Hae Anna.fi-sivustolta

KTM:t ja kylteriopiskelijat, apuanne kaivataan!

Viestiketju osiossa 'Opinnot ja kurssit' , käynnistäjänä Lady Syr, 30.09.2006.

1. Lady Syr Vierailija

Hei!

Olen KTM-opiskelija ja pohdin parhaillaan pääainevalintaa. Olen huomannut olevani kiinnostunut yritysjuridiikasta - kurssit ovat mielenkiintoisia ja huomaan pohtivani ja pähkäileväni kursseilla käsiteltyjä asioita ihan kouluajan ulkopuolellakin. MUTTA - hirveän useasti kuulee muiden opiskelijoiden taholta sen, että yritysjuridiikka on pääaineena huono, koska omaa osaamistaan on vaikea profiloida. Laskentatoimeen tai rahoitukseen yhdistettynä se lienee kuitenkin ihan ok vaihtoehto.

Ongelmani piileekin juuri siinä, että en haluaisi tilintarkastajaksi, enkä varsinaisesti n. "numeronpyörittelyhommiin". Voin kuitenkin aivan hyvin kuvitella työskenteleväni julkisella sektorilla. Minua kiinnostavat myös kieliopinnot, sekä jonkun verran kansantaloustiede ja talousmaantiede.

Löytyisikö Elleistä jo valmiita tai valmistumassa olevia KTM:ita, jotka osaisivat valasta asioiden toista puolta pikku-kylterille? Entä työnantajat, miten suhtautuisitte työnhakijaan, joka on lukenut yritysjuridiikkaa ja johtamista? Tai yritysjuridiikkaa ja markkinointia? Onko koko yhdistelmä täysin tuhoon tuomittu vai kannattaako tosiaan valita se pääaine, mistä pitää eniten? Onko tällaisella yhdistelmällä mahdollisuutta työllistyä esim. liiketoiminnan (tai organisaation toiminnan) suunnittelutehtäviin, ulkomaankauppaan tai -toimintaan liityviin tehtäviin tm? Kiitos vastauksista!

2. Mirka Vierailija