kuinka ison asuntolainan olette saaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fkdj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fkdj

Vieras
eli siis me ollaan löydetty aivan ihana asunto mikä me haluttas ostaa. tosin mies on vaan vakituisessa työssä.. eli hän ottaa lainan omiin nimiinsä. takaajaksi saamme hänen vanhemmat.. lainaa pitäis saada sellanen 147 000e!! onko meil miään mahiksia. lainaa pystyttäs vähentään se 550-600e/kk
tulot miehellä n. 1500e ja minä oon väliaikaisessa työsuhteessa (loppuu n. puolenvuoden päästä)

ootko laskenu laskurilla? paljonko jää laina-ajaksi
kyllä uskosin että saatte
ja miksi mies ottaa lainan omiin nimiinsä?
me otettiin kyllä eka laina ihan puoliks, vaikka olin vaan opintotuella ja mies töissä ja miehen tilitä se lyhennys meni. mutta olin siis kuitenkin ihan yhtä vastuussa lainasta ja siis ihan yhtä paljon myös omistajana asunnossa

ollaan laskettu laskurilla.. mutta kun ei tiedä korko% niin vaikea mennä sanomaan että onnistuuko se nuin pienellä kk maksulla.. tosin kaikilla muilla laina aika jää 30vuoteen.. paitsi sammolla.
sampoon huomenna miehellä aika.. tosiaan molemmat ihastu asuntoon.. harmi kun meneee tässä lainaa värkätessä.. takuun antajat on 3tunnin ajomatkan päässä eli ilmeisesti he käyvät kyseisen paikkakunnan pankissa tekemässä paperit ja siinä menee taas sitten aikaa :/ pelottaa että asunto menee sillä aikaa,

Meillä laina-aika 25 vuotta, lainaa otettiin 94000 euroa, korkona vielä tällä hetkellä Euriboria edullisempi Prime ja kuukausierä 530 euroa. Eli taitaisi tulla toooooodella pitkä laina-aika tuolla kuukausierällä.

Tää nyt ei varsinaisesti tänne kuulu, mutta me ei meinattu saada sen takia lainaa, kun haluttiin niin "pieni" laina. Rakensimme siis oman talon ja haimme lainaa 120 000, jolla siis maksettaisiin myös tontti. Ei meinattu sen takia saada kun pankki ei uskonut että sillä rahalla pystyisimme rakentaa. Kauheesti piti todistella ja laittaa heille perusteluja ym. miksi ei tarvita enempää lainaa. No, saatiin laina ja talo pystyssä, jotain vielä kesken (listoja ja verhotankoja puuttuu, takka puuttuu ja vähän panelointia.) mutta asumiskelpoinen :)

meillä on tarkotus ottaa sellanen laina että jos saan itse vakituisen työpaikan niin voidaan nostaa ihan reilusti kk erää.. mutta nyt ei vielä kuitenkaan uskalleta ajatella suurta kk erää.. hankintojakin on jonkunverran tiedossa.. auto yms.. tosin siihen ei olla paljoa budjetoitu max 6000e. ja asunnosta vielä tingataan kunhan saatais se laina vaa eka.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku82:
Tää nyt ei varsinaisesti tänne kuulu, mutta me ei meinattu saada sen takia lainaa, kun haluttiin niin "pieni" laina. Rakensimme siis oman talon ja haimme lainaa 120 000, jolla siis maksettaisiin myös tontti. Ei meinattu sen takia saada kun pankki ei uskonut että sillä rahalla pystyisimme rakentaa. Kauheesti piti todistella ja laittaa heille perusteluja ym. miksi ei tarvita enempää lainaa. No, saatiin laina ja talo pystyssä, jotain vielä kesken (listoja ja verhotankoja puuttuu, takka puuttuu ja vähän panelointia.) mutta asumiskelpoinen :)

oho! minkä kokonen talo? minä vuonna rakensitte? oikeesti miten voi mennä noin vähän :D yleensä kun menee se 200 000....

Tarjouksen voi tehdä asunnosta myös sillä ehdolla että rahoitus saadaan kuntoon. Eli jos rahoitusta ei tule niin tarjousta ei ole.
Mutta tosiaan noilla tuloilla voi olla vaikea saada tuollaista lainaa, jollei ole jotain omaisuutta jota kiinnittää.

Meillä miehellä tulot olivat samaa luokkaa,minä kotiäitinä.Lainaa saatiin 140 000e.Nyt lyhennetään 705e/kk ja siihen vielä hoitovastike(rivitalossa) 190e.Huimat on asumiskustannukset meidän tuloihin,mut hyvin pärjätään:)

Ja laina saatiin "pikkupankista"..

Alkuperäinen kirjoittaja leena:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku82:

oho! minkä kokonen talo? minä vuonna rakensitte? oikeesti miten voi mennä noin vähän :D yleensä kun menee se 200 000....

Alettiin tekee pohjaa syksyllä 2004, muutettiin sisään helmikuussa 2006.
Talo on 130 neliötä+terassit. Lapponia Housen lämpöhirsitalo. Talkoovoimin rakennettu, mies paljon töiden jälkeen raksalla. Ei paljon vierasta työvoimaa. Mies sähköasentaja joten sekin homma oli edullinen.
Tontti törkeen halpa, hehtaari 20 000e. Maalla. :)
Olen itsekin iloinen ettei enempää tarvittu lainaa, vaikka välillä vähän nappaa kun asuu keskeneräisessä...mutta ei saa valittaa! Oma koti kullan kallis :heart: ja ette arvaakaan kuinka paljon tätä arvostaa kun itse tehnyt alusta loppuun.

korko on tällä hetkellä marginaalin kanssa vähintään 4.7%!
ja toi lainasumma sillä korolla 30v laina-ajalla ois n. 770e

eli ette tollaista summaa saa 500-600e lyhennyksellä....

Alkuperäinen kirjoittaja fkdj:
eli siis me ollaan löydetty aivan ihana asunto mikä me haluttas ostaa. tosin mies on vaan vakituisessa työssä.. eli hän ottaa lainan omiin nimiinsä. takaajaksi saamme hänen vanhemmat.. lainaa pitäis saada sellanen 147 000e!! onko meil miään mahiksia. lainaa pystyttäs vähentään se 550-600e/kk
tulot miehellä n. 1500e ja minä oon väliaikaisessa työsuhteessa (loppuu n. puolenvuoden päästä)

henkilökohtainen mielipide on, että järjetön ajatuskin. Ihan mieletön laina maksettavaksoi noilla tuloilla ja noin vähän.
Se on mummon markoissa noin miljoona markkaa, jostain hikisestä kämpästä, ja teidän tuloilla ehtii korot nousta paljon.

paljonko on sun palkka? onko teillä lapsia? myös ne vaikuttaa asiaan. pankki laskee tosi tarkaan tulot ja menot ennen päätöstä.

ei mun mielestä välttämättä liian iso laina jos sullakin kerta on jotain tuloja

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä miehellä tulot olivat samaa luokkaa,minä kotiäitinä.Lainaa saatiin 140 000e.Nyt lyhennetään 705e/kk ja siihen vielä hoitovastike(rivitalossa) 190e.Huimat on asumiskustannukset meidän tuloihin,mut hyvin pärjätään:)

Ja laina saatiin "pikkupankista"..

Mistä pikkupankista? :)

mulla tuloja n. 1100e/kk mutta työsuhde puolivuotta.. yhteensä laskettiin että tienataan n. 2600-2700e siis nyt kun oon vielä töissä.. lasta ei vielä ole, mutta yrityksessä kyllä. täällä samankokoisista asunnoista saa maksaa 160 000e lähtien.. eli tuo asunto on tällä alueella HALPA!! halvin mitä nyt on myynnissä..

me saatiin lainaa "helposti", ilman takaajia 195 000e, omaa rahoitusta 50 000e ja loppuun vakuutena rakenteilla oleva okt.
Miehen palkka 3000e, minä hoitovapaalla, lyhennys+korko 1000e/kk.

Ja oikeesti haluttiin laittaa taloon enemmän rahaa, että saatiin sellainen talo, joka haluttiin ja ihan valmiiks asti ennen muuttoa ;)

Laina oli isoimmillaan 190 000e ja lyhennys korkoineen 850e.
Maksuaika oli muistaakseni 28 vuotta.Korko oli lainaa ottaessa 3,8%.
Nyt lainaa 95 000e ja lyhennys korkoineen 600e.Korko tällä hetkellä 4,9%.
Omaa rahaa oli 45 000e,tontti oli omasta takaa(9660 neliötä)
Rakenteilla oleva talo vakuutena.

Yhteistyössä