Krooninen käsi-ihottuma vai psoriasis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tupukkaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tupukkaliini

Uusi jäsen
20.04.2006
20
0
1
ONKO KETÄÄN JOLLA TODETTU KROONINEN KÄSI-IHOTTUMA MUTTA ONKIN SITTEN MYÖHEMMIN DIAGNISOITU PSORIASIS????
Itsellä kesällä lääkäri sanoi käsi-ihottumani olevan kroonista käsi-ihottumaa jota peusaineet, kasvisten käsittely yms. pahentaa. Sormet halkeilevat, kuivuvat ja hilseilevät ja välillä ovat vesikelloja täynnä. Ihmeellistä on että krooninen käsi-ihottuma on nyt myös jalkapohjissa ja varpaiden välissä/taipeissa eli nekin halkeilevat kivuliaasti ja ovat tosi kuivat.... Tämä on todella kivuliasta silloin kun sormet ja varpaat/jalkapohjat halkeilevat rasvauksesta huolimatta. (On kortisoonit ja perusvoiteet käytössä), vetää mielen matalaksi ja eipä sitä normaaleja kotihommiakaan voi tehdä kun sormet vuotaa sitten verta halkeamista....on vielä vaippaikäinenkin lapsi.
Psoriaatikot varsinkin, olisiko aihetta uusiin tutkimuksiin ja minne jos niin???? Varsinkin kuukautisten aikaan tilanne aina pahenee eli voipa sanoa että puolet (vähintään) kuukaudesta menee pahana=halkeilleena.
Toivottavasti joku voi auttaa!!!!!!!!!!

mulla todettiin just psoriasis ja samoissa paikoissa samalla tavalla ihottumat ja haavat kuin sulla. Vesikelloja ei tosin oo ollu. Ja on mulla pieni hilseläiskä niskassa hiusten alla..

Meillä 2 pientä poikaa, toinen vielä vaipoissa. Ja veen kanssa ei kuulemma sais läträtä.. hmmm...

mulle lääkäri laitto lähetteen terveyskeskuksesta Taysiin..

Kannattas varmaan kysyä toisen lääkärin mielipidettä asiaan ja pyytää lähete parempiin tutkimuksiin.

hei,
minullakin todettiin viime kevàànà psoriasis juuri kàsissà (haavoina, kutinana ja pieninà vesirakkuloina ja "nuppineulanpààn jàlkinà kynnnessà"), varpaiden vàlissà ja pàànahassa. aika samanlaiselta kuuloisti kuin sinunkin oireesisi. minullakin se oli aika pahana ja pesuaineiden kàyttò, vaippojen vaihtoa ja kaikki sellainen vaan pahensivàt asiaa. stressi on myòs paha vihollinen.

mutta tunnollisen hoidon tuloksen minulla ei ole esim juuri nyt mitààn oireita: ensin sità hoidettiin kortisoniliuoksella ja rasvoilla ja nyt jatkohoito muilla tuotteilla kuten erikoisshampoolla etc. jos saat hyvàt tuotteet ja jaksat hoitaa itsesi, ihan hyvin voit pàrjàtà. muista myòs ettà psoriasis on todella yleinen tauti ja siità lòytyy paljon tietoa.

tsemppià.

Yhteistyössä