Kuinka kauan ennen kuukautisia teillä alkaa kivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pms
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pms

Vieras
Eli kuinka kauan kärsitte kuukautisista ennen kuin ne edes alkavat? Mulla alkaa jopa parikin päivää ennen jomotus alavatsalla. :|

Kiukuttelu alkaa n. kaksi viikkoa ennen kuukautisia ja jatkuu noin kaksi viikkoa kuukautisten jälkeen :laugh:

Samalla hetkellä kuin menkat alkaa, alkaa järkyttävä kipu. Ei pysty kävelemään, hyvä että edes konttaamaan. Konttaamaan on kuitenkin pystyttävä, että pääsee vessaan oksentamaan.

Usein siitä sitten lähtö päivystykseen ja kipupiikille.

Niin ja joo.... Endometrioosi on kertaalleen leikattukkin. Onneks menkkoja ei ole kuin 2-3 kertaa vuodessa.... Hormooneilla vedetään niin pitkään kunnes vaan alkaa vuoto.

Mulla on nyt tää kierto ollut aika outo, kipuillut on jo pari päivää, ei kuitenkaan vuotoa. Yleensä alkaa samalla kun alkaa menkat. Oon myös itkeskellyt tuon pari päivää, joka ei siis kuulu normaaleihin pms-oireisiini...:O

Eilen kun menkat 2 pvää myöhässä tein hätäpäissäni testinkin, mutta nega oli.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen, kipu alkaa kun menkat alkaa, pahantuulisuus edellisenä iltana.

Mulla yleensä alkanut kanssa pari tuntia ennen, mutta nyt jo 1,5vrk kipuillut vatsa.. raskautta yritetään mutta ei ainakaan tänään plussaa näyttänyt. Eikä ole oireitakaan mitkä viittaisi tärppiin.
Ensimmäinen kierto vasta menossa synnytyksen jälkeen :)

Yhteistyössä