Hae Anna.fi-sivustolta

Krooninen epäonnisuus

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Crimson, 08.09.2005.

1. onnen kerjäläinen Vierailija

Heippa taas!: )
    Jospa sulla olikin kyse siitä tyhmyydestä , niinkuin itse sanoit eikä riippuvuudesta. Minulla on asiakkaina päihde-ja peliriippuvaisia. Suurin ongelma heti alkuun on että ei henkilö ei edes myönnä että hänellä on riippuvuus, omavoimaisesti vain kuvitellaan että asiat ovat hallinnassa vaikka kaikki alkaa olla pielessä tuon riippuvuuden takia.
    Vasta sitten alkaa pitkäjänteinen työ kun asiakas ensin myöntää että on ongelma ja tarvitsee siihen apua. Ja se ei tosiaan ole helppoa ja vaatiin kuukausien ja usein vuosienkin työn ennenkuin riippuvuus on jotenkin hallinnassa.
    Tässä on turha arvioida ketään vain mielikuvien ja muutaman rivin takia. Tosiasiassa minä en tiedä juurikaan mitään sinusta etkä sinä minusta. Onkin lähes hupaisaa että yleinen pohdiskeleva teksti noin provosoi, vaikka ei ole siksi tarkoitettu.

2. Ei kulje.. Vierailija

Hmmm. Onkin aika yleistä ja pohdiskelevaa keskustelua sanoa ihmiselle joka tuntee olonsa tosi kurjaksi, että älä valita turhasta. Vieläpä ihmiselle josta et oikeasti tiedä yhtään mitään. Olen edelleen sitä mieltä, että kaltaisesi ihmisen ei kannattaisi missään tapauksessa toimia hoitoalalla.

3. onnen kerjäläinen Vierailija

Kiitos mielipiteestä! : )
    En varsinaisesti tarkoita sinua että valitat turhasta , vaan koko ketjua mietin ja yleisesti omia kokemuksiani epäonnesta ja miten se mieli toimii. Toivottavasti olosi paranee. Kokemus onnellisuudesta tai epäonnesta on aina henkilökohtainen, ei sitä voi toinen arvostella. Oma mieltä voi kyllä koulia kokemaan asioita eri tavalla tai ainakin oma kokemus viittaa siihen. Ulkoinen maailma jotenkin kummasti heijastelee sisäistä todellisuutta.

4. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    20
    Juuri näin elämästä elämään ja Voimasta Voimaan; on ollut ilo havaita kuinka paljon ihmisten vaikeakin elämä tuo Voimaa kuvioihin, vahvuutta ihmisen tietoisuuden kera ja kypsyyttä sieluun. Vaikkakin sattuu ja paljon. :)

5. Onnenapinalle Vierailija

Hymi-hymi. Tuo kaikki on kuultu ja luettu sata kertaa Sinänsä tuossa tekstissä ei ole mitään ihmeellistä, paljon totta jne. Mutta entä sitten?

Muuttaako se sitä, että ihminen on kroonisesti epäonninen? Onko jotenkin ylevää ja ihanaa olla epäonninen, kun ajattelee kirjoittamallasi tavalla?

Juu, kaikilla on jossain vaiheessa elämäänsä epäonnistumisia ja sairauksia jne. On on. Kukaan ei kiellä. Muuttaako se tieto tilannetta?

Jos ihminen aina saa käteensä sen lyhyemmän korren, oli mistä tahansa kyse, kyllä se ihmistä syö, vaikka kuinka yrittäisi ajatella fiksusti ja positiivisesti. Mitkä ihmeen pimennysverhot tässä pitäisi silmiltä ottaa? Ei ihmisen tarvitse missään negatiivisuudessa ja itsesäälissä kieriskellä ollakseen vain yksinkertaisesti tavallista huono-onnisempi pitkin koko elämänsä.

"Kun asiat tiedostaa ja miettii kypsästi eikä tunteile ja valita niin yllättäen voi nähdä miten niitä voi muuttaa tekemällä jotain rakentavaa kuten hoitamalla terveyttään ja kouluttautumalla ja menemällä mukaan yhteisöihin joista voi saada apua ongelmiinsa ja samalla auttaa muita."

Niinpä niin, on se niin yksinkertaista kun sen vain sanoo. Kaiken tuon voit tehdä ja olla silti jatkuvasti epäonninen. Juuri noissakin mainitsemissasi asioissa se epäonni voi vainota sinua koko ajan, vaikka kuinka yrittäisitkin sitä torjua. Se on joskus jopa huvittavaa ja toisissa ihmisissä hilpeyttä herättävää, mutta hyvin vaikea siitä on kuitenkaan sitä iloa elämäänsä repiä.

Tässä ketjussa ei puhutakaan elämän yleisistä vastoinkäymisistä, jotka ihmisiä kohtaa, vaan ilmiöstä nimeltä krooninen epäonnisuus. Se on eri asia kuin ihmiselämään kuuluvat luonnolliset ikävät asiat, joilta kukaan ei välty. Niitäkin jotkut saavat enemmän kuin jotkut muut, mutta ne ovat edelleen niitä elämään kuuluvia. Ihmistä kohtaavat lukuisat sairaudetkaan eivät välttämättä tarkoita kroonista epäonnisuutta, tällä ihmisellä voi olla elämässään paljonkin muita asoita, jotka hänellä ovat kuitenkin hyvin. Krooninen epäonnisuus ei myöskään tarkoita sitä, että ihminen on näkyvästi huono-osainen. Epäonninen ihminen joutuu kaikissa tai lähes kaikissa asioissaan ponnistelemaan enemmän kuin muut ja hyvin usein hänellä on käsittämättömiä sattumuksellisia vastoinkäymisiä, hän joutuu aina maksamaan enemmän kuin muut, joko rahallisesti tai muuten, hänen kohdalleen vain sattuu se yllättävä takaisku. Jos ei ole kuin kaksi mahdollisuutta, hyvä tai huono, hänen kohdalleen osuu se huono.

6. Onnenapina Vierailija

Havaintojeni mukaan suurimmat epäonnet ja vahingot sattuvat ihmisille jotka eivät tarkista asioita kunnolla eivätkä ota selvää yksityiskohdista. On kavereiltä kyselyä ja kuulopuheisiin luottamista eikä uskota jos joku vaikka kertoisi miten sen epäonnistumisen oikeasti voi välttää.

Jos opiskelija laiminlyö opiskelun eikä sitten läpäise tenttiä niin se ei taatusti ole epäonnea vaan silkkaa laiskuutta. Jos elää yli varojensa eikä huolehdi maksuistaan vaan saa maksuhäiriömerkintöjä jotka hankaloittavat elämää niin se ei ole epäonnea vaan omaa vastuuntunnottomuutta. Jos rahaa ei tule niin ei sitä voi kuluttaakaan ja menot pitää mukauttaa tilanteeseen tai hankkia lisätuloja.

Jos kuluttaa paljon alkoholia ja rikkoo oman elämänsä ja lähiympäristönsä hermot niin sitähän suorastaan kerjää vaikeuksia. Maksa pettää jossain vaiheessa ja puoliso lähtee kun on tullut tarpeeksi usein pieksetyksi ja kaveritkin kaikkoavat jos seura muuttu liian agressiviseksi.
    Onko se huonoa onnea?

Onhan sitä olemassa hyvää ja huonoa onnea tai niin sitä ainakin sanotaan kun joku selviytyy megatsunamista ja toinen kaatuu lätäkköön ja hukkuu. Selviytymistaidot ja varovaisuus oikeassa kohtaa tulevat useiden elämien myötä ja myös karmalla on osuutta asioihin mutta sekin on itsestä kiinni. Jos koheltaa ja riskeeraa esitellessään rohkeuttaan tai vaikka siksi että kaverit saavat kuvatuksi huisin videopätkän niin varmasti sattuu vahinko jossain vaiheessa. Turha silloin syyttää huonoa onnea koska kyllä se on se oma kova pää suurin syyllinen.

Jos vaikka vain pikkuriikkisen valehtelee tai varastaa tai pettää ja jää kiinni niin ei se ole huonoa onnea vaan henkilö itse rakentaa itselleen epäonnistumisen alitajuisesti pysäyttääkseen väärän toiminnan. Sama juttu on silloinkin jos henkilö vaikka pääsee korkeaan asemaan kovilla otteilla tai hyville ansioille hyvävelien kautta mutta sairastuu tai saa vainoojat kimppuunsa niin siinäkin kohtalo vain pyrkii palauttamaan ihmisen tajuamaan tilanteensa ja muuttamaan toimintaansa jotta sielu ei hukkuisi saastaan.

Elämässä selviytyäkseen pitää olla valppaana ja hankkia tietoa käsillä olevista asioista ja myös tutustua kunnolla ihmisiin joiden kanssa joutuu olemaan tekemisissä tärkeissä hankkeissa. Yhteistyökumppaneista kannattaa hankkia taustatietoja ennekuin satsaa omaisuutensa johonkin hyvältä vaikuttavaan juttuun. Jos jokin vaikuttaa liian hyvältä niin se on sitä ja järkikin jo sanoo että pitää olla äärettömän varovainen eikä luottaa liukaskielisiin sutkeihin.

Tilastot ja keskiarvot antavat suuntaa arvioitaessa asioita ja tunnusluvut kertovat tilanteesta ja aina kannattaa ottaa toinen ja kolmaskin arvio jos ei itse hallitse ko.alaa. Suurin virhe on usein se että ei tajua tai myönnä että ei hallitse tilannetta tai ei osaa tehdä jotain asiaa riittävän hyvin. Terve vaatimattomuus pelastaa monelta katastrofilta ja aina kanattaa tarkistaa vielä kerran että asiat ovat varmasti kunnossa. Jos vielä sittenkin menee pieleen niin pitää tarkastella tilannetta ilman tunteilua ja etsiä se virhe missä meni pieleen ja varoa ensi kerralla paremmin.

7. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Älä nyt viitti hei! Kirjottaja meinas sitä jotta kun näkee jonku vaikeavammaisen tms. niin ne omat turhanpäiväiset ongelmat asettuu ihan uusiin kuoseihin ja huomaa et itsellä onkin kaikki hyvin eikä viitti turhista valittaa. Jos on varaa tuhlata johonki peliin 3000 euroa niin ei kovin huono-osainen ole. No joo hän sanoi ettei ois ollu varaa meni säästöt mut jos on säästöjä tuon verran saanu ei kovin huono-osainen ole. Eli valitukset seis.

Tiiän kyllä jotta helposti sitä alkaa miettimään et aina minä, aina mulla menee huonosti mut jos tuohon keskittyy mikä menee huonosti niin sitä sitten itelleen kerjää... Jos alkais noista kaikista huonoista jutuista ettimään sitä positiivista niin jess alkais elämä hymyillä. Sitä saa mihin keskittyy.

Tv: itekkin valitettavasti huonoihin keskittyjä.

8. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Voi helevetti, kysykkö ihan tosissas miks onnellista lapsuutta saa muistella?
    Miksei sais? Vastaa mulle tuohon kysymykseen.

Eihän toki kurjaa lapsuutta voi noin vain sulkee pois jos ei oo käsitelly sitä. Sitähän on todnäk. ihan hukas jos ei käsittele. Mutta mä en ymmärrä miksei hyvää lapsuutta sais muistella, mikä siinä muka on pahaa, siinä muistelemises, hyvä lapsuushan antaa voimavaroja. Ootko ihan kartalla kun tuommosta kyselet? Ei pahalla tuo kysymys. Mutta oli musta ihan hullua miettiä miks onnellista lapsuutta ei sais muistella.

Minkä helvetin takia onnellisen lapsuuden pitäis unohtaa?

No se on varmaan sillon vaikeaa, voisko ammattiauttaja auttaa?

Mä en ainakaan osaa kyllä vastata tuohon miks toisilla on kovempia lasteja kannettavana. Onko valinnu niin tähän elämään vai onko se jotain karmaa, en tiä. Vai satumaa, huonoa tuuria? En tiä.

Ei kai koko luonnetta syntymässä saada, olettaisin että osa, osa tulee siitä kasvuympäristöstä. On ikävää jos on semmonen ympäristö jotta heti lyödään maahan.

9. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Ei hän aukonut pätään vaan ihan asiallisesti vastasi.

En näe mitenkään että hän ois väärällä alalla ja tuo "onhan peliriippuvuuteen saatavilla apua" ei ollut mikään typerä heitto vaan asiallinen toteamus.

Oletkohan sinä hieman herkkä? Tai niin syvällä itseäälissä että hermostut jos ei muut tule siihen sääliin mukaan?

10. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Eiköhän tää krooninen epäonnisuus synny ihan siitä että ihminen itse alkaa keskittyä niihin epäonnistumisiinsa ja tekee siitä suhteettoman numeron.

11. Mitä häh? Vierailija

Vesimies, En ole aikoihin käynyt tällä palstalla ja oon ennen ollut sun fani. Ei pahalla mutta nyt ihmetyttää, että etkö käsitä :O ja mitä sulle on tapahtunut? :OO

On todellakin olemassa kroonisesti epäonnistuvia ihmisiä. Epäonni voi kroonisesti kohdata ihan ilman, että siihen edes tarvitsee keskittyä ja tehdä siitä numeroa.

Olen seurannut läheltä ihmistä jolla on ihan käsittämättömän huonoa tuuria elämässään. Muutaman esimerkin antaakseni ensin kuoli tämän ihmisen kaun kaivattu vauva. Surusta jotenkin päästyään tämä ihminen meni naimisiin ja seuraavana päivänä mies kuoli äkilliseen sairauskohtaukseen. Jonkin ajan kuluttua tämä ihminen meni ihan pienen pieneen operaatioon missä ei kaiken järjen mukaan pitänyt olla pientäkään riskiä, mutta kävikin niin, että tämä ihminen sai siitä vamman joka johti siihen, että hän ei voi enää koskaan tehdä töitä ja kaiken lisäksi sai ihan järjettömät säryt mihin ei auta edes vahvat kolmiolääkkeet. Toki tämä nainen peri miehensä ja hänellä sattui olemaankin aika paljon rahaa, mutta onko se onnea tässä tapauksessa? Minä ainakin olen mieluummin köyhä ja suht terve ja hyvä- tai edes normaalionninen.

Voisin jatkaa enemmänkin tämän naisen listaa epäonnistumisista mitkä ovat suuria ilman että niistä tarvitsisi tehdä itse suurta numeroa, mutta jääköön se nyt tähän.

Pointtini on se, että on tosiaankin olemassa ihmisiä joille krooninen epäonni on todellista totta ja eikö heilläkin ole oikeus aukaista suunsa ja keskustella siitä ja pohtia sen syitä ilman, että joku edes hakisi mitään säälipisteitä täällä?

Tietenkin sinä voit olla poikkeus ja jotenkin niin kehittynyt ihminen, että jos olisit kokenut kaikki nuo asiat, niin voisit vaan tokaista, että onneksi tuo aurinko sentään paistaa ja lämmittää noin kivasti että turhaan tässä masentelen ja suurentelen asioita. Onnea sinulle jos pystyt siihen. Minä kuitenkin ymmärrän miksi ystävälläni on siipi maassa ja en halua edes tietää kuinka itse olisin jaksanut hänen tilassaan.

12. minusta Vierailija

näyttää siltä, että henkinen maailmankatsomus tekee ihmisestä sokean ja kuuron muiden kärsimykselle. kaikenhan voi näppärästi selittää joko karmalla, sielunsuunnitelmalla tai sillä, että ihminen on ihan itse valinnut vastoinkäymisensä ennen tähän elämään inkarnoitumistaan - ja jos ei niistä selviä, niin se on vain henkistä laiskuutta tai haluttomuutta kasvaa.

13. Niin.. Vierailija

siis olevinaan henkinen maailmankasomus.

14. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    20
    Näyttää siltä että tekee päinvastoin kun katsot, kuuntelet ja luet sitä mitä tapahtuu koko pallollamme. Asioita voi selittää ja sitä henkisempi joka myös menee sanoista tekoihin ja näitähän riittää ilman nimiä maailmassamme. Sitten on se toinen ääripää joka ruokkii omaa itseään lukemattomien kustannuksella.

15. Onnenapinalle Vierailija

Olet edelleen ihan pihalla. Ihan kuin joku vanha kärttynen täti sormi pystyssä opettamassa ja jäkättämässä itsestäänselvyyksiä.

Nuo sun esittämät "opetukset" ei kuulu kroonisen epäonnisuuden tiliin.

"Jos laiminlyö opiskelun...." "Jos kuluttaa paljon alkoholia...." Jos tekee sitä ja tätä...."

Noihan nyt jokainen tietää ja ymmärtää.

On ihan eri asia elää tavalla, josta seuraa hankaluukssia, kuin elää tavalla, josta ei seuraa hankaluuksia, ja saada niitä hankaluuksia siihen elämäänsä koko ajan pienillä ja isoilla tavoilla. Itse aiheuttamatta.

Esimerkiksi. Opiskelet ahkerasti, kaikki pitäisi mennä hyvin. Ja sitten, juuri ennen ratkaisevan tärkeää tenttiäsi äitisi soittaa hätääntyneenä ja kysyy, onko pikkusiskosi siellä luonasi. Pikkusiskosi on kadonnut, kukaan ei tiedä, missä hän on. Sen jälkeen vietätkin illan soittelemalla sinne ja tänne, kyselemällä siskosi perään, hätääntyneenä joka suuntaan. Valvot yön ja mietit, jätät menemättä tenttiin, koska tiedät, ettet voi ajatella mitään muuta kuin siskoasi.

Tai saat tiedon isäsi / äitisi / miehesi / lapsesi/ siskosi jne. saamasta vakavasta sairauskohtauksesta. Tai valvot yön koirasi kanssa, joka oksentelee ja jolla on hengitysvaikeuksia, et saa eläinlääkäriä kiinni mistään. Tai sulle itsellesi nousee ihan helvetillinen kuume. Ja niin edelleen. Nämä on asioita, joita ihmisille joskus voi tapahtua, mutta epäonniselle ihmiselle ne tapahtuvat juuri sillä hankalimmalla mahdollisella hetkellä.

Ja sinä siellä opetat, "Jos laiminlyö opiskelunsa..."

Jos juo liikaa, varastaa, valehtelee, pettää... voi hyvänen aika sun kanssas. Nämä on asioita, jotka kroonisesti epäonninen ihminen saattaa joutua kohtaamaan elämässään toistuvasti, mutta nimenomaan toisten ihmisten aikaansaannoksina, ei hänen itsensä. Kaikkea maailmassa ei ihminen voi torjua eikä täydellisesti varoa. Epäonninen ihminen kohtaa tällaista enemmän kuin muut, niin se vain on.

En väitä ollenkaan, etteikö kroonisesti epäonninen ihminen voi menestyä elämässään. Totta kai voi. Muttta hänen menestyksensä takana on vain suunnattomasti paljon enemmän työtä ja ponnisteluja, eikä välttämättä niissä isoissa, näkyvissä asioissa, vaan sellaisissa pienissä mutta äärettömän kiusallisissa ja vaikeissa seikoissa, jotka hankaloittavat ja vaikeuttavat elämistä ja tavoitteiden saavuttamista. Juuri niissä elämän huippukohdissa hänelle usein tapahtuu jotain sellaista, mikä katkaisee ilolta kärjen.

Ja tuolta Semiltä kysyisin, mitä tarkoittaa tuollainen hymistely "elämästä elämään ja voimasta voimaan?" Onkos tuommoisella lauseella jokin tarkoituksellinen arvokin, vai mitä meinaat? Suomen kielellä on aika helppo ilmaista ajatuksensa selkeästikin, pienenä vihjeenä vain. Jos ne ajatukset on selkeästi päässä, ei pitäisi olla vaikeuksia tuoda ne selkeästi myös julki.

Ja juu, maailma on ihan kaunis ja siinä on ihania asioita, kukaan ei väitäkään toisin. Se ei muuta sitä seikkaa, että on ihmisiä, joita vaivaa krooninen epäonni. Sitä ei maailman kauneuden tajuaminen kadota minnekään. Henkinen korkeakehityskään ei vain taida saada kaikkia sitä ymmärtämään.

16. Puolioranki Vierailija

No oletpa havaintoja tehnyt. Entäpä jos se epäonnistuminen johtuukin ulkoisesta tekijästä? Voitko nyt kertoa esimerkin tästä kavereilta kysymisistä ja kuulopuheisiin luottamisesta. Ja yksityiskohtien tarkastamisesta.

17. Puolioranki Vierailija

Piti vielä kysyä näiltä onnenapinoilta ja henkiseltä kehitykseltään tasolla alfa olevilta, miksi Hitler onnistui pääsemään valtaan, onnistui tappamaan miljoonia juutalaisia keskitysleirillä, onnistui valtaamaan Eurooppaa ja tappamaan miljoonia siviilejä? Ja onnistui lopulta tekemään itsemurhan.

18. minusta Vierailija

tuskinpa buddhalaisuus eroaa millään tavoin edukseen siinä minkä edellisessä viestissäni toin esille.

19. Ei kulje Vierailija

Aha.....

20. kulkija Vierailija

Jos nyt kuitenkin on ihmisiä joille tapahtuu keskivertoa enemmän hankaluuksia, niin voiko siinä mitenkään itse muuttaa tilannetta? Olisko kellään kokemusta siitä että onni olisi kääntynyt paremmaksi? Jos se on jotain karmaa , niin voiko sitä puhdistaa tai jotain energioita kohottaa että sattuisi vähemmän ikävyyksiä? Voiko ihminen olla jonkinlaisen tumman energian hallussa, ikäänkuin kirottu?

21. Liirumlaarumia....? Vierailija

Voisko joku selittää, mitä tämä tarkoittaa:

Näyttää siltä että tekee päinvastoin kun katsot, kuuntelet ja luet sitä mitä tapahtuu koko pallollamme. Asioita voi selittää ja sitä henkisempi joka myös menee sanoista tekoihin...

Mä olen jotensakin kyllästynyt näihin vanhakantaisiin "henkisen kehityksen kulkijoihin," joilla on tämä sama vanha mitäänsanomaton virsi aina laulettavana. Tuossakaan lauseessa ei ollut päätä eikä häntää. Kaipa hän jotain oli tarkoittavinaan, mutta mitä. Tai sitten ei ollut tarkoituksen häivääkään.

Voisitteko tajuta, että tuollaiset muminat kuuluu siihen aikaan, kun isä lampun osti. Nykyaikana ei tuollainen enää kelpaa. Jos asiaa on, on puhuttava ihmisten kielellä. Ei ihmisillä ole halua eikä aikaa jäädä ällistelemään, mitähän suurta sanottavaa tuollakin henkilöllä oli. Nuo iänikuiset muminat on jo kuultu. Ne ei ole johtaneet yhtään mihinkään.

Sori, mutta minun silmissäni ei edusta henkistä kehittyneisyyttä, jos ei ilmaise itseään ymmärrettävästi. Keskenänne te tietysti voitte höpötellä mitä tahansa, mutta jos tarkoitus on, että teidän sanomisissanne jokin suurikin viisaus piilee ja haluatte ihmiskunnan siitä osansa saavan, niin ehkä kannattaisi hieman opetella suullista ja kirjallista ilmaisutaitoa.

22. vikriga Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    3
    Epäonninen ihminen kohtaa tällaista enemmän kuin muut, niin se vain on niinkuin sanot mutta auttaako se jos siinä vouhkaa kokojoukko ventovieraita lietsomassa hysteriaa. Minusta se kovaonnisuus juuri pitää heittää pois mielestä ja taistella vain kovemmin onnensa puolesta.

Last edited: 18.03.2013
    • Tykkään Tykkään x 1
  23. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Ensinnäkin tuo on vitun tyhmä kommentti. Mä en tarvi mitään "faneja", en varsinkaa semmosia "faneja" jotka ei hyväksy toisenlaista kuin vain oma mielipide. Oot aika rasittava immeinen jos heti tosielämässäkin hylkäät jonku ystäväs sen takia kun hällä on erilainen mielipide kuin sulla. En kaipaa sunlaisias faneja, joten hyvä ettet ole enää mun "fani".

Mä en tunne yhtäkään tuommoista ihmistä, sen sijaan tunnen ihmisiä jotka alkaa keskittymään melkeinpä sairaasti omaan "huonoon onneen", eli he alkaa nimenomaan kiinnittää huomiota siihen mikä menee huonosti, ei ollenkaan niihin moniin asioihin joissa heillä asiat on ihan hyvin. Ymmärrän oikein hyvin sen, itselläkin on välistä tapana suurennella "huonoa onnea".

Onko näillä sun "kroonisesti epäonnistuvilla" ihmisillä katto pään päällä, vai elääkö he kadulla? Onko heillä töitä? Onko he sairaita? Onko heillä päivittäin mitä panna suuhun vai näkeekö he nälkää?

Tämmösiä elämänkohtaloita on pilvin pimein mutta kuten tuolla sanoin aiemmin, en tiedä mistä se johtuu. Onko ihminen päättänyt itse näin elämien välillä? Karma? Vai vain huonoa tuuria? Suurimmalla osalla maailman ihmisistä ei ole asiat hyvin. Kehitysmaat, Pohjois-Korea jne. Tuolla henkilöllä on kuitenki asiat paremmin kuin jollakin joka elää Pohjois-Korean vankileirillä. Joo tyhmä vertaus. Mutta suomalaisten ihmisten epäonnea huonompaa onnea löytyy melkeinpä aina. Mutta se ei tietenkää tee sitä esim. tuolle sun kertomalles ihmiselle yhtään helpommaksi. Jokasen ihmisen henkilökontanen tragedia totta kai aina on se pahin. Ei siinä lohduta se jottei oo Pohjois-Korean vankileirillä. Mutta nuo asiat mitä hälle tapahtu kuuluu elämään ja hän ei oo ainoo jolle niitä tapahtuu, silti tunnen sympatiaa tuota ystävääs kohtaan. Se on surullista mitä hälle tapahtu. Ajatteleeko hän noin kun sinä että hän on kroonisesti epäonninen?

En ole poikkeus. Sä et näköjään lue kunnolla toisten viestejä, vaan ryntäät rakkikoirana päälle jos ei toisen viesti ole just samaa mieltä kuin mitä itte olet.
    Mähän kirjotin että itse syyllistyn samaan toisinaan, nimittäin ajatukseen "aina mulla on huono tuuri" Eikö se tässä ketjussa ollut nää esimerkit mitä jotku sanoi huonoksi tuuriksi, "työtilan menetys" esim, tuo nyt ei maata kaada. Ja nää sairaudet, kuolemat, ne vain kuuluu elämään. Mun sisko kuoli vähä yli viiskymppisenä syöpään jota puolen vuoden ajan arvauskeskukses hoidettiin suonikohjuina !!! Hältä jäi teini-ikäinen poika ja mies. Mun äiti kuoli aivoverenvuotoon vähä yli kuuskymppisenä jouluaattona, muistan loppuelämäni kun isä tuli yläkertaan sanomaan kun olin koulusta lomalla jotta "äiti on kuollu sielä sairaalas". Häntä hoidettiin hyvän tovin arvauskeskukses vain migreeniin kuuluvina oireina ja kävelytettiin vessaan vaikka ei ois saanu jos olisivat tajunneet jotta on aivoverenvuoto. Mun veli jonka jälkeen minä vasta synnyin kuoli vauvana. Ei se ollut kätkytkuolema vaan se oli joku sairaus johon ei sillon ollu vielä hoitoa.

Älä tuu helevetti mulle luennoimaan. Kuolemia on kokenu munkin perhe.

24. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907

Asian voi kukanenkin tulkita ihan miten oma järjettömyys sen tulkittee, tai pahansuopuus. Mä en ole nähnyt kenenkään tässä ketjussa noin tulkittevan. Se on lähtösin sun päästäs.

25. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Mutta siihen miten niistä selviytyy, voi hyvinkin paljon vaikuttaa se alkaako pitämään itseään kroonisena epäonnistujana vai ei. Puhun kokemuksesta.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri