Kroppa aivan sekaisin :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jepsjeps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jepsjeps

Vieras
Heips, olen käyttänyt hormonaalista ehkäisyä nyt melkein puoli vuotta.
Käytössä on siis Nuvaring e-rengas.

Välivuotoja on ollut 1. renkaan aikana ja 3. renkaan aikana oli myös runsasta vuotoa kesken kierron. Vuoto oli lähinnä rusehtavaa, mutta kuitenkin runsasta.Taukoviikolla vuoto tuli normaalist verisenäi. 4. renkaan aikana homma toimi ihan normaalisti taas.

Nyt 5. renkaan aikana vuoto alkoi 5 päivää ennen taukoviikkon alkua. Vuoto muistutti "normaalia" tyhjennysvuotoa. Nyt, kun varsinaisen tyhjennysvuodon olisi pitänyt alkaa, vuoto loppuikin. Onko mahdollista, että menkat alkavat ehkäisyn kanssa noin viikkoa aikaisemmin? Vai pitäisikö minun nyt mahdollisesti pelätä raskautta tai jotain muuta, koska vuoto jäi varsinaisella taukoviikolla tulematta?
Olen käyttänyt rengasta täysin ohjeiden mukaan.

Onko teillä muilla ollut vuoto-ongelmia pillereiden/renkaan tms kanssa 3 ensimmäisen käyttökuukauden jälkeenkin?

Olen syönyt pillereitä 8 vuotta, ja mulla ongelmana meinaa olla myös se, että vuoto alkaa liian aikaisin, joko 3 pilleriviikolla vielä siinä vaiheessa, kun on pari pilleriä syömättä, tai sitten mulle tulee satunnaisia ylimääräisiä vuotoja toisella pilleriviikolla. Tätä jälkimmäistä vaivaa ei kyllä enää ole ollut, kun vaihdoin merkkiä, mutta nytkin alkoi pieni vuoto, on kolmas viikko menossa, ja kaksi pilleriä vielä jäljellä..

Eli hormonaalisen ehkäisyn kanssa voi noita ylimääräisiä vuotoja tulla, vaikka niitä olisi syönyt tai käyttänyt kuinka kauan tahansa.

Olisi kyllä hyvä ensin karsia pois mahdollisuus että on esim. munasarjakystaa, polyyppeja tai myoomaa, sillä nekin aiheuttavat ylimääräisiä vuotoja.
Itse kävin gynen tutkimuksissa, joissa paikat ultrattiin, mutta kaikki oli ok.

Mistä nämä välivuodot johtuvat? Onko niistä jotain haittaa esim. hedelmällisyydelle? Olen syönyt jo puolisen vuotta pillereitä ja ärsyttää jatkuvat vuodot. Ärsyttää sekin, että tämä kai luetaan normaaleiski sivuvaikutuksiksi, joista ei tarvitse välittää, mutta kyllähän se nyt häiritsee. :(

Yhteistyössä