Kuinka estää isovanhempia ostamasta käyttökelvotonta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
roinaa lapsille? Taas alkaa lähestyvä joulu hirvittää. Kuinkahan paljon kaikenmaailman sälää lapset taas saavat? Olisin hyvin tyytyväinen, jos isovanhemmat antaisivat esim vaatteita/lahjakortin, ja kenties yhden hieman kalliimman lahjan, jota lapset toivovat. Minusta tämä riittäisi mainiosti.

Vaan ei! Kymmenen pakettia per nenä on vähintään ostettava, koska onhan se kivaa saada paljon lahjoja. Mitä väliä, vaikka pikkuhilut ovat viimeistään tapanina rikki/imurissa.

Joka kevät saa raahata rikkinäisiä leluja kaatopaikalle, nytkin siivosimme autotallin ja lasten huoneet ja peräkärryllinen roinaa lähti. Lapsilta lelulaatikollinen per nenä. Eikä auta, vaikka isovanhemmat tietävät asian. Pakko vaan ostaa, yhtään miettimättä onko lahja todella tarpeellinen.

Miten saada heidät ymmärtämään, ettei todella tarvitse ostaa paria pakettia enempää? Kun ei sana tunnu menevän perille.

me pyydettiin antamaan rahana ja sanottiin että ostetaan sit itse jotain tarpeellista. lapsille sanotaan että nää on mummolta ja papalta nämä lahjat. tämä toimii siinökin mielessä hyvin, että ko isovanhemmat asuvat kaukana, ja rahan lähetys on halvempaa kuin pakettien

Jaa a täällä sama ongelma voi jessus sitä romun määrää! Sanottiin kyllä niille viime jouluna ettei tarvi ostaa mitään turhaa mutta sama meno jatkui. No eipä tarvi itse ostaa mitään

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Jos sana ei auta... niin ei kait siinä mikään auta. Onko teillä tapana kirjoittaa lahjatoivelistoja, voisiko lapset tehdä vaikka sellaiset, ja sitten isovanhemmat voisi niitä leluja ostaa jotka jotenkin menettelisi teillä.

Kyllä isovanhemmat aina kysyvät lapsilta, mitä nämä toivovat. Ostavat sitten yleensä hieman kalliimman lahjan, koska tietävät ettei meillä ole varaa. Kunpa se jäisikin siihen! Sitten ostavat kaikenmaailman sälää lisäksi, ettei lapsille tule paha mieli, jos saavat vaan muutaman paketin.

Ja sanottu on, muttei tunnu auttavan. Mitä ihmettä voisi tehdä, raahata joulun jälkeen kaikki sälä heille ja sanoa että säilyttäkää te näitä kun meille ei mahdu? Enkä suinkaan tarkoita olla kiittämätön, mutta kun mielestäni ne pari parempaa lahjaa riittäisivät. Ei tarvitsisi heidänkään tuhlata rahojaan turhuuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Jos sana ei auta... niin ei kait siinä mikään auta. Onko teillä tapana kirjoittaa lahjatoivelistoja, voisiko lapset tehdä vaikka sellaiset, ja sitten isovanhemmat voisi niitä leluja ostaa jotka jotenkin menettelisi teillä.

Kyllä isovanhemmat aina kysyvät lapsilta, mitä nämä toivovat. Ostavat sitten yleensä hieman kalliimman lahjan, koska tietävät ettei meillä ole varaa. Kunpa se jäisikin siihen! Sitten ostavat kaikenmaailman sälää lisäksi, ettei lapsille tule paha mieli, jos saavat vaan muutaman paketin.

Ja sanottu on, muttei tunnu auttavan. Mitä ihmettä voisi tehdä, raahata joulun jälkeen kaikki sälä heille ja sanoa että säilyttäkää te näitä kun meille ei mahdu? Enkä suinkaan tarkoita olla kiittämätön, mutta kun mielestäni ne pari parempaa lahjaa riittäisivät. Ei tarvitsisi heidänkään tuhlata rahojaan turhuuksiin.

No toisaalta, heidän rahojaanhan ne ovat kuitenkin.

Nimim. meidän lapset sai mammalta viimejouluna ässä yms raha-arpoja usean satasen edestä :wave:

Muistan kun ex- anoppini aina kehui kuinka rakastaa joulua ja lahjojen hankkimista,sitten tuo soittaa minulle ja kiroaa kun ei jaksaisi koko yötä paketoida lahjoja?
No onhan siinä paketoitavaa kun kaikki paketointi hommat jättää edelliselle päivälle ja joka perhanan sukkaparikin eri pakettiin puhumattakaan niistä paistilastoista joita sain jokavuosi,osti ison paketin lastoja ja paketoi joka ikisen erikseen..tyhmää..

juu, samaa vikaa täällä, anoppi kantoi tänne nyt viime vierailulla 2vkoa sitten sellaiset määrät tällä hetkellä sopivan kokoisia kesävaatteita että huh... Mitäköhän niillä nyt talven tullessa tekee? Aijoo, laittaa keväällä huutikseen...:)

Kun esikoinen(tyttö) oli vauva, anoppi toi pelkästään poikien vaatteita. Kamala pettymys oli kun kuopuskin oli sitten tyttö... Voi minuu kun en osaa poikia tehä.

Lelutkin on ihan roskiskamaa - kirjaimellisesti, en tasan anna lapsilleni jotain roskalavalta löydettyä soittorasiaa. Ja taas olen huono miniä.

Mekin ollaan avattu lapsille tilit, just sitä varten että jos ei keksi lahjaa niin voi sitten laittaa rahaa säästöön. Näin kaikki tekeekin, paitsi se ihana anoppi...

Minuakin hirvittää joulun lelulahjat jo etukäteen kun iso säkillinen lasten leluja on jo varastossa ja lasten huone taas on pullollaan leluja, pitäs toinenkin säkillinen varastoon viedä. Jospa sukulaiset uskos kun sanotaan että, kirjoja vaatteita ja askarteluvälineitä saa tuoda, ei leluja.

Meillä toinen vanhemmistani antaa rahaa ja toinen saattaa ostella mitä vain. En oikein ymmärrä, tuntien hänet haluaa ostaa "järkevää", mutta tässä lopputulos kaikkea muuta.

Vaatteet usein ihan väärää kokoa ja ostelee sitten useamman sellaisen, usein kirppikseltä. Olen sanonut että osta vaan yksi sopiva, sellainen mistä itse tykkäät vaikka ihan kaupasta. Kirppis jutuissa sinällään ei ongelmaa mutta kun koot ei välttämättä kolahda kohalleen.

Minä olen kyllä ilmoittanut äidilleni, että lapsille saa tuoda max. 2 pakettia/nuppi. Sillä lähtee aika helposti mopo käsistä näissä lahjahommissa. Tosin viime jouluna oli sitten siinä toisessa paketissa monta osiota... :D
Pikku hiljaa alkaa siis mennä ymmärrykseen, että mieluummin yks laadukkaampi kuin kymmenen krääsää.

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Meillä toinen vanhemmistani antaa rahaa ja toinen saattaa ostella mitä vain. En oikein ymmärrä, tuntien hänet haluaa ostaa "järkevää", mutta tässä lopputulos kaikkea muuta.

Vaatteet usein ihan väärää kokoa ja ostelee sitten useamman sellaisen, usein kirppikseltä. Olen sanonut että osta vaan yksi sopiva, sellainen mistä itse tykkäät vaikka ihan kaupasta. Kirppis jutuissa sinällään ei ongelmaa mutta kun koot ei välttämättä kolahda kohalleen.

Minä olen varmaan nirso ja kaikkea mahdollista mutta jotenkin voisin kuvitella jos meille joku ostasi kasan joululahjaksi käytettyjä leluja ja vaatteita niin uskoisin että olisin niin minä kuin lapsi pettyneitä :(
Kirppis tavara sopii lahjaksi jos todellakin on uusi mutta vanha käytetyn näköinen vielä ehkä käyttökelpoinen ei minusta kuulu lahjapakettiin vaan sen voi antaa muuten vain kun käy kylässä ;) jos jotakin sopivaa sieltä löytää.

Yhteistyössä