Hae Anna.fi-sivustolta

Kuinka estää Facebookin kaveriehdotukset?

Viestiketju osiossa 'Tietotekniikka' , käynnistäjänä finninaama, 26.08.2017.

1. finninaama Vierailija

Kuinka voi estää Facebookkiin tulevat "kaveriehdotukset", eli "henkilöt, jotka saatat tuntea"?

Itse en ole FB:n asetuksista sellaista kohtaa löytänyt, jolla kaveriehdotuksien tulon voisi estää, ja ehdotuksien poistaminen kuvien oik. yläkulman rastista on todella hidasta, kun viime aikoina noita ehdotuksia on ruvennut tulemaan päivittäin satoja, ympäri maailmaa. En todellakaan saata, enkä edes halua tuntea ketään näistä ehdotuksista, joten haluaisin estää näiden tulon Facebook sivulleni.

Kuinka tällaiset ehdotukset yleensä eksyvät sivulleni? Itse en ole vieraillut yhdenkään tällaisen henkilön sivulla, joten sitä kautta oma Facebook osoitteeni ei ainakaan ole levinnyt.

2. ehkä Vierailija

en tiedä, miten nämä ehdotukset saa pois, mutta teoriani on että ne ihmiset, joita facebook ehdottaa kavereiksesi ovat puhelimessasi olevia yhteystietoja (esim. tallennetut puhelinnumerot tai sähköpostit) sekä ihmisiä, jotka ovat käyneet tutkimassa profiiliasi.

3. IT-aisantuntija Vierailija

Jenkit pitävät visusti salassa sen, mihin facebookin kaveriehdotukset perustuvat. Arvailuja on toki tehty, mutta ilmeisesti yksi varmimmista kriteereistä on se, että kaveriehdotukseksi päätynyt henkilö on ossakin vaiheessa tarkastellut fb-profiiliasi.

Myös tietokoneeseen tallennetut evästeet ja sivuhistoria lähettävät tietoa tietokoneella tehdyistä sivuhauista facebookin ylläpitoroboteille, jotka vertaavat vastaavuuksia muiden tietokoneiden käyttäjien sivuvierailuista, jolloin kaveriehdotuksia alkaa tulla sieltä, missä yhtäläisyyksiä löytyy.
    Tämä toimii myös kohdistetun mainonnan osalta niin, että jos käyt vaikkapa hevosenhoitotarvikkeita myyvän verkkokaupan sivuilla, niin pian alkaa fb-sivuillesikin tulla mainoksia vastaavista firmoista.

Valitettavasti facebookin kaveriehdotuksia ei pysty estämään, joten ainoat keinot ovat joko hyväksyä ehdotukset, poistaa ne yksitellen, tai olla käyttämättä koko Facebookia.

4. torjuntakuntoon Vierailija

noin käy kun kone on suojaamaton. Hommaa kunnolliset virusohjelmistot.

5. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    No ei ihan taida pitää paikkaansa sillä minullakin noita ehdotuksia välilä ihan riesaksi saakka eikä yksikään näistä ole ollut minulle tuttu tai että heidän numeronsa olis mun luurin muistissa tai olisin s-postia heille laittanut tai he minulle.

6. xxxx Vierailija

luulen, että se ehdottaa kavereiksi sun omien kavereiden kavereita

Nämä merkit paljastavat, että sinut on kasvattanut vahva nainen

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri