Krooninen rahapula

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luototon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luototon

Vieras
Täällä (kuten muillakin keskustelupalstoilla) kun aina tuomitaan luottotiedot menettäneet ihmiset vastuuttomiksi ja holtittomiksi, niin ajattelinpa kertoa oman kohtaloni.

Menin naimisiin rakkaudesta. Uskoin ja luotin puolisooni. Laitettiin pystyyn yhteinen yritys. Puoliso vastasi sen maksuliikenteestä. Kaikki meni vuosia ihan hyvin. Tai niin luulin. Ei ollut syytä epäillä muuta.

Sitten putosi pommi. Ulosottomies soitti, että vireille on tullut useita laskuja ja koska miehen kanssa oli jo neuvoteltu ja tehty sopimuksia (joista ei ollut pitänyt kiinni), ulosotto olisi väistämätön.

Yritys lopetettiin. Mies heittäytyi tekemättömäksi (ei siis edes etsinyt töitä) ja mä lähdin töihin alalle, johon olin aiemmin kouluttautunut. Koska miehellä ei ollut tuloja, velat kaadettiin mun niskaan.

Niinpä meni luottotiedot ilman holtitonta rahan käyttöä. Ja ilman omaa syytä, ellei sellaiseksi lasketa puolisoon luottamista.

Mies ei koskaan suostunut kertomaan, mihin käytti rahat, jotka oli tarkoitus käyttää laskuihin. Luottamus meni, totta kai. Avioliitto kaatui.

Jäi vain luuserin maine ja vuosien velkavankeus.

Mitäs mieltä tuomitsijat? Omaa syytäkö kaikki?

Jälkeepäin on hyvä olla viisas. Mutta mulle on kotona opetettu että maksa itse laskusi ja älä anna toisen laittaa sun nimiisi mitään velkoja, firmoja tms.

Eli virheen teit siinä kohtaa kun ulkoistit itsesi kokonaan firman laskujen maksamisesta, laskujen vastaanottamisesta, maksuliikenteen seuraamisesta.

Meillä on miehen kanssa yhteinen tili, josta maksetaan yhteiset laskut. Kyllä minä verkkopankissa käydessäni samalla katselen että sieltä tosiaan on mennyt maksuun ne laskut mitä pitääkin, oli sitten maksajana minä tai mies.

"Miehiin ei voi pieni tyttönen luottaa, ne suuren ikävän pieneen sydämeen tuottaa..." "lauleskelee" :whistle: No joo, ehkä sä vähän olet myös syyllinen, kun et yhtään seurannut firman rahaliikennettä, mutta suurin syyllinen toki on exäsi, joka kavalsi firman rahoja. Mut sun olis kai pitäny tehä asiasta tutkintapyyntö, eikä kiltisti vaan ottaa kaikkea paskaa niskaas ja kannettavaksesi. Ei se varmaan loppupeleissä asiaa olis muuttanut, mutta olis varmaan itellä ollu parempi mieli, että olet ainakin yrittänyt vähän saada hyvitystä moisesta tempusta. Jos ei muuuten, niin henkisesti.

Ja olkoon tämäkin taas kerran naisille opetuksena, ettei toiseen nyt ihan sokeesti saa luottaa, vaikka kuinka rakkauden huumassa siltä vois tuntua.... Tuollasia Auervaaroja on ollut maailman sivu ja tulee aina olemaan ja milloinkaan ei voi tietää, koska se omalle kohdalle kolahtaa. Mä tosin olen aina ollut hyvin varauksellinen ihmisten suhteen, että mun kohdalle tuollanen ei varmaan ihan äkkiä osuisi.

Rikosilmoituksen tein. Mutta koska exä on varaton (pimeillä töillä elättää itsensä) niin mistäpä niitä korvauksia otettais edes ulosoton kautta??

Kaikkein pahimmalta tuntuu, että teki tän lapsilleen. Lapset on nyt murkkuikäsiä ja kaikkea pitäisi saada. Mutta ei voi, kun isä ei piittaa ja äidin palkasta menee 1/3 isän tekemiin velkoihin.

Mutta halusin kertoa tän siksi, että älkää heti tuomitko holtittomaksi rahankäyttäjäksi tai yli varojen eläjäksi, jos luottotiedot on pilalla.

Rikosilmoituksen tein. Mutta koska exä on varaton (pimeillä töillä elättää itsensä) niin mistäpä niitä korvauksia otettais edes ulosoton kautta??

Kaikkein pahimmalta tuntuu, että teki tän lapsilleen. Lapset on nyt murkkuikäsiä ja kaikkea pitäisi saada. Mutta ei voi, kun isä ei piittaa ja äidin palkasta menee 1/3 isän tekemiin velkoihin.

Mutta halusin kertoa tän siksi, että älkää heti tuomitko holtittomaksi rahankäyttäjäksi tai yli varojen eläjäksi, jos luottotiedot on pilalla.
Älkää tuomitko...

Itsehän aloittaja rahat antoi epäluotettavalle miehelle. Jos meni luottotiedot, niin oma syy. Turha teinienkään ruikuttaa, aina löytyy töitä tekeville, rahaa voi tienata itsekin. Siellä vasn on totuttu siihen että äiskä käy töissä ja syytää rahat muille.

Yhteistyössä