kuinka hyvin teidän 7kk. ikäiset nukkuvat/nukahtavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasap

Vieras
Siinäpä kysymys jo tulikin. Meillä on pieniä vaikeuksia saada unesta kiinni ilman kiukuttelua. On vasta oppinut konttaamaan ja seisomaan tukea vasten niin ei malta vaikka onkin väsynyt.

nyt siis nukkuu päivällä 10-11.30 ja 16.00-17.00 ja yöunet yhdellä herätyksellä 21/22-7/8.00

miten teillä muilla? Huomenna ajattelin kokeilla ett jos nukkuis vain 12- päikkärit ja yöunille menee todennäköisesti 19.30-. Onko muita jotka pärjää yhdellä päikkärillä?

Kuulostaa sitä että sun alpsi nukkuu niin hyvin kuin nyt tuon ikäinen voi nukkua. Miski tuossa pitäis mitään muuttaa. Aika harva tuossa iässä vielä yksillä unilla pärjää, parin kk päästä toki varmasti jo pärjääkin.
Anna sen konttailla ja seisoskella siellä sängyss jos se haluaaa, kyllä se uni siten tulee kun on aikansa saanu reenata. Toki monesti siinä pitää olla ainakin osan aikaa vieressä, kun yksin ei noin pieni yleensä halua olla.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Yhteen päikkäriin ollaan mietitty koska noi päikkärit on yhtä kiukuttelua vaan. Annakin seisoskella ja olla sängyssä mutta kun itkee väsymystään ja raivostuu ku pistän makaamaan. Ja sit nuo iltapäiväpäikkärit venyy iltaan asti jos ei herätetä viimeistään viideltä ja yöunet siirtyy puoleen yöhön. Ja siinä menee meidän vanhempien yhteinen aika. Yhdellä pitkällä päikkärillä vois saada raivarit pois kun nukahtais heti ja päästään yöunille aiemmin. Kaikki ois iloisempii. En jaksa enää itkettää lastani. Jos ei nukuta niin miksi pakottaisin siihen?

No mulla tuolla makkarissa nukkuu just 7,5 kk ikäiset kaksoset :)
Laitoin ne unille klo 20.00. Imetin ja jätin sänkyyn, toinen nukahti tissille, toinen itsekseen.

Tunnin sisällä heräävät syömään. Yöllä syövät vielä jonkun kerran (en tiedä montako kertaa, en oo laskenu, nukutaan perhepedissä, ja nukahdan itse heti kun saan lapselle tissin suuhun :D ).

Aamulla heräävät siinä 6-7 maissa. Ekat päikkärit (noin 30 min.) 9-10 maissa sisällä, tokat (noin 2 tuntia)12-15 välillä ulkona, ja vielä pikku tirsat (30 min.)17-18 välillä ulkona.

Enemmän tuo ainakin kuulostaa nukkuvan kuin meidän lapsi tuossa iässä :) Hänellä oli kahdet puolen tunnin päikkärit päivässä ja yöunet klo 21-08. Yöllä heräili syömään joitakin kertoja, ehkä noin neljästi (en laskenut, nukumme perhepedissä). Nukahtaminen oli hänelläkin usein hankalaa, kun oli niin aktiivinen opetteluvaihe menossa...

Meillä vauva just 7kk ja on ollut aina hyvä nukkuja. Viime aikoina ollut nukkumaan meno hieman haastavampaa liikkumistarpeen vuoksi. Mutta yöunet nukkuu yleensä 21-07 ilman heräämistä. Kahdet päiväunet, joista ekat noin 9-13 ja pikkutorkut 15-30 min. siinä viiden maissa.

Hyvinhän sulla ap nukkuu. Mun ipana nukku päikkäreitä 2x30min ja nukahtaminen oli aina vaikeaa sekä heräili öisin. Saatto nukahtaa esim 22 ja herätä 6. Ei se vuorokauden unimäärä siis kummonen ollu. Voithan sää kokeilla niitä yksiä päikkäreitä, harvempi vauva silti pärjää yksillä.

Jotainhan teen väärin kun ei nukahda itsekseen mutta en vaan ymmärrä mitä. Rutiinit on, rauhoitetaan sadulla ja maidolla, valoja pois, ruuat syö kellon tarkasti kuin vauva vaan voi, en mene heti pienestä kitinästä vaan vasta itkusta rauhottaa, olen siinä vieressä sängyllä esittäen nukkuvaa... Kun ei nukahda niin ei nukahda! Ois kiva tietää mitä teen väärin...

Meillä vauva nyt 6,5 kk ja nukahtaminen ihan älyttömän vaikeaa. Päiväunille kanssa, mutta varsinkin yöunille. Eilen illallakin meni puolitoista tuntia. Ennen sai vaan viedä sänkyyn ja nukahti sinne itsekseen, mutta nyt on tullut taas tälläinen vaihe. Toivottavasti pian menee ohi.

Meillä vauva nyt 6,5 kk ja nukahtaminen ihan älyttömän vaikeaa. Päiväunille kanssa, mutta varsinkin yöunille. Eilen illallakin meni puolitoista tuntia. Ennen sai vaan viedä sänkyyn ja nukahti sinne itsekseen, mutta nyt on tullut taas tälläinen vaihe. Toivottavasti pian menee ohi.

Ja meillä siis nukkuu yöllä niin että laitan 20.30 nukkumaan (eriasia sitten millon nukahtaa mutta tuolloin aloitan nukuttamisen). Herää 6-7. Sitten nukkuu siinä 8-9 välillä puolen tunnin tirsat. Sitten menee kahdentoista aikoihin vaunuihin pihalle nukkuu mitä vaan vartista pariin tuntiin. Sitten jos on nukkunut tosi vähän laitan vielä tuossa kahden aikoihin uudestaan pihalle. Mutta jos nukkunut hyvin niin sitten laitan 16 - 17 välillä pihalle ja silloin nukkuu yleensä vajaan tunnin.

Ei meilläkään nukahdetta itsekseen, vauva 7,5kk. Kahdet päikkärit nukutaan, n. 10-11.30 ja 15-16. Ei kaikki vauvat nukahda itse, meillä on ainakin niin aktiivinen tapaus, että ei kyllä ikinä nukahtaisi siellä yksinään..

[QUOTE="tuplamamma";29785611]No mulla tuolla makkarissa nukkuu just 7,5 kk ikäiset kaksoset :)
Laitoin ne unille klo 20.00. Imetin ja jätin sänkyyn, toinen nukahti tissille, toinen itsekseen.

Tunnin sisällä heräävät syömään. Yöllä syövät vielä jonkun kerran (en tiedä montako kertaa, en oo laskenu, nukutaan perhepedissä, ja nukahdan itse heti kun saan lapselle tissin suuhun :D ).

Aamulla heräävät siinä 6-7 maissa. Ekat päikkärit (noin 30 min.) 9-10 maissa sisällä, tokat (noin 2 tuntia)12-15 välillä ulkona, ja vielä pikku tirsat (30 min.)17-18 välillä ulkona.[/QUOTE]

Muiden kommentteja lueskelleena tulen siihen tulokseen, että meillä ilmeisesti siis muksut nukkuu tosi hyvin ja paljon (ainakin vielä) :)
Pakko nukuttaa kolmet päikkarit, muuten kitisevät väsyneinä lattialla. Ulos vaunuihin nukahtavat helpoimmin. Ei yleensä tarvitse kuin työntää vaunut ulos ovesta, ja melkein heti ovat unessa.

Jotainhan teen väärin kun ei nukahda itsekseen mutta en vaan ymmärrä mitä. Rutiinit on, rauhoitetaan sadulla ja maidolla, valoja pois, ruuat syö kellon tarkasti kuin vauva vaan voi, en mene heti pienestä kitinästä vaan vasta itkusta rauhottaa, olen siinä vieressä sängyllä esittäen nukkuvaa... Kun ei nukahda niin ei nukahda! Ois kiva tietää mitä teen väärin...

Hei se on vauva, ei ne vauvat aina osaa toimia jonku ohjekirjan mukaan. Kyllä se nukahtaminen joskus kestää isompienkin lapsien kanssa.

Voithan sää koittaa niitä yksiä päiväunia, viikon jälkeen huomaat kyllä alkavatko ne riittämään lapsellesi vai ei.

Meillä on tähän asti nukutettu nukuttamalla kun vauva ei ole nukahtanut itsekseen. Mutta nyt on useampia kertoja nukahtanut itsekseen esim. ollessaan lattialla leikkimässä ja on äkillisesti tullut väsy kesken leikin.

Nukuttaessakin on tosin kyllä melkein aina nukahtanut max 5min aikana. Aamulla herää 7.00,ekat päikkärit klo.9-10.30, tokat päikkärit 14-15.00 ja kolmannet päikkärit 17-18.00. Yöunille noin 20.00. Vähemmillä unilla ei pärjää, alkaa muuten kitisemään väsymystään.

h
4l9wl83ze2p.png
a

Tehdä lapsia kun oot jo noin leipiintynyt... Pieni lapsi, pienet murheet! Lapsesi nukkuu todella hyvin!! Jos tarviitte "parisuhdeaikaa" miehesi kanssa, laittakaa vauva omaan sänkyyn nukahtamaan itse = itkemään itsensä uneen ja menkää ukkosi kans naapurihuoneeseen hommiin vaikka tulpat korvissa... Priorisoi kato tarpeesi. Mut älä herran tähden vaan tee lisää lapsia!!

Hahaa! Nyt nukahti vartissa kun lauloin ja pidin kättä masun päällä. Edelleen protestoi hieman mutta ei ollut paha kiukkukohtaus. Mutta ei vielä taida jaksaa sinne iltapäivään asti.

ehkä hänelle ei riitä vain silittely ja rutiinit vaan tahtoo varmistaa että todella olen siinä ja siksi tahtoo kuulla ääneni. Iltasinki nukahtaa usein parhaiten niin että me miehen kanssa höpötetään sängyssä. Niin ja eilen meni yöunille 20min. Kiukuttelun kautta.

no, jos saan laululla nukkumaan niin minä sitten laulan. Oisko sitten jtn. Eroahdistusta en tiedä... Päivisin olen kuitenki hänen kanssa. Teen kaikki kotityöt ja laitan itseni kun hän nukkuu.

joku tuolla kirjoitti että olisin muka leipiintynyt lapseeni. Wtf!? En mä ole vihainen hänelle!!! Pelkään vaan että hän saa jtn. Traumoja kun en osaa nukuttaa häntä ilman kiukkukohtausta! Tunnen itseni epäonnistuneeksi paskamutsiksi ja luulen että rikon lapseni!!!! En tahdo huudattaa häntä!

mut Joo, iltapäiväl nukutan lenkillä. Toivotaan että nyt mentäis parempaan suuntaan kun nyt on nukahtanut niin hyvin.

Meillä on syntymästä noin puoleen vuoteen asti melko huonosti nukkunut vauva, mutta nyt vaikuttaa helpottavan. Tällä hetkellä jo pari viikkoa mennyt näin..

Klo 20 alkaa yöunille ja herää kokonaan 8-9 välillä (aamuyöstä syö kerran, joskus myös kerran alkuyöstä). Päiväunia nukkuu kahdet, toiset noin puoli tuntia klo 11-12 välillä ja toiset 2-3h n. klo 14 eteenpäin.. Nukuttamiset ruvenneet sujumaan todella helposti, mutta eiköhän takapakkia tule, kun oppii ryömimään/konttaamaan. Mitä nyt edellisiä luin, niin meidän vauvahan nukkuu aika paljon :o

Yhteistyössä