Kuinka imetys lähtee käyntiin sektion jälkeen? KOkemuksia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minzki84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minzki84

Jäsen
21.02.2007
73
0
6

Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla. Synnytystä oltiin käynnistelty useampi päivä ja kun se vihdoin käynnistyi, niin 18 tunnin päästä lääkärit totesi, ettei homma edisty ja tehtiin sektio.
Silloin maito nousi rintoihin 4 vuorokauden kuluttua neidin syntymästä.

Nyt odotan toista (rv 28+4) ja voi olla paljon mahdollista, että tämä vauva syntyy suunnitellusti sektiolla. MIetin vain, että kuinkahan ihmetys mahtaa lähteä käyntiin ja ylipäänsä nouseeko maito rintoihin suunnitellun sektion jälkeen :headwall:

Onko kellään tästä kokemuksia?? Olisin niistä todella kiinnostunut ja kiitollinen. Tässä kuitenkin vielä pohditaan synnytystapaa ja se varmistuu vasta ihan lopussa ilmeisesti.
Päätöksessä painaa nimittäin sekin, että minulla on ahdas lantio ja kovin suuri vauva sieltä ei mahdu tulemaan.

Minulla esikoinen syntyi normaalisti alateitse, mutta ennenaikaisena ja oli keskolassa kaksi viikkoa.... maitoa ei sitten alkanut nousemaan lainkaan.

Nyt toinen syntyi hätäsektiolla, mutta ihan normaalisti alkoi maitoa tulemaan, tai no, hitaasti mutta varmasti. Eli en kyllä tiedä vaikuttiko sektio miten maidon nousemiseen, mutta kyllä sitä sieltä sitten vaan alkoi tulemaan ja tulee edelleen jos vain likka haluaisi syödä (nyt ikää 6 kk ja lakkoilee).

Minulle tehty 3 suunniteltua sektiota. Maito on noussut toisena tai kolmantena päivänä synnytyksestä. Sektioiden jälkeen vauvat on imeneet ensimmäisen kerran n. 1-3 tunnin kuluttua. Kyllä se maito nousee sektiosta huolimatta, kun vauva sitkeästi imee. Älä etukäteen murehdi.

Mulla meni melkein viikko hätäsektion jälkeen ennen kuin maitoa kunnolla alko tulla. Olisin varmaan luovuttanut, mutta kiitos tsemppaavien kätilöiden ja reippaasti imevän pikkuneitin, maito viimein nous kunnolla ja imetys onnistui hyvin =)

Kiitoksia vastauksistanne :) Voi olla siis, että tämäkin asia on hyvin pitkälle äidistä kiinni ja siitä miten kenenkin hormonit yms toimii. Ei pidä siis alkaa stressata etukäteen :p Jospa sieltä sitten jotain tulis kun on sen aika! Hyvät viikonloput kaikille :wave:

Olin sektion jälkeen sairaalassa 11 vrk, viimeisenä päivänä yritimme sähköpumpulla ja hoitajakin oli ihmeissään, koska saalis oli pari tippaa. Tulin kotiin ja ekalla terveydenhoitajan kotikäynnillä sain lääkepurkin, jonka syötyäni vasta alkoi maitoa tulla. Poika oli jo tuttelimaidolla päivät mutta siitä lähtien imetin öisin seuraavat puoli vuotta ja hyvin meni. Nytkin odottelen hidasta alkua, mutta kyllä se lopulta käynnistyy.

lutuliini ja göö 26+5

Mulla alkoi sektion jälkeen maito nousta noin 3 päivän kuluttua.
Sairaalassa sanottiin, että hieman hitaammin voi maidon tulo käynnistyä, kuin alatiesynnytyksen jälkeen.

Jouduin olemaan sektion jälkeen 4 tuntia yksikseni heräämössä, vauvaa ei tuotu luokseni vaikka kuulemma olisi pitänyt.. sekin saattoi vaikuttaa.

Ole vaan luottavaisin mielin imetyksen suhteen =)

Yhteistyössä