyvin? Miksi juuri heille on laitettu se osa, että heidän on opittava kääntämään negatiivisuus positiivisuudeksi?

Luonnekin on muuten asia, joka saadaan syntymässä. Ei sitä voi täydellisesti muuttaa, vaikka miten oppeja noudattaisi. Jotkut alunperin huono-osaiset pärjäävät hyvin sen vuoksi, että heille on sattunut sellainen luonne, että eivät hevin masennu ja puskevat läpi vaikka mistä. Jotkut toiset taas ovat saaneet toisenlaisen luonteen eivätkä selviä yhtä hyvin, vaikka yrittäisivätkin kuinka. Jo lapsena maahan lyöty itsetunto oireilee koko aikuisiän, jos ihminen ei saa riittävästi onnistumisen kokemuksia elämässään. Ja minkäs teet, jos niitä onnistumisia ei vain synny. Niin moni ihminen miettii koko ikänsä: mikä minussa on vialla?

22. Ei kulje... Vierailija

Mitäs jos se vaikeavammainen lapsi on miljonääri? Mitä sitten? Eikö hän sitten ole enää epäonninen? Onko vaikea vamma silloin helpommin siedettävissä eikä saisi valittaa?

Mistä tiedät, että minulla on oikeasti VARAA peleta tuo 3000 euroa? Voin kertoa, ettei ole, ne oli säästöjä johonkin. Olin aika monta kuukautta säästänyt niitä. Se oli omaa tymyyttä, tiedän sen enkä siitä ketään syytä, en edes huonoa tuuria. Tarkoitukseni oli vain jotenkin kertoa syy tälle tyhmyydelle. Kun millään ei enää tunnu olevan mitään väliä... Ja taloudellisesti voi lähes kuka tahansa suomessa auttaa toista jos itse välillä tyytyy vähempään. Kukin maksukykynsä mukaan. Muutama kymppikin on jo avustusta. Ja mistä tiedät minun vaikeista vammoista?

Nähtävästi et itse ole koskaan joutunut kokemaan epäonnea kun toisen ihmisen asemaan meneminen on sinulle noin vaikeaa ja kuitattavissa vain sillä, että älä valita.

23. onnen kerjäläinen Vierailija

Jos tuossa on kyse peliriippuvuudesta, niin onhan siihen apua saatavilla. Kyllähän mulla pikkusen on kokemusta "epäonnestakin", on lapsuus ja suuri osa aikuisuudestakin ollut yhtä helvettiä. Ja vieläkin keski-iässä monet asiat takkuilevat pahasti. Silti voin miettiä mistä asioista olen nyt kiitollinen ja mitkä asiat ovat paremmin kuin esim. 10 vuotta sitten. Keskittyykö siihen mitä puuttuu vai näkeekö sen hyvän mitä nyt on?

Olen myös työssä sosiaali-ja hoitoalalla, siellä päivittäin kohtaan ihmisten todellisia vaikeita ongelmia niin ei oikein kehtaa itse pienistä kokoajan valittaa. Tietysti läheisten menetykset ovat aina isoja kriisejä, niistäkin selviää kuitenkin . Hienoa että autat muita, useinhan toisten auttaminen vie ajatuksia pois omista vaikeuksista.

Onhan se vähän sitäkin miten paljon antaa ulkoisten asioiden vaikuttaa omaan onnellisuuden kokemukseen. Onko onni aina jonkin tulevaisudessa tapahtuvan asian takana, vai onko se nyt?
    Joillekin vain vaikuttaa kaikki onnistuvan helposti, tai siltä se ulospäin vaikuttaa. En tiedä onko karma osallisena, että meille "tosivahvoille" annetaan enemmän vaikeuksia, meillä linee myös voimia selvitä niistä ja ehkä hitusen myös opimme jotain....

Itse olen kyllä perusteellisesti joutunut käymään omaa lapsuutta ja monia asioita läpi, muuten olisin melko varmasti poistunut täältä omin keinoin jo aikoja sitten.

24. Onnenapina Vierailija

Kuulehan sie orankikuoma, joillakin voi olla koko he***in elämä lapsuudessaan yhtä hylkäämiskokemusta joka taholta. Ainoa toive voi olla että olisi jossain joku suunnilleen järkevä hoitamaan arkea ja mennä taapertaa naapureihin päiväksi kun kotona on masentunut vanhempi joka vaan istuu ja itkee ja aina mennessään toivoa ja rukoilla etteivät käske menemään kotiin ja jos käskevät niin menee toiseen naapuriin ja sitten toiseen.
    Aivot voivat kyllä lapsellakin keskittyä etsimään selviytymistietä.
    Ei se yksi hylkääminen tarkoita että pitää loppuikä nyyhkiä ja valittaa asiaa jolle ei voinut mitään. Rakentaa vaan itse sen paratiisinsa pala kerrallaan ja hylkää ne huonot muistot.
    Saa niitä tietysti vatvoa vaikka maailman tappiin mutta ei sitä muut jaksa kuunnella ja taas tulee uusi hylkäämiskokemus.
    Joku tuolla ihmetteli että miksi onnellista lapsuutta saa muistella. Miksi ihmeessä tuommoista kyselee? Saahan sitä muistella kaikkea mahdollista tai olla muistelematta. Ikäviä asioita muistellessa vaan lamaantuu ja masentuu eikä jaksa tehdä sitäkään mikä muuten positiivisella mielellä olisi mahdollista olojen muuttamiseksi.

Tottakai sitä mukavia asioita ajattelee mielellään ja ammentaa voimaa hyvistä lapsuuden muistoista vaikka ei kait sekään ihan aina hyväksi ole. Monesti varsinkin suurten persoonien lapsista ei tule yhtä suuria kuin vanhempansa koska he saavat kaiken valmiina hopea/kulta tarjottimella tai toisaalta ovat jatkuvan tarkkailun alla ja heiltä voidaan vaatia kohtuuttomiakin.

Elämänkohtaloita on moneen junaan ja itse siitä lopulla päättää millainen omasta elämästä tulee. Jos pelaa uhkapelejä niin varmasti joutuu vaikeuksiin ajan mittaan ja samoin jos käyttää päihteitä. Jos ei työ ja kouluttautuminen ole sun juttu niin eipä se rahakaan taida olla ja niin kulutusyhteiskunnan kyseenalaiset riemut jäävät kaukaiseksi haaveeksi.

25. Ei kulje... Vierailija

Ei ole kyse peliriippuvuudesta, jos peliriippuvuudeksi ei sitten katsota, että kerran mopo karkaa käsistä.

Et näköjään lukenut millään tavalla ajatuksella viestiä, vaan kiirehdit itse heti vaan aukomaan päätäsi.

Olen pahoillani, että olet töissä sosiaali- ja hoitalalla. Et selvästikään ole oikealla alalla. Jo tuo heittosi, että onhan peliriippuvuuteen saatavilla apua. Annat sen kuvan, että sekin on vain pieni vaiva mistä pääsee helposti irti kunhan vaan hakee apua.

Olen seurannut läheltä muutamaa peliriippuvaista ja tiedän, että siihen ei todellakaan ole mitään helppoa lääkettä ja paranemiseen voi mennä koko loppu elämä. Mutta ei siitä enempää, kun sinulla ei näytä olevan edes haluja yrittää ymmärtää muita.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri