Kuinka imetys sitten vaikuttaa rintojen ulkonäköön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nubbe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nubbe

Jäsen
20.05.2007
222
0
16
Taas tuli jossain topicisa esiin, että oli rinnat sen näköiset kuin olisi ainakin yhden imettänyt. En ehkä ole tarkkaillut rintojani kovinkaan huolellisesti kun nyt on pakko kysyä että miten imetys sitten muuttaa / voi muuttaa rintoja?

:ashamed:

Nännit nyt on isommat ja niin on harmikseni kuppikokokin mutta en ole muuta huomannut.

Imetin kahta lasta pitkään ja rinnat roikkuivat imetyksen jälkeen kuin nahkapussit. Ajattelin, että apua, tällaiseksikö jäävät, mutta palautuivat myöhemmin lähes normaaliin kokoonsa.

Mulla ainakin kasvoi raskauden ja imetyksen hirmuisesti ja kun lopetin imetyksen(en imettänyt kuin noin 2kk) Olivat vähän aikaa kuin pannulaput :ashamed: Palautuminen kesti aikansa ja kuppikoko ei varsinaisesti suurentunut,mutta muuttui kyllä. Sanotaan että rinnat palautuu paremmin jos imettää en sitten tiedä miten käy jos imettäisi pidempään.

No jos se on se suurin/ainoa huoli lapsia tehdessä niin enpä suosittele niitä tekemään... Itse en ainakaan ole tuijotellut muiden tissejä saatikka omiakaan "sillä silmällä". Musta se on normaalia, että ne roikkuvat, kun kuppikoko on E. Tuskin se on imetyksestä kiinni. Eikä se mua haittaa, kun liiveissä ne näyttävät tosi hyvältä :D

Mulla on raskaus- ja maidonnousu/imetysaika kasvattanu rintoja järjettömän suuriksi (normaalistiki koko on 70D) ja tästä hyvästä on sitten rintojen iho joutunu koville. Imetyksen jälkeen nahka näyttää venyneeltä ja tissit on vaan tyhjät pussit. Esikoisen imetyksen jälkeen rinnat palautui melkein entiselleen noin puolessa vuodessa, nyt toisen lapsen imetyksen lopettamisesta on reilu 3kk ja toistaiseksi näyttävät kyllä aika ikäviltä läpysköiltä. Toivon kuitenki, että nää tästä vähän ees kiinteytyis kasaan vielä.. :(

Pikkusen tuntuvat pienentyneen, mutta ehkäpä ne vielä palautuu. Imetyksen lopettamisesta on vain pari kk aikaa. Mä ainakin otan ilolla vastaan nämä hitusen pienemmät, ne imetyksen aikaiset pallot oli ihan hanurista.

No ainakin mulla on kyllä pienentynyt kuppikoon verran ja välillä haikaillen muistelen ennen imetystä niin kiinteitä rintojani... Mutta kaks lasta näistä on ravintonsa saanut ja hyvä niin!

Imetyksen aikana rinnat usein kasvavat johtuen lisääntyneestä maitorauhaskudoksesta sekä verenkierrosta rintojen alueella. Kun imetys loppuu, kestää jokunen kuukausi, kun maitorauhaskudosta "häviää" ja tilalle tulee rasvaa, joka sitten muovaa rinnat jälleen pyöreiksi.

Rintojen ihon venyminen on usein myös painovoiman ja painonvaihteluiden syytä, eikä pelkästään imetys tai raskaus siihen seikkaan vaikuta. Raskausaikanahan hormonit jo vaikuttavat mm. Cooperin ligamentteihin, joiden tehtävänä on kannatella rintoja.

Ja kun ikää tulee lisää, kaikilla rinnat alkavat roikkua, ellei kirurgi ole päässyt veitsellä liian lähelle...

Yhteistyössä